Gwintowane zawieszenie KW Classic dla BMW E30

E30 325i z topowym gwintem od KW

Wyposażenie samochodu w gwintowane zawieszenie jest marzeniem wielu miłośników tuningu. Kto przymierza się do modyfikacji BMW E30, może pomyśleć o propozycji KW Classic.
Owszem, będzie to wybór, który uderzy po kieszeni (przeszło 1800 euro). Co otrzymamy więc w zamian? Pakiet zawiera krótsze i twardsze sprężyny (przednie z tzw. helperami) oraz amortyzatory z 16-stopniową regulacją siły tłumienia. Przednie osadzono w przygotowanych przez KW kolumnach z kutymi zwrotnicami. Rozwiązuje to konieczność adaptacji przednich kolumn seryjnego zawieszenia pod gwint.

KW podkreśla, że nowe zawieszenie jest w stanie podnieść przyjemność z jazdy czy ułatwić wykorzystanie przyczepności zapewnianej przez nowoczesne opony. Gwarantuje to precyzyjnie zaprojektowany system przepływu oleju wewnątrz amortyzatorów. Jedną z funkcji jest hydrauliczna kontrola ugięcia, wzorowana na rozwiązaniach stosowanych w motorsporcie, która ogranicza prawdopodobieństwo dobicia amortyzatora do poliuretanowego ogranicznika, które mogłoby doprowadzić do chwilowego oderwania koła od nawierzchni.

Zawieszenia KW Classic pozwalają na obniżenie BMW E30 o 60-80 mm z przodu oraz 55-80 mm z tyłu. Wartości wyglądają ekstremalnie, jednak trzeba pamiętać, że klasyczne auta mają znacznie większe prześwity od obecnie produkowanych.

Poza kompletem Variant 3 z regulacją siły odbicia i dobicia, oferowany jest uproszczony Variant 1 z ograniczoną do regulacji prześwitu możliwością zmiany charakterystyki pracy.

ŁS, fot. KW

Podobne

BMW naszych czytelników

Zaprezentuj nam efekt przeprowadzonych modyfikacji w Twoim BMW! Najciekawsze projekty trafiają do "20 projektów naszych Czytelników i Fanów" w kolejnych numerach magazynu BMW Trends, a 2 najlepsze projekty przedstawimy w formie obszernego artykułu. Wszystkie zgłoszenia, które uznamy za interesujące, opublikujemy na łamach naszej strony i fanpage'a. Jak przesłać zgłoszenie?   Wyślij wiadomość, poprzez fanpage BMW…

xDrive vs quattro vs 4Matic – VIDEO

Nadeszła zima. Ta pora roku dobitnie uwidacznia zalety napędu na cztery koła. Jak xDrive wypada na tle rozwiązań konkurencji? Czy jest w stanie pokonać w pojedynku legendarny napęd quattro? Z tego, co zauważyłem, to quattro obiektywnie jest najskuteczniejsze. Ale tylko BMW charakterystyką przypomina auto tylnonapędowe, a to oznacza tylko jedno - DOBRĄ ZABAWĘ. Wniosek jest…