Z hal produkcyjnych fabryki Volkswagena w Białężycach k. Wrześni wyjechała dwuipółtysięczna Grand California. Seryjna produkcja tego komfortowego kampera rozpoczęła się w polskich zakładach Volkswagena wiosną ubiegłego roku. Produkcja bazującej na modelu Crafter Grand Californii od tego czasu dynamicznie przyspiesza – tysięczny egzemplarz tego modelu wyjechał z fabryki w listopadzie ubiegłego roku.
Grand California, która otrzymała numer 2500, zamówiona została przez indywidualnego klienta z Niemiec. Wyposażono ją w wysokoprężny silnik 2.0 TDI o mocy 130 kW i w ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów. Wybrany przez klienta kolor lakieru nadwozia to srebrno – szary. Ponadto na pokładzie tego egzemplarza znaleźć można instalację i sprzęt do odbioru telewizji satelitarnej, postojową klimatyzację funkcjonującą po podłączeniu jej do źródła 230 V, montowane na dachu panele słoneczne, punkt dostępu do internetu – hotspot oraz system Discovery Media z ośmiocalowym ekranem dotykowym.
Dedykowana linia montażowa
W ubiegłym roku na potrzeby produkcji Grand Californii, w obszarze zabudów specjalnych Customized Solution powstała dedykowana linia montażowa. Produkcja liniowa obejmuje montaż dachu, modyfikacje karoserii oraz montaż końcowy elementów wyposażenia. Auto poddawane jest także testom szczelności w kabinie zraszania oraz pełnej kontroli jakościowej po skończonej zabudowie.
Ponad doba pracy przy budowie pojazdu
Czas montażu wyposażenia w przypadku egzemplarza z numerem 2500 wyniósł 24 roboczogodziny, a każdy pojazd to blisko 1000 specjalnych części do zabudowy. Samochód wyposażany jest m.in. w kuchnię z kuchenką gazową, zlewozmywakiem i lodówką, ogrzewanie wnętrza i podgrzewanie wody, łazienkę z prysznicem i toaletą oraz zbiornik na czystą i brudną wodę.
Kto kupuje Grand Californię?
Głównymi rynkami zbytu dla Grand Californii są: Niemcy, Hiszpania i Wielka Brytania. Polska znajduje się na dobrym, piątym miejscu jeśli chodzi o sprzedaż tego modelu, wyprzedzając np. Szwecję, Francję czy Włochy.