Diesle jeszcze nie umarły. Ponad 1600 km na jednym baku BMW 7 - Trends Magazines

Diesle jeszcze nie umarły. Ponad 1600 km na jednym baku BMW 7

Popularność aut z silnikiem wysokoprężnym drastycznie spada, a ludzie przesiadają się na hybrydy i elektryki. Ale diesle nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Kierowca tego BMW 730d przejechał ponad 1600 km na jednym zbiorniku. 

BMW zdaje się jeszcze nie żegnać się na dobre z silnikami spalinowymi i to pomimo tego, że już niedługo sprzedaż tych aut będzie zakazana. Jednak często producenci aut mówią jedno, a co innego widać w rzeczywistości. Youtuber Joe Achilles postanowił sprawdzić rzetelność słów BMW i chciał przekonać się, czy faktycznie nowoczesne BMW z dieslem pod maską może być jeszcze skuteczne. 

Za cel obrał sobie trasę z Londynu do Madrytu, przez kanał La Manche i północną Francję. Cel ambitny, ale narzędzie było równie zacne. Joe jako broń wybrał BMW 730d G11, a więc pod maską mamy do czynienia z 3-litrowym dieslem R6 o mocy 265 KM i 620 Nm. Do pokonania takiej trasy auto wręcz idealne.

A jak mu poszło? Deklarowany zasięg wynosił. ok 1450 km, ale kierowca miał do pokonania ponad 1600 km. Istniało więc ryzyko, że się nie uda i BMW stanie gdzieś na środku autostrady. Ale o dziwo udało się! Mało tego – po dojechaniu do celu komputer wskazywał jeszcze 155 km zasięgu! Okazuje się więc, że BMW 730d może przejechać na jednym zbiorniku ponad 1700 km! 

Filmik z całego przejazdu możecie obejrzeć poniżej:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

E46 z carbonu- TUNING

Znajdujący się w Bangkoku sklep z akcesoriami tuningowymi AKANA & GP Racing by Factory opublikował zdjęcia nadwozia BMW E46 Coupé wykonanego z włókna węglowego.  Super full carbon, bo tak nazywa się ta konwersja nadwozia zawiera progi, słupki A, B, C i dach. W komplecie są cztery błotniki z poszerzeniami (a'la GT3), zderzaki i maska z…

Tuning VW Corrado G60 front auta

Wyjątkowe Corrado G60

Corrado to sportowy kompakt, który Volkswagen produkował przez siedem lat. Było dostępne w wielu wersjach silnikowych. Najsłabsza 2.0 miała 115 KM, najmocniejsza 2.9 VR6 – już 190 KM. Model ten mógł też być napędzany przez silnik o oznaczeniu G60.   Wojtek jak każdy chłopak pragnął wyjątkowego samochodu. Wzorem były dla niego auta z gry Need for Speed Underground. Zawsze podobały mu…