Elektryczny Golf 2 GTI - Trends Magazines

Elektryczny Golf 2 GTI

eDub jest brytyjską firmą specjalizującą się w przebudowie klasyków na auta elektryczne. W ofercie firmy znaleźć można zarówno uniwersalne moduły do przeróbek, jak i gotowe, dedykowane zestawy przeznaczone do konkretnych modeli. Najbardziej znanym w ofercie firmy, jest zestaw do przebudowy Volkswagena T1 i T2 Camper Vana. Taka przebudowa ma zresztą spory sens – zamiast niezbyt żwawego i problematycznego w obsłudze boksera otrzymujemy dysponujący mocą około 120 KM napęd elektryczny pozwalający na pokonanie kilkuset kilometrów na ładowaniu idealny do auta na weekendowe wypady.

Inaczej sprawa wygląda jednak w przypadku zaprezentowanego niedawno zestawu do Golfa 2 GTI. Cała oferta prezentuje się całkiem nieźle – moc 162KM, 270km zasięgu i 80% naładowania baterii w godzinę. Jest również opcja zmiany oprogramowania i podniesienia mocy do 270KM (w tym przypadku producent zaleca jednak solidną przebudowę zawieszenia i hamulców).

Problemem jest jednak cena – równowartość 300 tys. zł i to bez wliczania w to kosztu samego pojazdu – dawcy.

To kwota za która można kupić przynajmniej kilka absolutnie idealnych egzemplarzy GTI (albo dwie sztuki nowego eGolfa). Do tego druga generacja Golfa GTI nadal jest całkiem przyjemna w użytkowaniu i nie pozostawia wiele do życzenia w kwestii osiągów czy kultury użytkowania ze standardowym silnikiem.

Podobne

VW Garbus 1200 1965 r. widok z przodu

Garbus jak marzenie

„Marzyliśmy z żoną o klasycznym samochodzie, konkretnie – Volkswagenie Garbusie. Przez dwa lata myśleliśmy o tym bardzo poważnie. Sprawdzaliśmy w sieci co, kto i za ile sprzedaje. Już wtedy wiedziałem, że nie może to być Garbus na tzw. stojącej lampie”.   Nim marzenie się spełniło i prezentowany „Dolcwagen” był gotów, Kasia i Marcin musieli pokonać wiele przeciwności. Ale po kolei… Pewnego dnia Marcin…

BMW_2002_ti

Rajdowe BMW 2002 ti to prawdziwa esencja sportowego ducha marki BMW- HISTORIA

Przed laty motorsport wyglądał zupełnie inaczej niż obecnie. Głównie ze względu na regulaminy, które dopuszczały do startów tylko auta blisko spokrewnione z dostępnymi w dilerskich salonach. Debiutujące w 1966 roku BMW 02 stanowiło idealny materiał do budowy auta wyścigowego lub rajdowego – było lekkie, sztywne, idealnie wyważone, a w wersji 2002 także mocne (100 KM, 157…