Elektryczny Golf 2 GTI - Trends Magazines

Elektryczny Golf 2 GTI

eDub jest brytyjską firmą specjalizującą się w przebudowie klasyków na auta elektryczne. W ofercie firmy znaleźć można zarówno uniwersalne moduły do przeróbek, jak i gotowe, dedykowane zestawy przeznaczone do konkretnych modeli. Najbardziej znanym w ofercie firmy, jest zestaw do przebudowy Volkswagena T1 i T2 Camper Vana. Taka przebudowa ma zresztą spory sens – zamiast niezbyt żwawego i problematycznego w obsłudze boksera otrzymujemy dysponujący mocą około 120 KM napęd elektryczny pozwalający na pokonanie kilkuset kilometrów na ładowaniu idealny do auta na weekendowe wypady.

Inaczej sprawa wygląda jednak w przypadku zaprezentowanego niedawno zestawu do Golfa 2 GTI. Cała oferta prezentuje się całkiem nieźle – moc 162KM, 270km zasięgu i 80% naładowania baterii w godzinę. Jest również opcja zmiany oprogramowania i podniesienia mocy do 270KM (w tym przypadku producent zaleca jednak solidną przebudowę zawieszenia i hamulców).

Problemem jest jednak cena – równowartość 300 tys. zł i to bez wliczania w to kosztu samego pojazdu – dawcy.

To kwota za która można kupić przynajmniej kilka absolutnie idealnych egzemplarzy GTI (albo dwie sztuki nowego eGolfa). Do tego druga generacja Golfa GTI nadal jest całkiem przyjemna w użytkowaniu i nie pozostawia wiele do życzenia w kwestii osiągów czy kultury użytkowania ze standardowym silnikiem.

Podobne

Ile kosztuje ładowarka do auta elektrycznego? Co trzeba zrobić?

Tylko 3 proc. Polaków wie, jak na prywatnej posesji zamontować stację ładowania pojazdów elektrycznych. Na szczęście nie jest to proces skomplikowany. Z badań InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że 48 proc. Polaków chciałoby mieć stację ładowania auta elektrycznego w garażu, ale jednocześnie tylko 3 proc. wie, co trzeba zrobić, aby ją zamontować. 14 proc. respondentów twierdzi, że raczej się orientuje. Z tego samego…

VW Golf R VII – czarny bandyta

Golfy modyfikowane są przez fanów na wiele sposobów. Pneumatyczne zawieszenie, mocny i bardzo często niefabryczny silnik oraz masa motoryzacyjnej galanterii w przypadku II, III czy nawet IV generacji niemieckiego kompaktu nikogo już nie zaskakują. Albert postanowił jednak zmienić niemalże nowy model. Oto bardzo mocny i efektowny VW Golf R VII. Golf R siódmej generacji po liftingu…