Dwa przeglądy w roku przy aucie z przebiegiem powyżej 160 tys km? - Trends Magazines

Dwa przeglądy w roku przy aucie z przebiegiem powyżej 160 tys km?

Na to pozwala państwom członkowskim unijna dyrektywa. Wszystko w imię czystości emisji spalin. Czy dwa przeglądy w roku dla aut z dużym przebiegiem to nie przesada? 

Jak informuje Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, dyrektywa 2014/45/UE daje państwom członkowskim możliwość nałożenia obowiązku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego pojazdu, którego dotyczy jeden z warunków zawartych w unijnych przepisach. Jednym z nich jest przekroczenie przebiegu 160 tys. km.

To oznaczałoby, że zdecydowana większość pojazdów na naszych drogach (według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, aż 71 proc. samochodów w Polsce ma więcej niż 10 lat) musiałaby stawić się do stacji kontroli pojazdów dwa razy w roku. To oznacza większe koszty użytkowania pojazdów, więcej pojazdów z negatywnym wynikiem, a także więcej patologii. 

Droższe mandaty, protesty diagnostów, którzy żądają wyższych stawek za przeglądy, a także drogie paliwo nie przysparzają rządzącym zwolenników wśród kierowców. Rząd nie zamierza dolewać oliwy do ognia i dokładać kolejnych „ciężarów” dla kierujących, dlatego pomysł dodatkowych przeglądów został zanegowany. 

Rafał Weber informuje, że rząd nie zamierza wprowadzić dodatkowych przeglądów. „Zaproponowanie przepisu będzie wzbudzało wiele wątpliwości w związku z obowiązkiem przeprowadzania w okresie jednego roku dwóch badań technicznych pojazdów, tj. okresowego, a także obowiązkowego, dodatkowego. Dyskryminacja lub bardziej napiętnowanie pojazdów z uwagi na wiek/przebieg może wydawać się zupełnie nietrafione i pozbawione merytorycznej argumentacji” – pisze polityk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 328 Hommage hero car

Koncepty zwykle wybiegają w przyszłość, ale ten czerpie z przeszłości – BMW 328 Hommage

Od elektrycznych układów napędowych, przez drzwi otwierane do góry, po nowatorskie materiały nadwozia – koncepty zwykle wybiegają w przyszłość, prezentując wizjonerski potencjał ich twórców. Samochody koncepcyjne to doskonałe pole do popisu dla projektantów. Auta studyjne spełniają też szereg ważnych funkcji; niektóre prezentują potencjał stylistyczny marki, inne pomagają opracować i zaimplementować nowe technologie lub stworzyć ostateczny…

VW_up!_GTI

Dusza i charakter oryginalnego Golfa GTI. Zobaczcie VW up! GTI – TEST

Ten samochód niczego nie udaje. Tutaj od razu widać gdzie up! czuje się najlepiej oraz do czego został stworzony. W przeciwieństwie do wszechobecnych SUV-ów bez problemu wciśniemy się na małe miejsce parkingowe a wąskie uliczki nagle staną się przyjazne. Już z zewnątrz widać, że nie jest to zwykła wersja up-a! Muskularny zderzak, czerwony pasek w…