Drewniany Garbus za 35 tys.euro! - Trends Magazines

Drewniany Garbus za 35 tys.euro!

Na tytuł niecodziennego auta bezdyskusyjnie zasłużył Garbus przygotowany przez Momira Bojicia, a pokazany podczas Essen Motor Show cztery lata temu.

Emerytowany stolarz z Bośni poświęcił masę czasu, aby z ponad 20 tysięcy dębowych deseczek wykonać… niemal cały samochód. Wszystkie elementy zostały precyzyjnie obrobione i zabezpieczone przed niekorzystnym wpływem warunków atmosferycznych. Oczywiście w wielu miejscach pod naturalnym materiałem znajduje się stalowa konstrukcja nośna. Zawieszenie i podłoga pozostały całkowicie seryjne, więc diagności mogli dopuścić pojazd do ruchu po drogach publicznych.

Realizacja niecodziennego projektu, w którym użyto podzespołów Garbusa z 1975 roku, trwała osiemnaście miesięcy i pochłonęła 5 tysięcy euro. Momir Bojić nie miałby najmniejszych problemów z odzyskaniem zainwestowanych pieniędzy. Podczas targów w Essen za drewnianego Garbusa proponowano mu 35 tysięcy euro. Warto dodać, że efektowny samochód powstał kilka lat temu, ale dopiero wizyta na targach w Essen sprawiła, że zrobiło się o nim głośno na całym świecie.

Fot. Essen Motor Show, MB

Podobne

BMW 125i E30 – gdyby mały kompakt powstał w latach 80.

BMW dopiero na początku lat 2000. wpadł na pomysł, żeby stworzyć małego kompakta z silnikiem od BMW Serii 3. Nie mówimy tutaj o E36 czy E46 Compact, ale o najmniejszym BMW, czyli Serii 1. W sieci pojawiła się alternatywna wersji historii BMW w nadwoziu hatchback, czyli BMW 125i E30.  Jako pierwszego hatchbacka należy uznać BMW…

BMW w wersji „Allroad” istnieje

BMW nigdy nie interesowało się niszą uterenowionych kombi. Tę lukę w ofercie bawarskiego producenta postanowił wykorzystać tuner- AC Schnitzer. W 2001 AC Schnitzer opracował prototyp o nazwie X-ROAD. To bazujący na E46 Touring samochód z usprawnieniami terenowymi w stylu tych znanych z aut gamy Audi Allroad, czy Volvo Cross Country. Grupa VAG do dziś ma w ofercie…