Dziś startuje Rajd Dakar 2022 - Trends Magazines

Dziś startuje Rajd Dakar 2022

44. edycja Rajdu Dakar po raz kolejny odbywa się w Arabii Saudyjskiej. Na starcie znalazło się w sumie 11 Polaków. Największe szanse na wysokie miejsce mają Jakub Przygoński oraz Kamil Wiśniewski.

Rajd Dakar 2022 rozpoczyna się 1 stycznia 2022 w Dżuddzie krótkim prologiem, po czym uczestnicy przejadą do Hail na miejsce startu zasadniczej części pierwszego etapu. Ten wystartuje już dzień później. Metę zaplanowano 14 stycznia w Dżuddzie. Rajd Dakar po raz trzeci odbywa się w Arabii Saudyjskiej.

Najbardziej doświadczonym polskim kierowcą zdaje się być Kuba Przygoński, dla którego to już 13. edycja tego trudnego rajdu. Członek Orlen Teamu nie ukrywa, że jego celem jest miejsce w czołowej trójce. Kilka razy był już tego bliski – w 2019 i 2021 roku był czwarty, a w 2018 – piąty. Jego pilotem będzie Timo Gotschalk.

Kolejnymi kierowcami zespołu Orlen są Maciej Giemza na motocyklu, Kamil Wiśniewski na quadzie oraz czeski duet Martin Prokop i Viktor Chytka, także w samochodzie. 

Kolejni Polacy to już załoga fabryczna Can-Am w lekkich pojazdach UTV, czyli Aron Domżała i Maciej Marton. Ten zespół już przed rokiem był bliski zwycięstwa, ale ich szanse pogrzebały problemy techniczne. W tym zespole pojadą także Michał Goczał, Szymon Gospodarczyk, Marek Goczał oraz Łukasz Łaskawiec.

Następnym Polakiem w stawce motocyklistów będzie 20-letni Konrad Dąbrowski, syn wielokrotnego uczestnika Dakaru – Marka. Przed rokiem w debiucie spisał się bardzo dobrze, zajmując 28. miejsce.

11-tym Polakiem w Rajdzie Dakar 2022 będzie Bartłomiej Boba, członek załogi czeskiego kierowcy Tomasa Vratny’ego w zespole Forda. 

Rajd Dakar 2022. Trasa 44. edycji wyścigu

  •  1 stycznia – etap 1A: Dżudda – Hail (834 km/19 km odcinek specjalny)
  •  2 stycznia – etap 1B: Hail – Hail (546 km/334 km)
  •  3 stycznia – 2. etap: Hail – Al Artawiyah (585 km/339 km)
  •  4 stycznia – 3. etap: Al Artawiyah – Al Qaysumah (554 km/368 km)
  •  5 stycznia – 4. etap: Al Qaisumah – Rijad (707 km/465 km)
  •  6 stycznia – 5. etap: Rijad – Rijad (563 km/348 km)
  •  7 stycznia – 6. etap: Rijad – Rijad (635 km/421 km)
  •  8 stycznia – Rijad – dzień przerwy
  •  9 stycznia – 7. etap: Rijad – Al Dawadimi (700 km/401 km)
  • 10 stycznia – 8. etap: Al Dawadimi – Wadi Ad Dawasir (828 km/394 km)
  • 11 stycznia – 9. etap: Wadi Ad Dawasir – Wadi Ad Dawasir    (490 km/287 km)
  • 12 stycznia – 10. etap: Wadi Ad Dawasir – Bisza (757 km/374 km)
  • 13 stycznia – 11. etap: Bisza – Bisza (500 km/ 345 km)
  • 14 stycznia – 12. etap: Bisza – Dżudda (676 km/163 km)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Volkswagen T4 Multivan

Volkswagen T4 wyznaczył drogę na trzy dekady – historia modelu

30 lat temu Volkswagen zmienił diametralnie swoją ofertę pojazdów dostawczych. We wrześniu 1990 r. - po wyprodukowaniu w sumie 6,7 mln egzemplarzy T1, T2 i T3 z silnikiem umieszczonym z tyłu - rozpoczęła się nowa era samochodów dostawczych z silnikiem montowanym z przodu i z napędem na przednią oś. Zasłużone, stare silniki typu bokser zastąpione…

Militec-active-sound-control

Sportowy dźwięk wydechu w… elektryku? Militec ma sposób

Produktów Militeca nie trzeba chyba przedstawiać miłośnikom dobrze brzmiących samochodów. Ich sportowe układy wydechowe cieszą nasze uszy już od prawie 40 lat. Niestety nadchodząca elektryczna rewolucja nie wróży nic dobrego dla firmy. No bo po co komu sportowy wydech, gdy nie mamy do czego go zamontować? To, że pod maskami samochodów przyszłości nie będzie silników…