Czy sentymentalna podróż Golfem III do starej szkoły tuningu lat 90. ma sens? - Trends Magazines

Czy sentymentalna podróż Golfem III do starej szkoły tuningu lat 90. ma sens?

Tuning VW Golf 3 1.8 T widok z przodu

O Golfie trzeciej generacji powiedziano już chyba wszystko. Ktoś, kto decyduje się na przeróbkę tego modelu, nie zawsze spotyka się z aprobatą tuningowego środowiska. Jednak coraz częściej na zlotach, eventach czy sesjach w mediach społecznościowych można trafić na trójkę przerobioną ze smakiem w stylu lat 90. Przykładem takiego auta jest należący do Waldka Golf.

 

Prezentowany VW był jego pierwszym samochodem. To dzięki niemu Waldek rozpoczął wypady nie tylko na lokalne zloty. Jednak nim auto widoczne na zdjęciach uzyskało obecny wygląd, przeszło długą drogę. Trójka została kupiona w Wigilię 2013 roku. Wydawać by się mogło, że auto to idealny prezent pod choinkę. Jednak ledwie auto dotarło do domu nabywcy, a już jego silnik odmówił współpracy.

Tuning VW Golf 3 1.8 T prawy tył

W pierwszej kolejności zawieszenie

Niedługo potem rozpoczęto prace. W pierwszej kolejności zamontowano zawieszenie obniżające, dzięki któremu prześwit zmniejszono o 4 cm.

Tuning VW Golf 3 1.8 T prawy przód

Karoserię pokryto okleiną we wzór z lat 90. Golf ma pakiet zderzaków z wersji Kanada ze znaczkami GTI. Z tyłu założono lampy Hella Crazy Colours, górna lotka to produkt firmy Zender, natomiast dolny, tak zwany midwing, wyprodukowało Freedom Designs. Dach pomalowano czarnym perłowym lakierem.

Tuning VW Golf 3 1.8 T spojlery na tylnej klapie

Przód pełen niespodzianek

Najwięcej niespodzianek jest na przodzie prezentowanej trójki. Waldkowi zależało na tym, aby jego auto miało wiele unikatowych części. Zakupił więc pojedynczą wycieraczkę firmy Bonrath oraz rzadki dwużebrowy grill bez logo. Seryjne lampy zostały zastąpione przez reflektory firmy Votex. Produktem tej samej firmy są wloty do zderzaka.

Tuning VW Golf 3 1.8 T widok z przodu

Przednia dokładka to znany w środowisku golfiarzy Rieger GTX, natomiast zaślepki kierunkowskazów w błotniku to wersja z Golfa czwartej generacji Wolfsburg Edition. W zderzaku są także zamontowane oryginalne kierunkowskazy Hella. Golfowi brakowało jedynie markowych obręczy. Waldek postawił na klasyczne koła MT1 w rozmiarze 17/8 cali, na które założył opony 185/35.

Tuning VW Golf 3 1.8 T widok z boku

Uturbienie silnika

Golf trzeciej generacji to nie tylko kultowe rozwiązania stylistyczne. W latach 90. właściciele tych aut dbali również o zmiany mechaniczne. Waldek także o nich nie zapomniał. Pod maską jego auta pracuje silnik 1.8T AUM. Jednostkę zmodyfikowano w celu zwiększenie mocy. Tak więc założono turbinę K03/K04s, wtryskiwacze 390 ccm, powiększony TiP Forge, pompę paliwa 044 Bosch, powiększony intercooler oraz wykonane ze stali nierdzewnej wydech o średnicy 2,75 cala i tłumik końcowy RM Motors. Po tych modyfikacjach Golf ma  280 KM i ponad 350 Nm.

Tuning VW Golf 3 1.8 T tylna lampa i napis GTI by CYCU

Recaro i… nie tylko

Samochód oryginalnie miał półkubełkowe fotele, które zostały wymienione na Recaro z włoskiej wersji 20 Jahre z charakterystycznym czerwonym napisem. Podsufitka została pokryta skórą z czerwonymi przeszyciami.

Tuning VW Golf 3 1.8 T kokpit

Gałka zmiany biegów to pomysł Waldka. Tunel środkowy to wersja amerykańska, a licznik pochodzi z Seata Cordoby SX (białe tarcze wyskalowane do 220 km/h z czerwonym podświetleniem). Na uwagę zasługuje czteroramienna kierownica BBS Italovolanti Carbon, której Waldek bardzo długo szukał.

Tuning VW Golf 3 1.8 T fotel Recaro

To nie jest jeszcze koniec!

Waldek nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w sprawie przyszłości swojego Golfa. Planuje nie tylko lakierowanie lub pokrycie każdego elementu okleiną w różnych kolorach. Zamierza wprowadzić również zmiany w układzie hamulcowym.

Tuning VW Golf 3 1.8 T widok od tyłu

Dzięki trójce Waldka można odbyć podróż sentymentalną w lata 90. Samochód został zmodyfikowany według starej szkoły tuningu, do której wraca coraz więcej właścicieli VW. Historia zatoczyła koło.

Mariusz Majta

Fot. autor

Tuning VW Golf 3 1.8 T widok z przodu

VW Golf III 1.8 T

SILNIK/ NAPĘD: 1,8T AUM, turbina K03/K04s – hybryda, wtryskiwacze 390 ccm, powiększony TiP Forge, pompa paliwa 044 Bosch, powiększony intercooler, DP 3′ oraz wydech o średnicy] 2,75 cala z tłumikiem końcowym RM Motors ze stali nierdzewnej; moc 280 KM i 350 Nm
ZAWIESZENIE/ HAMULCE: zawieszenie typu air ride, hamulce 280/239
KOŁA/ OPONY: MT1 4×100 4x8j et25 185/35/17
WNĘTRZE: fotele Recaro, włoska wersja 20 Jahre, kierownica BBS Italovolanti Carbon, plastiki z wersji 20 Jahre, lewarek skrzyni biegów home made, obszyty czerwoną nicią, z dźwignią hamulca ręcznego, licznik z Seata Cordoby SX z białymi tarczami
AUDIO: głośniki – Pioneer, radio – Kenwood, wzmacniacz – Blaupunkt i subwoofer
INNE: pakiet Kanada, znaczki Kanada/Mexico
STYL: lata 90.
WŁAŚCICIEL: Waldemar Gwóźdź
PODZIĘKOWANIA: dla Bartka oraz Adriana z firmy Crafty Cuts za wykonanie okleiny, dla Tomka z KTM Cars, który męczył się przy silniku, dla ekipy Maniana Garage za to, że dzielnie znoszą moje pomysły

(VW TRENDS 1/2020)

Podobne

Używany Volkswagen Phaeton. Czy warto kupić tańszego bliźniaka Bentleya?

Volkswagen, czyli samochód dla ludu. Nazwa zupełnie nie pasowała do Phaetona, którego flagowe wersje z motorem W12 kosztowały ponad 100 tysięcy euro. Używany Phaeton stał się limuzyną dla ludu. Najtańsze egzemplarze można kupić już za 20 tysięcy złotych. Na przełomie XX i XXI wieku doszło do istotnych przemian w świecie motoryzacji. Marki Premium zaczęły żywo…

Tuning-VW-Garbus-widok z góry

160 km/h zabytkowym Garbusem i to nie koniec możliwości!

Volkswagen Garbus jest modelem wyjątkowym, z bogatą przeszłością, należy do najbardziej znanych i rozpoznawalnych samochodów świata. Jego historię zapoczątkowało porozumienie, jakie 17 stycznia 1934 r. podpisali konstruktor Ferdinand Porsche i ówczesny rząd niemiecki, dotyczące zaprojektowania niedrogiego „samochodu dla ludu”. Tak narodziło się auto, które do dziś ma wielu miłośników, nie tylko wśród amatorów zabytkowych modeli.…