Gwintowane zawieszenie KW Classic dla BMW E30

E30 325i z topowym gwintem od KW

Wyposażenie samochodu w gwintowane zawieszenie jest marzeniem wielu miłośników tuningu. Kto przymierza się do modyfikacji BMW E30, może pomyśleć o propozycji KW Classic.
Owszem, będzie to wybór, który uderzy po kieszeni (przeszło 1800 euro). Co otrzymamy więc w zamian? Pakiet zawiera krótsze i twardsze sprężyny (przednie z tzw. helperami) oraz amortyzatory z 16-stopniową regulacją siły tłumienia. Przednie osadzono w przygotowanych przez KW kolumnach z kutymi zwrotnicami. Rozwiązuje to konieczność adaptacji przednich kolumn seryjnego zawieszenia pod gwint.

KW podkreśla, że nowe zawieszenie jest w stanie podnieść przyjemność z jazdy czy ułatwić wykorzystanie przyczepności zapewnianej przez nowoczesne opony. Gwarantuje to precyzyjnie zaprojektowany system przepływu oleju wewnątrz amortyzatorów. Jedną z funkcji jest hydrauliczna kontrola ugięcia, wzorowana na rozwiązaniach stosowanych w motorsporcie, która ogranicza prawdopodobieństwo dobicia amortyzatora do poliuretanowego ogranicznika, które mogłoby doprowadzić do chwilowego oderwania koła od nawierzchni.

Zawieszenia KW Classic pozwalają na obniżenie BMW E30 o 60-80 mm z przodu oraz 55-80 mm z tyłu. Wartości wyglądają ekstremalnie, jednak trzeba pamiętać, że klasyczne auta mają znacznie większe prześwity od obecnie produkowanych.

Poza kompletem Variant 3 z regulacją siły odbicia i dobicia, oferowany jest uproszczony Variant 1 z ograniczoną do regulacji prześwitu możliwością zmiany charakterystyki pracy.

ŁS, fot. KW

Podobne

Rolls Royce Phantom Art Car- CIEKAWOSTKI

Amerykański artysta Bradley Theodore dodał te kolorowe paski do Rolls Royce Phantoma! Samochód znajduje się w rękach dealera Rolls-Royce Motor Cars, Abu Dhabi Motors. Jak Wam się podoba ta fantazja na temat klasycznej brytyjskiej limuzyny? W latach 70-tych perkusista The Who też pomalował swojego RR... A czy w tym przypadku można uznać, że to Art Car,…

BMW Z4 Facelifting: histopatologiczne zmiany

BMW postanowiło odświeżyć swojego roadstera - Z4. Auto ma nowy grill, światła, lakiery nadwozia i... to w zasadzie tyle. Jednak brak gruntownych zmian wyszedł mu na dobre. BMW nie przestaje nas zaskakiwać. Niemiecki producent na zmianę prezentuje bardzo ładne modele jak np. BMW 3 po faceliftingu, jak i te o, powiedzmy kontrowersyjnym designie jak flagowe…