BMW E36 320i Coupe - piękny materiał na klasyka - Trends Magazines

BMW E36 320i Coupe – piękny materiał na klasyka

Każdy, kto choć raz w życiu zbudował swoje auto, prawdopodobnie marzył o tym od dziecka. Każdy, kto stworzył swoje auto marzeń, przynajmniej raz myślał o budowie kolejnego. Każdy, kto tylko chce je udoskonalać, jest wielkim miłośnikiem aut. Bez wątpienia jest nim Daniel i jego BMW E36 320i Coupe.

Tata Daniela od trzydziestu lat jest lakiernikiem samochodowym, dziadkowie byli zawodowymi kierowcami ciężarówek. Daniel bardzo często przesiadywał z tatą w garażu i pomagał mu w pracy. Nic dziwnego więc, że połknął motoryzacyjnego bakcyla.

Tylko na chwilę?

W lutym 2021 roku Daniel kupił od znajomego czerwone BMW E36. Auto miało felgi z rantem na wzór Borbet A, a pod maską silnik M50B20 o mocy 150 KM. Miało służyć do dostarczania radości z kontrolowanych poślizgów, ale wcześniej trafiło na rzetelny przegląd. Okazało się, że jest w tak dobrym stanie, że szkoda go było używać do ulicznych treningów.

BMW E36 320i Coupe to ładny klasyk

Daniel zdecydował, że stworzy ładne E36 w nadwoziu coupé. Jako pierwsze zaplanował prace blacharskie i lakiernicze. Początkowo chciał polakierować kilka elementów, ostatecznie jednak pomalował cały samochód na nowy czerwony kolor. Jednocześnie kompletował elementy wnętrza. Skala zmian urosła do tego stopnia, że widoczne na zdjęciach E36 przyciąga uwagę każdego. Samochód jeździ na customowych felgach. Bazą do stworzenia kół były oryginalne piętnastocalowe obręcze TRX Style 1. Po przeróbkach mają rozmiar 18 cali, szerokość 9 cali na przedniej osi i 10 na tylnej. Aby mogły zmieścić się w nadkolach, poszerzone zostały błotniki. Auto Daniela może podnosić się i opuszczać w dowolnej chwili za sprawą pneumatycznego zawieszenia od firmy Mapet Tuning.

Nietuzinkowe, zapadające w pamięć BMW E36 320i

BMW ma na sobie M Pakiet, w skład którego wchodzą: przedni i tylny zderzak, progi i listwy. Trudno nie dostrzec klasycznego spojlera GT Class 2 na tylnej klapie. Przedni zderzak został doposażony w nakładkę z firmy Maxton Design, zaś tylny w dyfuzor tej samej firmy.

Każdy, kto buduje auto marzeń, prędzej czy później bierze pod uwagę zmianę silnika. Nie inaczej było w tym przypadku. Znana sześciocylindrowa jednostka M50B20 została zastąpiona większą, o pojemności 2,8 litra, która dostarcza moc 193 KM.

Ta „Żaba” E36 może budzić podziw

Wnętrze samochodu niczym nie przypomina tego z dnia zakupu. Tutaj także zaszło wiele zmian. Zwykłe materiałowe przednie fotele i tylna kanapa zostały wymienione na skórzane, znane wszystkim Sportsitze. Przestrzeń za kierowcą wypełnia czerwony rollbar firmy Staffa. Pasy bezpieczeństwa mają ten sam kolor co nadwozie. Deska rozdzielcza z tunelem środkowym zostały pokryte materiałem typu flok. Wszystkie słupki wraz z boczkami, podsufitką, tylną półką oraz podłokietnikiem są obszyte czarnym welurowym materiałem. Daniel zadbał również o system grający. Boczki drzwiowe zostały zmodyfikowane po to, aby zmieścić głośniki o średnicy 16 cm. W tylnej kanapie umieszczono subwoofer firmy Ground Zero GZUW 10SQX. W bagażniku jest czysto, schludnie i również czerwono. Wszystko za sprawą butli w tym kolorze potrzebnej do sprawnego opuszczania i podnoszenia auta.

Kompletna sztuka

Daniel uważa, że jego samochód jest kompletny. Zamierza więc już tylko cieszyć się autem, które udało mu się zbudować. Obok tego kultowego modelu BMW nikt nie przechodzi obojętnie. Przyciąga uwagę w sieci i na zlotach, a to, że Daniel jest zapraszany na różnego rodzaju imprezy motoryzacyjne (również poza granicami kraju), jest tego najlepszym dowodem.

Mariusz Majta
Fot. autor

BMW E36 320i Coupe – dane techniczne

SILNIK/ NAPĘD
Silnik fabryczny M50B20, 150 KM przy 6000 obr./min; swap na jednostkę M52B28, 193 KM przy 5300 obr./min; dołożone: kolektory równoodległościowe, sportowy katalizator, wydech ze stali nierdzewnej, pięciobiegowa skrzynia manualna, napęd na tylną oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie pneumatyczne od Mapet Tuning, zbudowane na podstawie zawieszenia gwintowanego firmy MTS
KOŁA/ OPONY
Customowe obręcze TRX w rozmiarze 18 cali i szerokości: z przodu 9 cali, z tyłu 10 cali; opony: 205/35 (przód), 225/35 (tył)
NADWOZIE
M Pakiet (zderzaki, listwy boczne, listwy progowe), lotka GT Class 2, tylne lampy M Pakiet, dokładka przedniego zderzaka oraz dyfuzor na tylnym zderzaku Maxton Design
WNĘTRZE

Deska rozdzielcza z tunelem środkowym pokryte materiałem typu flok, wszystkie słupki wraz z boczkami, podsufitką, tylną półką oraz podłokietnikiem obszyte czarnym welurowym materiałem, kierownica tzw. serducho, siedzenia skórzane Sportsitze

AUDIO
Radio CD e43 oraz drugie radio Pioneer w schowku, głośniki 16 cm w boczkach drzwiowych u-Dimension El Comp 6, na tylnej kanapie subwoofer Ground Zero GZUW 10SQX, wzmacniacz do subwoofera Rodek R2180A, wzmacniacz do przednich głośników Audio Art 70.2
INNE
Top 10 na evencie Moto Fest 2022; Top 5 za felgę na United Crew 2022; I miejsce za felgę Race for Victory 2023; obecność w społeczności Dapper, samochód zarejestrowany jako zabytek
STYL
Stance 
WŁAŚCICIEL
Daniel Musioł
KLUB
Tuning Kingz oraz Dapper
AUTO W SIECI
Instagram: rubin_e36
PODZIĘKOWANIA
Dla żony za cierpliwość do tego, że wszystkie weekendy spędzałem przez ostatnie dwa lata w garażu, za wyrozumiałość, wsparcie i podtrzymywanie na duchu w czasach zwątpienia pracy nad projektem.

Dla wszystkich znajomych, którzy jakiś sposób przyczynili się do powstawania samochodu.

Dla Michała za ogarnięcie blacharki i lakierowanie, Jakuba za pomoc przy swapie silnika. Dla Rafała, Jarka, Filipa i Kacpra za ich cegiełkę dołożoną do pracy nad autem.

Dla chłopaków z CarDNA za pielęgnację lakieru oraz MPBS za wsparcie techniczne.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Idealny do tuningu VW Golf Mk2 – projekt Piotra

Volkswagen Golf drugiej generacji należy do najczęściej przerabianych aut w Polsce. Wpływ na to mają zapewne: relatywnie niski koszt zakupu, olbrzymie zaplecze części zamiennych oraz podatność na modyfikacje. Piotr na kupno Golfa II zdecydował się z powodu sentymentu nie tylko do marki z Wolfsburga, ale także do tego konkretnego modelu. Piotrek wcześniej był już właścicielem kilku dwójek oraz kultowej…

BAJA POLAND- zwycięstwo legendy

Uroczysta Ceremonia Mety Rajdu zakończyła ORLEN Baja Poland – rundę Pucharu Świata w Rajdach Terenowych Baja oraz Mistrzostw i Pucharu Polski. Zawody w Szczecinie były najwyższe rangą wśród imprez motorsportowych rozgrywanych w Polsce. Krzysztof Hołowczyc za kierownicą MINI John Cooper Works Rally wygrał pięć z siedmiu oesów, w tym oba przejazdy 220-kilometrowego odcinka na drawskim…