Gwintowane zawieszenie KW Classic dla BMW E30

E30 325i z topowym gwintem od KW

Wyposażenie samochodu w gwintowane zawieszenie jest marzeniem wielu miłośników tuningu. Kto przymierza się do modyfikacji BMW E30, może pomyśleć o propozycji KW Classic.
Owszem, będzie to wybór, który uderzy po kieszeni (przeszło 1800 euro). Co otrzymamy więc w zamian? Pakiet zawiera krótsze i twardsze sprężyny (przednie z tzw. helperami) oraz amortyzatory z 16-stopniową regulacją siły tłumienia. Przednie osadzono w przygotowanych przez KW kolumnach z kutymi zwrotnicami. Rozwiązuje to konieczność adaptacji przednich kolumn seryjnego zawieszenia pod gwint.

KW podkreśla, że nowe zawieszenie jest w stanie podnieść przyjemność z jazdy czy ułatwić wykorzystanie przyczepności zapewnianej przez nowoczesne opony. Gwarantuje to precyzyjnie zaprojektowany system przepływu oleju wewnątrz amortyzatorów. Jedną z funkcji jest hydrauliczna kontrola ugięcia, wzorowana na rozwiązaniach stosowanych w motorsporcie, która ogranicza prawdopodobieństwo dobicia amortyzatora do poliuretanowego ogranicznika, które mogłoby doprowadzić do chwilowego oderwania koła od nawierzchni.

Zawieszenia KW Classic pozwalają na obniżenie BMW E30 o 60-80 mm z przodu oraz 55-80 mm z tyłu. Wartości wyglądają ekstremalnie, jednak trzeba pamiętać, że klasyczne auta mają znacznie większe prześwity od obecnie produkowanych.

Poza kompletem Variant 3 z regulacją siły odbicia i dobicia, oferowany jest uproszczony Variant 1 z ograniczoną do regulacji prześwitu możliwością zmiany charakterystyki pracy.

ŁS, fot. KW

Podobne

wyścig start Maybach i BMW

Maybach kontra BMW 7. Najpierw masa, poźniej masa.

Zastanawialiście się kiedyś co jest szybsze: ważący 2,8 tony Maybach, czy pół tony lżejsze BMW 760Li? My też nie, ale i tak mamy dla Was odpowiedź! carwow  Matt z carwow ustawił na linii startu BMW 760Li z 2013 roku oraz mierzącego ponad 6 metrów Maybacha S62 z 2005. Obie limuzyny mają 12-cylindrowe silniki i są ultraluksusowymi…

BMW G21 330i Touring xDrive i BMW E21 320

Rodzinna bitwa, czy dziad pokona wnuka?

Pierwsza historyczna generacja BMW serii 3 miała dawać przede wszystkim frajdę z jazdy i zadowolenie z prowadzenia. Aktualne wcielenie serii 3, szczególnie w nadwoziu Touring, stawia na praktyczność oraz użyteczność. Czy taka zmiana w podejściu do kluczowego modelu marki BMW jest zmianą na lepsze? Dziad - E21 Był rok 1975. W siedzibie BMW czuć było wyraźne poruszenie. Wszyscy, począwszy od ludzi związanych z bawarską…