Elektryczna przyszłość BMW - Trends Magazines

Elektryczna przyszłość BMW

BMW modele wszystkie okładka

Już teraz około 13,3 procent wszystkich nowo rejestrowanych samochodów marek BMW i MINI w Europie stanowią modele z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Firma szacuje, że do 2021 roku będzie to już jedna czwarta, do 2025 roku jedna trzecia, a do 2030 roku połowa. Jak BMW planuje do tego dojść?

Ponad pół miliona zelektryfikowanych samochodów

Pojazdy marek BMW i MINI z napędem hybrydowym i elektrycznym są już oferowane w 74 krajach na całym świecie. Do 2019 roku sprzedano ponad 500 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów, a do końca 2021 roku ma ich być ponad milion. Pomimo ograniczeń związanych z pandemią w pierwszej połowie 2020 roku sprzedano więcej zelektryfikowanych pojazdów BMW Group niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Cele BMW Group w zakresie zrównoważonego rozwoju zakładają, że do 2030 r. na drogach na całym świecie będzie jeździć ponad siedem milionów pojazdów hybrydowych i elektrycznych, z czego dwie trzecie będą w pełni elektryczne. Ogromny rozwój elektromobilności zmniejszy do roku 2030 emisję CO2 na kilometr przejeżdżany przez pojazdy BMW Group o około 40 procent.

BMW iX3 i3 i e mini elektryczne bmw

„Power of Choice” – BMW na prąd

Drogę do tego toruje obecna ofensywa modelowa. Firma stosuje przy tym strategię „Power of Choice”, uwzględniając oczekiwania klientów i regulacje prawne na różnych rynkach motoryzacyjnych na całym świecie. BMW X3 jest pierwszym modelem oferowanym z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z technologią mild hybrid 48 V, a także z napędem hybrydowym typu plug-in oraz jako model stricte elektryczny.

W przyszłości również inne serie będą mogły być produkowane na jednej linii montażowej ze zelektryfikowanymi i konwencjonalnymi napędami. Na przykład kolejna generacja luksusowych limuzyn BMW serii 7 będzie dostępna również w wersji całkowicie elektrycznej. Później na rynek wejdą produkowane w dużych nakładach BMW serii 5 i BMW X1 wyposażone nie tylko w konwencjonalne silniki spalinowe i napęd hybrydowy plug-in, ale także napęd w pełni elektryczny.

Zelektryfikowane BMW suv

Cyfrowe usługi wspomagające elektryfikację

Dzięki innowacyjnym usługom cyfrowym BMW Group aktywnie przyczynia się do częstszej jazdy na samym napędzie elektrycznym w modelach hybrydowych plug-in. Funkcja BMW eDrive Zone umożliwia automatyczne przełączanie napędu na tryb elektryczny przy wjeździe do miejskiej strefy ekologicznej i innych określonych obszarów w miastach. Ponadto jazda bez lokalnej emisji spalin hybrydą plug-in BMW jest nagradzana unikalnym na skalę światową programem bonusowym BMW Points.

Produkty i usługi BMW Charging i MINI Charging sprawiają, że ładowanie w domu i w miejscach publicznych jest łatwe i wygodne. Wśród nich są różne wersje stacji Wallbox, w tym serwis instalacyjny, indywidualne taryfy za ekologiczną energię elektryczną oraz dostęp do największej na świecie sieci publicznych stacji ładowania, która w samej Europie obejmuje ponad 155 tysięcy punktów ładowania. Ponadto BMW Group intensywnie rozbudowuje swoją własną infrastrukturę ładowania do około 4100 punktów ładowania w samych tylko Niemczech.

 

Podobne

Kubica na podium!

W tym sezonie Robert Kubica jeździ za kierownicą BMW M4 DTM w prywatnym zespole klientów BMW ART Grand Prix. Podium dla Roberta Kubicy! W szesnastym wyścigu sezonu DTM w Zolder Robert Kubica po raz pierwszy w swojej karierze DTM stanął na podium. Rywalizując dla prywatnego zespołu klientów BMW ART Grand Prix, zajął trzecie miejsce w…

Dobra stylizacja BMW E30

Potrzeba było wielu lat, by tak odmienić BMW E30. Wszystko zaczęło się w 2006 roku, kiedy samochód zmienił właściciela. Od tego momentu zaczęło się wprowadzanie w życie projektu o kryptonimie „Alpina”. Nie jest to oryginalna Alpina i od tego należy zacząć. To jedynie stylizacja na Alpinę, ale przyznać trzeba, że bardzo udana. Użyto do niej…