Czy to koniec GTI? Volkswagen zapowiada serię GTX - Trends Magazines

Czy to koniec GTI? Volkswagen zapowiada serię GTX

GTX

Już 28 kwietnia Volkswagen zaprezentuje pierwszy model elektryczny o wysokich osiągach – ID.4 GTX. W Europie usportowione wersje modeli z rodziny ID. będą opatrzone logiem GTX. Podobnie jak stało się w wypadku modeli z serii GTI i GTE, modele oznaczone jako GTX stworzą odrębną linię i dodadzą elektromobilności sportowego charakteru.

„Litery GT od dawna oznaczają przyjemność z jazdy” – mówi Klaus Zellmer, członek zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży marki Volkswagen. „Teraz litera X buduje pomost do mobilności przyszłości. Zrównoważony rozwój i sportowy charakter nie wykluczają się wzajemnie, ale się uzupełniają”.
Volkswagen ID.4 dynamika

ID.4 GTX

Modele GTX będą szczególnie imponujące, jeśli chodzi o wydajność i wygląd. Dodatkowy silnik elektryczny, umieszczony z przodu i napędzający koła przedniej osi, zapewni napęd na cztery koła modelom z rodziny ID., które skonstruowano z myślą o maksymalnej wydajności. Dodatkowy silnik włącza się automatycznie w ciągu kilku milisekund, gdy wymagane są znakomite osiągi lub najlepsza trakcja. W nowym trybie jazdy „Traction” napęd na cztery koła jest nawet aktywowany na stałe. Sportowe detale i specjalnie dla modeli GTX zaprojektowane oświetlenie podkreślą ich osiągi.

ACCELERATE

Nowa seria GTX modeli z rodziny ID. wzmacnia ofensywę w ramach strategii ACCELERATE. Volkswagen chce stać się najbardziej pożądaną marką w zakresie zrównoważonej mobilności. Do 2030 roku udział samochodów elektrycznych w sprzedaży w Europie ma wzrosnąć do 70 procent. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność węglową; w ciągu najbliższych czterech lat w elektromobilność, hybrydyzację i cyfryzację zostanie zainwestowanych około 16 miliardów euro.

Podobne

290 KM w 10 sekund: test VW Golfa GTI

Clubsport to ukłon w stronę 40-letniej historii GTI. Jest też pomostem między wersją Performance i R. W standardzie występuje z manualną skrzynią, mechanizmem różnicowym przedniej osi, a także sportowym i obniżonym zawieszeniem. Dzięki funkcji boost jego moc na 10 sekund wzrasta do 290 KM. Czy jest wart grzechu? Gdy w 1976 roku debiutował Golf I…

TEST LEXUS RC 300h: Radykalny i łagodny

RC, czyli radical coupé. Tutaj w niesamowitym lakierze „5C1 flare yellow” lub po polsku „złocisty szafran”. Faktycznie jest radykalnie wyróżniający się, bowiem żaden przechodzień nie pozostaje wobec niego obojętny. Sylwetka Lexusa RC jest nowoczesna, odważna i bardzo agresywna. Auto jest masywne, ale ma pewną lekkość. Ostre linie nadwozia dają wrażenie, jakby ten wóz pędził, nawet…