Elektryczna przyszłość BMW - Trends Magazines

Elektryczna przyszłość BMW

BMW modele wszystkie okładka

Już teraz około 13,3 procent wszystkich nowo rejestrowanych samochodów marek BMW i MINI w Europie stanowią modele z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Firma szacuje, że do 2021 roku będzie to już jedna czwarta, do 2025 roku jedna trzecia, a do 2030 roku połowa. Jak BMW planuje do tego dojść?

Ponad pół miliona zelektryfikowanych samochodów

Pojazdy marek BMW i MINI z napędem hybrydowym i elektrycznym są już oferowane w 74 krajach na całym świecie. Do 2019 roku sprzedano ponad 500 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów, a do końca 2021 roku ma ich być ponad milion. Pomimo ograniczeń związanych z pandemią w pierwszej połowie 2020 roku sprzedano więcej zelektryfikowanych pojazdów BMW Group niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Cele BMW Group w zakresie zrównoważonego rozwoju zakładają, że do 2030 r. na drogach na całym świecie będzie jeździć ponad siedem milionów pojazdów hybrydowych i elektrycznych, z czego dwie trzecie będą w pełni elektryczne. Ogromny rozwój elektromobilności zmniejszy do roku 2030 emisję CO2 na kilometr przejeżdżany przez pojazdy BMW Group o około 40 procent.

BMW iX3 i3 i e mini elektryczne bmw

„Power of Choice” – BMW na prąd

Drogę do tego toruje obecna ofensywa modelowa. Firma stosuje przy tym strategię „Power of Choice”, uwzględniając oczekiwania klientów i regulacje prawne na różnych rynkach motoryzacyjnych na całym świecie. BMW X3 jest pierwszym modelem oferowanym z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z technologią mild hybrid 48 V, a także z napędem hybrydowym typu plug-in oraz jako model stricte elektryczny.

W przyszłości również inne serie będą mogły być produkowane na jednej linii montażowej ze zelektryfikowanymi i konwencjonalnymi napędami. Na przykład kolejna generacja luksusowych limuzyn BMW serii 7 będzie dostępna również w wersji całkowicie elektrycznej. Później na rynek wejdą produkowane w dużych nakładach BMW serii 5 i BMW X1 wyposażone nie tylko w konwencjonalne silniki spalinowe i napęd hybrydowy plug-in, ale także napęd w pełni elektryczny.

Zelektryfikowane BMW suv

Cyfrowe usługi wspomagające elektryfikację

Dzięki innowacyjnym usługom cyfrowym BMW Group aktywnie przyczynia się do częstszej jazdy na samym napędzie elektrycznym w modelach hybrydowych plug-in. Funkcja BMW eDrive Zone umożliwia automatyczne przełączanie napędu na tryb elektryczny przy wjeździe do miejskiej strefy ekologicznej i innych określonych obszarów w miastach. Ponadto jazda bez lokalnej emisji spalin hybrydą plug-in BMW jest nagradzana unikalnym na skalę światową programem bonusowym BMW Points.

Produkty i usługi BMW Charging i MINI Charging sprawiają, że ładowanie w domu i w miejscach publicznych jest łatwe i wygodne. Wśród nich są różne wersje stacji Wallbox, w tym serwis instalacyjny, indywidualne taryfy za ekologiczną energię elektryczną oraz dostęp do największej na świecie sieci publicznych stacji ładowania, która w samej Europie obejmuje ponad 155 tysięcy punktów ładowania. Ponadto BMW Group intensywnie rozbudowuje swoją własną infrastrukturę ładowania do około 4100 punktów ładowania w samych tylko Niemczech.

 

Podobne

Ten model BMW znika z rynku

BMW 6 GT był niszowym modelem w gamie. Auto bazowało na serii 7, ale wyglądem zbliżone było do "piątki". BMW jednak zdecydowało, że w nie będzie kontynuowało życia tego modelu. Premiera nowej generacji BMW Serii 5 już za nami i zdaje się, że w odświeżonej ofercie nie znajdzie się miejsca dla BMW 6 GT. Rolę…

Tuning BMW E92 M3 auto przodem

E92 M3 – niektórzy twierdzą, że to ostatnie prawdziwe BMW M

Przygoda Jacka z bawarską marką zaczęła się klasycznie – od E36 i popularnego E46 (pokazywaliśmy je w nr 4/2012 BMW TRENDS). Wówczas obiecał sobie, że następny, nowszy model BMW, o którym marzył, pozostanie niezmieniony. Oczywiście na obietnicach się skończyło. E92 M3 z 2011 roku, które nabył w 2015 roku, to zdaniem wielu fanów bawarek ostatnia prawdziwa M. Już jazda seryjnym autem dawała…