Dwa przeglądy w roku przy aucie z przebiegiem powyżej 160 tys km? - Trends Magazines

Dwa przeglądy w roku przy aucie z przebiegiem powyżej 160 tys km?

Na to pozwala państwom członkowskim unijna dyrektywa. Wszystko w imię czystości emisji spalin. Czy dwa przeglądy w roku dla aut z dużym przebiegiem to nie przesada? 

Jak informuje Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, dyrektywa 2014/45/UE daje państwom członkowskim możliwość nałożenia obowiązku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego pojazdu, którego dotyczy jeden z warunków zawartych w unijnych przepisach. Jednym z nich jest przekroczenie przebiegu 160 tys. km.

To oznaczałoby, że zdecydowana większość pojazdów na naszych drogach (według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, aż 71 proc. samochodów w Polsce ma więcej niż 10 lat) musiałaby stawić się do stacji kontroli pojazdów dwa razy w roku. To oznacza większe koszty użytkowania pojazdów, więcej pojazdów z negatywnym wynikiem, a także więcej patologii. 

Droższe mandaty, protesty diagnostów, którzy żądają wyższych stawek za przeglądy, a także drogie paliwo nie przysparzają rządzącym zwolenników wśród kierowców. Rząd nie zamierza dolewać oliwy do ognia i dokładać kolejnych „ciężarów” dla kierujących, dlatego pomysł dodatkowych przeglądów został zanegowany. 

Rafał Weber informuje, że rząd nie zamierza wprowadzić dodatkowych przeglądów. „Zaproponowanie przepisu będzie wzbudzało wiele wątpliwości w związku z obowiązkiem przeprowadzania w okresie jednego roku dwóch badań technicznych pojazdów, tj. okresowego, a także obowiązkowego, dodatkowego. Dyskryminacja lub bardziej napiętnowanie pojazdów z uwagi na wiek/przebieg może wydawać się zupełnie nietrafione i pozbawione merytorycznej argumentacji” – pisze polityk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW ID.5 to pierwszy elektryk w stylu coupe

Dziś premiera Volkswagena ID.5, czyli stylizowanego na coupe elektryka. To zdecydowanie najładniejsze auto w gamie elektrycznych VW. ID.5 i usportowiony ID.5 GTX z dwoma silnikami i napędem na cztery koła to nowe topowe modele z rodziny ID. Najnowszy elektryk Volkswagena został, podobnie jak inne modele ID, skonstruowany na platformie MEB. ID.5 ma ok. 460 cm…

Tym autem nie wjedziesz do centrum. Podjęto decyzję

Od 1 lipca 2024 roku w Warszawie zacznie działać strefa czystego transportu. Do centrum nie wjedziesz autem starym samochodem, a złamanie przepisu będzie kosztować 500 zł. Sprawdź, czy będziesz mógł wjechać swoim autem. Na razie pierwszym miastem, gdzie zostanie wprowadzona strefa czystego transportu będzie Warszawa. Do centrum stolicy nie wjadą diesle mające więcej niż 18…