Już teraz około 13,3 procent wszystkich nowo rejestrowanych samochodów marek BMW i MINI w Europie stanowią modele z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Firma szacuje, że do 2021 roku będzie to już jedna czwarta, do 2025 roku jedna trzecia, a do 2030 roku połowa. Jak BMW planuje do tego dojść?
Ponad pół miliona zelektryfikowanych samochodów
Pojazdy marek BMW i MINI z napędem hybrydowym i elektrycznym są już oferowane w 74 krajach na całym świecie. Do 2019 roku sprzedano ponad 500 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów, a do końca 2021 roku ma ich być ponad milion. Pomimo ograniczeń związanych z pandemią w pierwszej połowie 2020 roku sprzedano więcej zelektryfikowanych pojazdów BMW Group niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Cele BMW Group w zakresie zrównoważonego rozwoju zakładają, że do 2030 r. na drogach na całym świecie będzie jeździć ponad siedem milionów pojazdów hybrydowych i elektrycznych, z czego dwie trzecie będą w pełni elektryczne. Ogromny rozwój elektromobilności zmniejszy do roku 2030 emisję CO2 na kilometr przejeżdżany przez pojazdy BMW Group o około 40 procent.
„Power of Choice” – BMW na prąd
Drogę do tego toruje obecna ofensywa modelowa. Firma stosuje przy tym strategię „Power of Choice”, uwzględniając oczekiwania klientów i regulacje prawne na różnych rynkach motoryzacyjnych na całym świecie. BMW X3 jest pierwszym modelem oferowanym z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z technologią mild hybrid 48 V, a także z napędem hybrydowym typu plug-in oraz jako model stricte elektryczny.
W przyszłości również inne serie będą mogły być produkowane na jednej linii montażowej ze zelektryfikowanymi i konwencjonalnymi napędami. Na przykład kolejna generacja luksusowych limuzyn BMW serii 7 będzie dostępna również w wersji całkowicie elektrycznej. Później na rynek wejdą produkowane w dużych nakładach BMW serii 5 i BMW X1 wyposażone nie tylko w konwencjonalne silniki spalinowe i napęd hybrydowy plug-in, ale także napęd w pełni elektryczny.
Cyfrowe usługi wspomagające elektryfikację
Dzięki innowacyjnym usługom cyfrowym BMW Group aktywnie przyczynia się do częstszej jazdy na samym napędzie elektrycznym w modelach hybrydowych plug-in. Funkcja BMW eDrive Zone umożliwia automatyczne przełączanie napędu na tryb elektryczny przy wjeździe do miejskiej strefy ekologicznej i innych określonych obszarów w miastach. Ponadto jazda bez lokalnej emisji spalin hybrydą plug-in BMW jest nagradzana unikalnym na skalę światową programem bonusowym BMW Points.
Produkty i usługi BMW Charging i MINI Charging sprawiają, że ładowanie w domu i w miejscach publicznych jest łatwe i wygodne. Wśród nich są różne wersje stacji Wallbox, w tym serwis instalacyjny, indywidualne taryfy za ekologiczną energię elektryczną oraz dostęp do największej na świecie sieci publicznych stacji ładowania, która w samej Europie obejmuje ponad 155 tysięcy punktów ładowania. Ponadto BMW Group intensywnie rozbudowuje swoją własną infrastrukturę ładowania do około 4100 punktów ładowania w samych tylko Niemczech.