Dolot z włókna węglowego do klasycznych BMW typoszeregu E36 - Trends Magazines

Dolot z włókna węglowego do klasycznych BMW typoszeregu E36

BMW E36 323i

Mamy dobre wieści! Amerykański tuner BMW – Dinan – nie zapomina o samochodach z lat 90-tych i proponuje nowe części do BMW E36! Tym razem firma przywraca produkcję filtra powietrza i „dolotu” do silników serii M52/S52.  

Dinan E36 cold air intake kit filtr

CAI, czyli cold air intake

„Cold air intake” oznacza w języku angielskim „dolot zimnego powietrza”. Tej nazwy używa się potocznie na świecie do określania zestawu części, który pozwala na polepszenie jakości i ilości powietrza zasysanego przez silnik.

E36 is back

Kultowy za oceanem tuner BMW – Dinan – przygotował kompletny zestaw CAI do 6-cylindrowych silników serii M52 w BMW E36 oraz amerykańskiej wersji M3 (240-konny motor S52 w M3 USA bazuje na M52). Konstrukcja systemu zapewnia mniej restrykcyjny przepływ powietrza dolotowego, co zapewnia większą wydajność silnika i niższą temperaturę powietrza dolotowego. Układy dolotowe zastępują fabryczny układ zestawem z rurą z włókna węglowego. Filtr jest przenoszony do oddzielnego przedziału za przednim zderzakiem i pod reflektorami, aby odizolować go od ciepła w komorze silnika i zmaksymalizować ekspozycję na zimne powietrze. Filtr został zaprojektowany tak, aby zminimalizować turbulencje powietrza i zmaksymalizować wydajność. Najnowsza wersja systemu wraca do swoich korzeni z lat 90-tych, ale jest to produkt z włókna węglowego, co nadaje mu nowoczesny wygląd (wraz z wytłoczonym logo Dinan). 

More power

Amerykańska firma sugeruje, że po zainstalowaniu tego systemu możemy spodziewać się przyrostu mocy na poziomie nawet 12 KM przy 6000 obr / min (w połączeniu z przystosowanym oprogramowaniem silnika). Lepsza będzie wtedy również reakcja przepustnicy. Zestaw można kupić w USA w cenie 329,95 dolarów.

Na fotografii autorstwa MRfoto.pl BMW E36 by Cholo

 

Podobne

Ognisty Compact BMW, który przepadł

Gdyby weszło do produkcji, BMW M3 Compact stałoby się prekursorem segmentu ognistych kompaktów. Niestety, projekt został zawieszony po zbudowaniu jednego prototypu. Dziś mocny silnik pod maską auta segmentu C nikogo nie dziwi. BMW M140i z doładowanym 3.0 R6 oferuje 340 KM i 500 Nm, co wersji z napędem na obie osie i automatyczną skrzynią pozwala…