Dwa przeglądy w roku przy aucie z przebiegiem powyżej 160 tys km? - Trends Magazines

Dwa przeglądy w roku przy aucie z przebiegiem powyżej 160 tys km?

Na to pozwala państwom członkowskim unijna dyrektywa. Wszystko w imię czystości emisji spalin. Czy dwa przeglądy w roku dla aut z dużym przebiegiem to nie przesada? 

Jak informuje Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, dyrektywa 2014/45/UE daje państwom członkowskim możliwość nałożenia obowiązku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego pojazdu, którego dotyczy jeden z warunków zawartych w unijnych przepisach. Jednym z nich jest przekroczenie przebiegu 160 tys. km.

To oznaczałoby, że zdecydowana większość pojazdów na naszych drogach (według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, aż 71 proc. samochodów w Polsce ma więcej niż 10 lat) musiałaby stawić się do stacji kontroli pojazdów dwa razy w roku. To oznacza większe koszty użytkowania pojazdów, więcej pojazdów z negatywnym wynikiem, a także więcej patologii. 

Droższe mandaty, protesty diagnostów, którzy żądają wyższych stawek za przeglądy, a także drogie paliwo nie przysparzają rządzącym zwolenników wśród kierowców. Rząd nie zamierza dolewać oliwy do ognia i dokładać kolejnych „ciężarów” dla kierujących, dlatego pomysł dodatkowych przeglądów został zanegowany. 

Rafał Weber informuje, że rząd nie zamierza wprowadzić dodatkowych przeglądów. „Zaproponowanie przepisu będzie wzbudzało wiele wątpliwości w związku z obowiązkiem przeprowadzania w okresie jednego roku dwóch badań technicznych pojazdów, tj. okresowego, a także obowiązkowego, dodatkowego. Dyskryminacja lub bardziej napiętnowanie pojazdów z uwagi na wiek/przebieg może wydawać się zupełnie nietrafione i pozbawione merytorycznej argumentacji” – pisze polityk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Volkswagen i Star Wars stworzyli jedną z najlepszych reklam wszech czasów- VIDEO

Czas Świąt Bożego Narodzenia stał się również czasem premier kolejnych filmów z serii Star Wars. Zanim jednak to nastąpiło, to w 2011 Volkswagen połączył siły z Lordem Vaderem z okazji Super Bowl i stworzył jedną z najlepszych reklam, jakie widziałem. Zobaczcie sami. Czy nie jest genialna? https://www.youtube.com/watch?v=1n6hf3adNqk

Nowy olej Shell Helix Ultra 0W

Shell, który  dostarcza swój olej m.in. zespołowi Ferrari w Formule 1, czy choćby ekipom BMW Motorsport w wyścigach DTM i Hyundai Motorsport w WRC, powiększył właśnie swoją ofertę o nowe, w pełni syntetyczne oleje silnikowe o niskiej lepkości - Shell Helix Ultra 0W. Bazując na wyścigowo-rajdowym doświadczeniu zostały one zaprojektowane tak, by zapewnić najwyższe osiągi…