Dwa przeglądy w roku przy aucie z przebiegiem powyżej 160 tys km? - Trends Magazines

Dwa przeglądy w roku przy aucie z przebiegiem powyżej 160 tys km?

Na to pozwala państwom członkowskim unijna dyrektywa. Wszystko w imię czystości emisji spalin. Czy dwa przeglądy w roku dla aut z dużym przebiegiem to nie przesada? 

Jak informuje Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, dyrektywa 2014/45/UE daje państwom członkowskim możliwość nałożenia obowiązku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego pojazdu, którego dotyczy jeden z warunków zawartych w unijnych przepisach. Jednym z nich jest przekroczenie przebiegu 160 tys. km.

To oznaczałoby, że zdecydowana większość pojazdów na naszych drogach (według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, aż 71 proc. samochodów w Polsce ma więcej niż 10 lat) musiałaby stawić się do stacji kontroli pojazdów dwa razy w roku. To oznacza większe koszty użytkowania pojazdów, więcej pojazdów z negatywnym wynikiem, a także więcej patologii. 

Droższe mandaty, protesty diagnostów, którzy żądają wyższych stawek za przeglądy, a także drogie paliwo nie przysparzają rządzącym zwolenników wśród kierowców. Rząd nie zamierza dolewać oliwy do ognia i dokładać kolejnych „ciężarów” dla kierujących, dlatego pomysł dodatkowych przeglądów został zanegowany. 

Rafał Weber informuje, że rząd nie zamierza wprowadzić dodatkowych przeglądów. „Zaproponowanie przepisu będzie wzbudzało wiele wątpliwości w związku z obowiązkiem przeprowadzania w okresie jednego roku dwóch badań technicznych pojazdów, tj. okresowego, a także obowiązkowego, dodatkowego. Dyskryminacja lub bardziej napiętnowanie pojazdów z uwagi na wiek/przebieg może wydawać się zupełnie nietrafione i pozbawione merytorycznej argumentacji” – pisze polityk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Skrzynki narzędziowe i narzędzia

Narzędzia do warsztatu samochodowego – jak wybrać najlepsze?

W warsztacie samochodowym znajdziemy wiele sprzętów i maszyn, które są niezbędne do codziennej pracy mechanika. Do tego grona zaliczają się także narzędzia ręczne, jak chociażby klucze, które wykorzystujemy przy wielu różnych rodzajach napraw. Jak wybrać najlepsze narzędzia i co zrobić, aby długo nam służyły?   1. Zestaw narzędzi do warsztatu - jakie pozycje powinien zawierać?…

BMW M240i 2022 przód

BMW M2 będzie ostatnim autem czysto spalinowym z literką „M”

Mocny silnik spalinowy, skrzynia manualna i tylny napęd - to przepis na dobre auto sportowe i BMW zna go nie od dziś. Ale takie samochody odchodzą już do historii. Model M2 ma być ostatnim Mohikaninem.  BMW dość mocno opiera się erze elektryfikacji, twardo obstając przy silnikach spalinowych. Pomimo nowych modeli ix, czy chociażby iX1 elektryfikacja…