Czy to koniec GTI? Volkswagen zapowiada serię GTX - Trends Magazines

Czy to koniec GTI? Volkswagen zapowiada serię GTX

GTX

Już 28 kwietnia Volkswagen zaprezentuje pierwszy model elektryczny o wysokich osiągach – ID.4 GTX. W Europie usportowione wersje modeli z rodziny ID. będą opatrzone logiem GTX. Podobnie jak stało się w wypadku modeli z serii GTI i GTE, modele oznaczone jako GTX stworzą odrębną linię i dodadzą elektromobilności sportowego charakteru.

„Litery GT od dawna oznaczają przyjemność z jazdy” – mówi Klaus Zellmer, członek zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży marki Volkswagen. „Teraz litera X buduje pomost do mobilności przyszłości. Zrównoważony rozwój i sportowy charakter nie wykluczają się wzajemnie, ale się uzupełniają”.
Volkswagen ID.4 dynamika

ID.4 GTX

Modele GTX będą szczególnie imponujące, jeśli chodzi o wydajność i wygląd. Dodatkowy silnik elektryczny, umieszczony z przodu i napędzający koła przedniej osi, zapewni napęd na cztery koła modelom z rodziny ID., które skonstruowano z myślą o maksymalnej wydajności. Dodatkowy silnik włącza się automatycznie w ciągu kilku milisekund, gdy wymagane są znakomite osiągi lub najlepsza trakcja. W nowym trybie jazdy „Traction” napęd na cztery koła jest nawet aktywowany na stałe. Sportowe detale i specjalnie dla modeli GTX zaprojektowane oświetlenie podkreślą ich osiągi.

ACCELERATE

Nowa seria GTX modeli z rodziny ID. wzmacnia ofensywę w ramach strategii ACCELERATE. Volkswagen chce stać się najbardziej pożądaną marką w zakresie zrównoważonej mobilności. Do 2030 roku udział samochodów elektrycznych w sprzedaży w Europie ma wzrosnąć do 70 procent. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność węglową; w ciągu najbliższych czterech lat w elektromobilność, hybrydyzację i cyfryzację zostanie zainwestowanych około 16 miliardów euro.

Podobne

Golf V z silnikiem 2.5 R5 oraz felgami i hamulcami z Porsche

Pomysłów na modyfikacje Golfa V nie brakuje. Jeden z ciekawszych projektów powstał w oparciu o amerykańską wersję kompaktowego VW z rzadko u nas spotykanym motorem 2.5 R5. Volxzone TOP 3 Awards 2015, Wolfsgruppe VAG Event 2015 TOP 10, II miejsce Tuning Show Kraków 2014 New School, Dub It 2014 Obsessive Car Detailer oraz 2015 Best…

Używany VW Golf V. Czy nie jest już przestarzały?

W chwili debiutu Golf V był jednym z najnowocześniejszych kompaktów. Po blisko piętnastu latach od debiutu wciąż nie można go uznać za przestarzałą konstrukcję. Czy zdała ona również egzamin z solidności? Sprawdzamy, co wciąż jest wart używany VW Golf V.  Kolejne generacje Golfa wyznaczały standardy w segmencie C, nieprzypadkowo nazywanym klasą Golfa. Nawet fani marki…