Nawet standardowe BMW X4 przyciąga spojrzenia wielu kierowców. Niemieckie Lightweight dołożyło starań, by SUV ze stajni BMW wyglądał jeszcze ciekawiej.
Charakterystycznie ukształtowane nadwozie X4 oklejono półmatową folią, która doskonale podkreśliła wszelkie krzywizny i załamania blachy.
Dokładka przedniego zderzaka, imitacja dyfuzora, lotka klapy bagażnika oraz osłony lusterek pochodzą z oferty firmy Lightweight. Elementy zostały wykonane z włókna węglowego.
Całość zabezpieczono ceramiczną powłoką, która zapewnia długotrwały połysk i chroni przed osiadaniem brudu.
Na efektowne felgi Hartge Classic 2 założono opony Michelin PilotSuperSport w rozmiarach 245/35 R21 oraz 265/30 R21. Sprężyny Bilsteina zmniejszyły prześwit o 30 mm, dzięki czemu koła szczelnie wypełniły przestrzenie wewnątrz błotników.
Seryjne X4 35i do słabeuszy nie należy. Elektroniczny tuning pozwala na przekroczenie progu 306 KM. Lightweight oferuje programy, które zapewniają 365 KM i 690 Nm bądź 375 KM i 700 Nm. Tempo usuwania spalin poprawił wydech ze stali nierdzewnej z czterema rurami o średnicy 90 mm. Zmianie na lepsze uległo także brzmienie układu. Kto chciałby pójść krok dalej, może zlecić doposażenie wydechu w generator dźwięku. Jego konstrukcja pozwala na zmianę głośności oraz dopasowanie brzmienia do własnych upodobań.
Parametry pracy silnika, prędkość, jak również czas przyspieszeń od 0 do 100 km/h czy na 1/4 mili można monitorować na wyświetlaczu, który zajął miejsce jednego z centralnych nawiewów. To najbardziej istotna zmiana w kabinie. Lightweight ograniczyło się głównie do drobnych poprawek fabryki. Tunel środkowy obszyto alcantarą, do pedałów przytwierdzono aluminiowe nakładki, a na podłodze położono welurowe dywaniki z logotypem tunera.
Zainteresowany zakupem prezentowanego X4 musi zgromadzić 88.000 euro. Sporo, jednak skonfigurowanie X4 z akcesoriami z oferty M Performance z pewnością nie byłoby tańsze.
Fot. Lightweight