Czym różnią się elektryczne modele Volkswagena? ID.3, ID.4, ID.5 i nie tylko - Trends Magazines

Czym różnią się elektryczne modele Volkswagena? ID.3, ID.4, ID.5 i nie tylko

Elektryczny Volkswagen z rodziny ID

Rodzina elektrycznych modeli Volkswagena ID. jest coraz szersza i oferuje auto na każdą potrzebę. Wybór może być trudny, ponieważ modele te różnią się kategorią, rozmiarem i przeznaczeniem. Zrozumienie najważniejszych różnic pomoże znaleźć idealny samochód elektryczny dla siebie.

Jaki model wybrać do miasta a jaki dla rodziny?

Podstawowym modelem w gamie jest ID.3, czyli kompaktowy hatchback stworzony z myślą o mieście. Jest zwinny i idealny do codziennych dojazdów, stanowiąc elektryczną alternatywę dla Golfa. Więcej o tym miejskim elektryku można przeczytać na: https://www.volkswagen.pl/pl/modele/id3.html. Dla tych, którzy potrzebują więcej przestrzeni, odpowiedzią jest ID.4, czyli uniwersalny SUV dla rodzin. Oferuje on znacznie więcej miejsca na pasażerów i bagaż niż ID.3. Z kolei ID.5 to jego bardziej stylowy brat, reprezentujący modny segment SUV Coupé. Łączy on praktyczność SUV-a ze sportową, opadającą linią dachu: https://www.volkswagen.pl/pl/modele/id5.html.

Czy znajdzie się coś na naprawdę długie trasy?

Zdecydowanie tak, dla najbardziej wymagających kierowców Volkswagen przygotował flagowy model ID.7. Jest to luksusowy sedan, który oferuje absolutnie największy zasięg w całej rodzinie ID. Na jednym ładowaniu potrafi przejechać nawet do 708 km, co czyni go idealnym autem na dalekie podróże. W standardzie oferuje też zaawansowane technologie, jak wyświetlacz Head-Up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. We wnętrzu dominuje ogromny, 15-calowy ekran dotykowy, a nad bezpieczeństwem czuwają zaawansowane systemy wspomagające. To prawdziwa klasa premium w świecie elektryków.

A co dla dużej rodziny lub fanów klasyki?

Tutaj pojawia się ID.Buzz, będący nowoczesną – równie ikoniczną! – interpretacją kultowego Bulika. To przestronny samochód, który idealnie sprawdzi się dla dużych rodzin lub osób potrzebujących elastycznego wnętrza. Zaprojektowano go z myślą o komforcie, oferując miejsce dla pięciu lub nawet sześciu osób. Łączy on unikalny design z nowoczesną technologią elektryczną i zasięgiem do 420 km. Dostępne są wersje z napędem na tylne koła lub na cztery koła 4MOTION, oferujące moc do 340 KM. Model ten obsługuje także bardzo szybkie ładowanie prądem stałym (DC).

Jakie są więc najważniejsze różnice w pigułce?

Każdy model ID. ma swoje unikalne przeznaczenie. Ostateczny wybór zależy od tego, czy priorytetem jest zwinność w mieście, przestrzeń dla rodziny, czy może luksus i daleki zasięg. Oto krótkie podsumowanie:

  • ID.3 – kompaktowy hatchback, najlepszy do miasta,
  • ID.4 – wszechstronny SUV, idealny dla rodziny,
  • ID.5 – stylowy SUV Coupé o sportowym zacięciu,
  • ID.7 – luksusowy sedan, stworzony na najdłuższe trasy,
  • ID.Buzz – minivan dla dużej rodziny i transportu.

Wybór odpowiedniego „elektryka” Volkswagena zależy więc od indywidualnego stylu życia. Niezależnie od decyzji, każdy model ID. oferuje bardzo niskie koszty eksploatacji, z kosztem przejechania 100 km na poziomie około 13 złotych (źródło: driving electric). Warto również pamiętać, że modele ID (3–7) objęte są programem dofinansowania „NaszEauto”, co może obniżyć koszt zakupu lub leasingu.

(Artykuł partnera)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Utknął pod autem podczas kradzieży katalizatora

Do kuriozalnej sytuacji doszło w Niemczech, gdzie w biały dzień dwóch pijanych Polaków próbowało wykraść katalizator z auta stojącego pod sklepem.  Do notorycznej kradzieży katalizatorów dochodzi nie tylko w Polsce. Również za naszą zachodnią granicą to plaga. Mogli się o tym przekonać mieszkańcy miasteczka Krefeld, w Nadrenii Północnej-Westfalii. W środku dnia na parkingu pod supermarketem,…

Seat Ateca 1.5 TSI Xperience

TEST Seat Ateca 1.5 TSI Xperience – lepsza niż Cupra?

Seat Ateca z silnikiem 1.5 TSI to dziwny model, bowiem siostrzana Cupra ma dokładnie ten sam wariant z innym znaczkiem. Czy to oznacza, że "zwykła" Ateca nie ma racji bytu? Sprawdzamy, czy Seat Ateca 1.5 TSI Xperience ma sens i czy warto go wybrać zamiast Cupry.  W 2018 roku koncern Volkswagena podjął decyzję o wyodrębnieniu…