Czy to koniec GTI? Volkswagen zapowiada serię GTX - Trends Magazines

Czy to koniec GTI? Volkswagen zapowiada serię GTX

GTX

Już 28 kwietnia Volkswagen zaprezentuje pierwszy model elektryczny o wysokich osiągach – ID.4 GTX. W Europie usportowione wersje modeli z rodziny ID. będą opatrzone logiem GTX. Podobnie jak stało się w wypadku modeli z serii GTI i GTE, modele oznaczone jako GTX stworzą odrębną linię i dodadzą elektromobilności sportowego charakteru.

„Litery GT od dawna oznaczają przyjemność z jazdy” – mówi Klaus Zellmer, członek zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży marki Volkswagen. „Teraz litera X buduje pomost do mobilności przyszłości. Zrównoważony rozwój i sportowy charakter nie wykluczają się wzajemnie, ale się uzupełniają”.
Volkswagen ID.4 dynamika

ID.4 GTX

Modele GTX będą szczególnie imponujące, jeśli chodzi o wydajność i wygląd. Dodatkowy silnik elektryczny, umieszczony z przodu i napędzający koła przedniej osi, zapewni napęd na cztery koła modelom z rodziny ID., które skonstruowano z myślą o maksymalnej wydajności. Dodatkowy silnik włącza się automatycznie w ciągu kilku milisekund, gdy wymagane są znakomite osiągi lub najlepsza trakcja. W nowym trybie jazdy „Traction” napęd na cztery koła jest nawet aktywowany na stałe. Sportowe detale i specjalnie dla modeli GTX zaprojektowane oświetlenie podkreślą ich osiągi.

ACCELERATE

Nowa seria GTX modeli z rodziny ID. wzmacnia ofensywę w ramach strategii ACCELERATE. Volkswagen chce stać się najbardziej pożądaną marką w zakresie zrównoważonej mobilności. Do 2030 roku udział samochodów elektrycznych w sprzedaży w Europie ma wzrosnąć do 70 procent. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność węglową; w ciągu najbliższych czterech lat w elektromobilność, hybrydyzację i cyfryzację zostanie zainwestowanych około 16 miliardów euro.

Podobne

VW ID.5 GTX

TEST VW ID.5 GTX – elektryk z adrenaliną?

SUV-y są popularnymi modelami. Nie mogło braknąć także elektryków z tego typu nadwoziem. ID.5 GTX – SUV Volkswagena w nadwoziu coupé z bezemisyjnym napędem – jest właśnie odpowiedzią na takie potrzeby. Jak się spisuje? Oto test VW ID.5 GTX. Trzeba przyznać, że nadwozie coupè – czy to w klasycznych autach czy w SUV-ie – wygląda atrakcyjniej. Jest…

CC1 – tajemniczy prototyp VW

Lekkie, aerodynamiczne i oszczędne samochody nie są zamysłem XXI wieku. Pracowano nad nimi już pod koniec ubiegłej dekady. Jeden z tajemniczych prototypów można zobaczyć w AutoMuseum Volkswagen. W koncernie Volkswagena zadanie produkowania aut z karoseriami z lekkich stopów spoczęło na marce Audi. Jej najmniejszy model – A2 – był dostępny w latach 1999–2005. Warto wiedzieć,…