Ekspresowy tuning Golfa R. 500 KM z 2.0 TSI - Trends Magazines

Ekspresowy tuning Golfa R. 500 KM z 2.0 TSI

Zmodernizowany Golf nie zdążył na dobre zadomowić się na rynku, a już pojawiają się do niego pierwsze pakiety tuningowe. Oettinger zaprezentował swoje propozycje podczas zlotu nad Wörthersee.

Tuner, który już w latach 70. zbudował 16-zaworową głowicę dla pierwszego GTI, lubi wyzwania, więc wziął pod lupę flagowe wersje kompaktu z Wolfsburga. Po kompleksowym tuningu silnika, który obejmuje nawet montaż kutych tłoków i wzmocnionych korbowodów z montowanego do GTI 2.0 TSI udało się wykrzesać 380 KM, natomiast z silnika Golfa R – aż 500 KM. Przy tak pokaźnych zastrzykach mocy konieczne było zamontowanie większych hamulców, usztywnienie zawieszeń oraz wzmocnienie elementów skrzyń biegów i sprzęgieł – montowane do przekładni DSG mają wytrzymywać do 650 Nm.

Wielu kierowcom wystarczają fabryczne osiągi Golfa GTI, o R nie wspominając. Nawet oni znajdą coś dla siebie w katalogu Oettingera. Tuner przygotował pakiety aerodynamiczne, w skład których wchodzą dokładki na zderzaki, nakładki na progi, dachowy spojler i wydech zakończony czterema rurami o średnicy 90 mm. Pakiet przygotowany z myślą o Golfie GTI pasuje też do GTD.

Podobne

Karman Ghia Typ 14: Mechaniczna pomarańcza

Wielokrotnie w VW TRENDS prezentowaliśmy auta z ponadstuletniej historii firmy Karmann. Teraz przedstawiamy model samochodu, który nie tylko jest najbardziej rozpoznawanym produktem tej marki, ale nosi też jej nazwę. Oto Karman Ghia Typ 14. Po drugiej wojnie światowej Volkswagen odnosił ogromne finansowe sukcesy dzięki masowej produkcji i sprzedaży Garbusa. Bardzo chłonny rynek zaowocował współpracą z…

VW Golf R Variant – Galeria

Test szalonego kompaktowego kombi znajdziecie w aktualnym numerze VW Trends. Dla tych, którzy chcieliby dokładniej przyjrzeć się Golfowi R Variant przygotowaliśmy galerię obfitującą w zdjęcia, których nie udało nam się "zmieścić" w materiale drukowanym. Autor zdjęć - Piotr Rusiniak