Dopracowany w każdym calu i zwracający uwagę VW Golf Mk1 cabrio - Trends Magazines

Dopracowany w każdym calu i zwracający uwagę VW Golf Mk1 cabrio

VW Golf Mk1 cabrio widok na auto z otwartym dachem

Ten Golf zwraca na siebie uwagę – szczególnie latem, gdy ma złożony dach. To dopracowane w każdym calu czarne cabrio wcześniej było srebrne i powstało z dwóch takich samych modeli, kupionych w 2008 roku za niespełna 7 tys. zł!

 

Kamil, twórca i właściciel tego pięknego auta, nie od razu miał kompletną wizję tego, co chce zrobić z dwóch aut. Zaczął więc od rozebrania ich na części pierwsze i wybraniu elementów w najlepszym stanie. Ogołoconą ze wszystkiego karoserię oczyścił z rdzy, zakonserwował i zawiózł do lakiernika, by zmienić kolor na czarny perłowy.

VW Golf Mk1 cabrio widok z góry za zamkniętym dachem

Silnik, hamulce i zawieszenie

Równolegle zajął się silnikiem, zawieszeniem i hamulcami. Jednostka napędowa tego Golfa to fabryczny silnik o pojemności 1780 ccm, 98 KM mocy i 143 Nm. Po kompletnym remoncie i założeniu m.in. nowych pierścieni, panewek, zmianie sterownika silnika na ECU z Golfa II GTI, dołożeniu filtra K&N, kolektora wydechowego 4-2-1 i strumienicy moc wzrosła do 112 KM i 155 Nm. Warto dodać, iż układ dolotowy pozostał seryjny, choć końcowy tłumik to już dzieło Remusa. Pod maską uwagę zwraca pokrywa zaworów z Corrado G60. Wzmocniony silnik połączony jest z krótką skrzynią biegów ze zmienionym na dłuższy najwyższym piątym biegiem, przenoszącą moc na przednią oś.

VW Golf Mk1 cabrio front auta

Prace przy zawieszeniu obejmowały montaż gwintowanego zestawu Weitec, poliuretanów o twardości 75 ShA oraz górnej i dolnej rozpórki. Układ hamulcowy został zbudowany w oparciu o zaciski z Golfa II GTI z wentylowanymi i nawiercanymi tarczami z przodu oraz nacinanymi i nawiercanymi z tyłu. O właściwe ciśnienie w nim dba większa, wydajniejsza pompa.

VW Golf Mk1 cabrio znaczek Porsche na boku auta

Dopieszczanie wnętrza Golfa Cabrio

Gdy nadwozie wróciło od lakiernika, Kamil zamontował silnik, zawieszenie i na lawecie zawiózł Golfa do tapicera, który obszył wnętrze piękną, jasną cielęcą skórą, która idealnie kontrastuje z czernią nadwozia, wzbogaconego o pakiet stylistyczny Karmanna i chromowane listwy wokół szyb.

VW Golf Mk1 cabrio wnętrze

Warto wspomnieć też o lampach. Z przodu są to krzyże Wessem, a z tyłu Hella Post. Uwagę zwraca delikatna czerwona ramka wokół grilla i chromowany znaczek Rabbit.

Piękne felgi BBS

Tym, co szczególnie przyciąga wzrok w Golfie, są felgi – przepiękne 15-calowe BBS z poszerzonymi rantami, chromowanymi śrubkami i dekielkami z logo producenta oraz… widoczne latem wnętrze. Połącznie skóry i drewna (kierownica, gałka zmiany biegów z BMW 7 oraz pałąk przeciwkapotażowy) oraz dodatkowych zegarów VDO, monitorujących temperaturę silnika, ładowanie i ciśnienie oleju, jest perfekcyjne.

VW Golf Mk1 cabrio felga szprychowa BBS

Można przyjąć, że Golf I cabrio jest projektem skończonym. Nurt, z którym Kamil się identyfikuje, to german style (ciemno, nisko i szeroko). Znajdziemy tu jednak też elementy Hellaflush/Stance, czyli dopasowania szerokiej felgi, tak by koło niemal stykało się z błotnikiem.

Gdy nadejdzie lato, wypatrujcie tego czarnego Golfa na drodze. Na pewno zwróci waszą uwagę.

RT

Fot. Artem Chernous

VW Golf Mk1 cabrio widok od tyłu

 

VW Golf I Cabrio, 1991 r. 

SILNIK/ NAPĘD
Fabryczny: 2h, 178 ccm, 98 KM przy 5400 obr./min i 143 Nm przy 3000 obr./min; zmieniony sterownik silnika ECU z Golfa II GTI o mocy 112 KM; seryjny układ dolotowy, filtr powietrza K&N, głowica i rozrząd po regeneracji, silnik po remoncie, nowe pierścienie, panewki itd., kolektor wydechowy 4-2-1, strumienica zamiast tłumika środkowego i wydech końcowy REMUS); moc po zmianach: 112 KM przy 5500 obr./min. i 155 Nm przy 3100 obr./min; krótka skrzynia biegów AUG, 5 bieg zmieniony na dłuższy), pokrywa zaworów z Corrado G60, napęd na przednią oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie gwintowane WEITEC do Golfa I, w całym zawieszeniu poliuretany o twardości 75 ShA; z przodu rozpórka górna między kielichami, na dole między wahaczami)

Układ hamulcowy: większa pompa hamulcowa, z przodu zaciski z Golfa II GTI, tarcze wentylowane i nawiercane; z tyłu zaciski z Golfa II GTI (tarcze nacinane i nawiercane)

KOŁA/ OPONY
Felgi BBS RM 15 cali + ranty 1,5 cala, szerokość 7,5 cala. Felgi pomalowane proszkowo + polerowane z czoła felg, śrubki chromowane, centralne dekle z logo BBS chrom natryskowy; opony Nankang NS-20 185/45/15)
NADWOZIE
Pakiet Karmann, lampy przednie Wessem z krzyżem, lampy tylne Hella Post, listwy chromowane wokół szyb; składany elektrycznie dach, wspomaganie kierownicy
WNĘTRZE
Całe wnętrze obszyte skórą cielęcą; drewniana kierownica, chromowane elementy, gałka biegów drewniana z BMW 7; dodatkowe zegary VDO: temperatura silnika, ładowanie i ciśnienie oleju)
AUDIO: Radio Pioneer DEH-P725R + głośniki 13 cali Pioneer
STYL
German style z elementami Hellaflush/Stance – dopasowanie szerokiej felgi, tak by koło niemal stykało się z błotnikiem, mocne akcenty przyciemniające nadwozie
WŁAŚCICIEL
Kamil Piech
KLUB:
Vagmalopolska.pl; Forum.mk1cabrio.pl; Corrado Club Polska
AUTO W SIECI
http://vagmalopolska.pl/viewtopic.php?f=22&t=597

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=80&start=0

https://www.instagram.com/kamilzx85/

PODZIĘKOWANIA
Dziękuję Artemowi za wyróżnienie i zdjęcia do VW TRENDS

(VW TRENDS 2/2022)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW i7 – to będzie jeżdżąca sala kinowa

Nowe BMW Serii 7 ma pojawić się 20 kwietnia, ale producent już teraz ujawnia trochę tajemnic. Nie zabraknie dużego grilla i telewizora... Testy BMW i7 już trwają i nowy model przechodzi już ostatnie szlify. Na premierę gotowa będzie nie tylko elektryczne i7, ale cała gama modelowa "siódemki". Możemy z pewnością spodziewać się gigantycznego grilla, dodatkowo…

BMW 4 Coupé 2020 nerki grill

Nerki nowego BMW 4 Coupé – oficjalna premiera samochodu

Najgorętsza premiera roku to... nerki nowego BMW 4. Przy okazji premierę będzie miał "cały samochód", ale najwięcej kontrowersji budzi grill. Jak duże? Spekulacje dotyczące nowego wzoru dotyczą rozmiaru kultowych nerek. Jakiś czas temu firma pokazała BMW i4. To auto elektryczne i tym samym nie wymaga potężnego grilla, ze względu na brak chłodnicy silnika. Mimo to…