Elektryczny Golf 2 GTI - Trends Magazines

Elektryczny Golf 2 GTI

eDub jest brytyjską firmą specjalizującą się w przebudowie klasyków na auta elektryczne. W ofercie firmy znaleźć można zarówno uniwersalne moduły do przeróbek, jak i gotowe, dedykowane zestawy przeznaczone do konkretnych modeli. Najbardziej znanym w ofercie firmy, jest zestaw do przebudowy Volkswagena T1 i T2 Camper Vana. Taka przebudowa ma zresztą spory sens – zamiast niezbyt żwawego i problematycznego w obsłudze boksera otrzymujemy dysponujący mocą około 120 KM napęd elektryczny pozwalający na pokonanie kilkuset kilometrów na ładowaniu idealny do auta na weekendowe wypady.

Inaczej sprawa wygląda jednak w przypadku zaprezentowanego niedawno zestawu do Golfa 2 GTI. Cała oferta prezentuje się całkiem nieźle – moc 162KM, 270km zasięgu i 80% naładowania baterii w godzinę. Jest również opcja zmiany oprogramowania i podniesienia mocy do 270KM (w tym przypadku producent zaleca jednak solidną przebudowę zawieszenia i hamulców).

Problemem jest jednak cena – równowartość 300 tys. zł i to bez wliczania w to kosztu samego pojazdu – dawcy.

To kwota za która można kupić przynajmniej kilka absolutnie idealnych egzemplarzy GTI (albo dwie sztuki nowego eGolfa). Do tego druga generacja Golfa GTI nadal jest całkiem przyjemna w użytkowaniu i nie pozostawia wiele do życzenia w kwestii osiągów czy kultury użytkowania ze standardowym silnikiem.

Podobne

SKODA OCTAVIA iV

ŠKODA OCTAVIA „z prądem”. Co proponuje czeska firma?

Nowa ŠKODA OCTAVIA poza silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi będzie dostępna także z dwoma rodzajami napędów hybrydowych: typu plug-in oraz po raz pierwszy z technologią miękkiej hybrydy e-TEC.  ŠKODA OCTAVIA, po raz pierwszy będzie dostępna z aż czterema napędami do wyboru. Oprócz konwencjonalnych napędów spalinowych dostępne będą także dwie jednostki hybrydowe. Model jest drugim autem marki,…

Testujemy Passata (B8) Variant 2.0 TSI – czy wart swojej ceny?

Zapewnia prawdziwie sportowe osiągi i komfort jazdy na miarę auta wyższej klasy, a do tego oferuje przepastny bagażnik i świetnie wykończone wnętrze. Czy Passat B8 z silnikiem 2.0 TSI zaskakuje wyłącznie pozytywnie? Jeszcze kilkanaście lat temu moc 280 KM była zarezerwowana dla prawdziwie sportowych aut. Dość powiedzieć, że do 1995 roku silnik Porsche 911 w…