Większość osób myśli, że auta elektryczne mają silnik spalinowy - Trends Magazines

Większość osób myśli, że auta elektryczne mają silnik spalinowy

Touareg R hybryda plug-in gniazdo ładowania

Wydawałoby się, że samochody hybrydowe oraz elektryczne są już na tyle popularne, że ludzie, nawet niezwiązani ze światem motoryzacyjnym mają jako takie pojęcie o sposobie pracy tych aut. Niestety, wychodzi na to, że tak nie jest.

Samochody z silnikami spalinowymi odchodzą do lamusa szybciej niż byśmy tego chcieli. Coraz ostrzejsze normy wymuszają na producentach aut wprowadzanie elektrycznych wspomagaczy do silników spalinowych albo instalowanie napędu w 100% elektrycznego. Wydawałoby się, że ta transformacja weszła już do „krwioobiegu” i sposób funkcjonowania hybryd, czy aut elektrycznych jest już powszechnie znany.

Czy samochody mają silnik elektryczny?

Jak się okazuje, nie do końca tak jest. Podczas „E-volution Event” zorganizowanego przez Toyotę zadano proste pytanie: Czy samochody BEV (Battery Engine Vehicle) mają silnik spalinowy? Odpowiedź jest oczywista – nie. Ale odpowiedź okazała się trudniejsza niż się wydaje. 66% pytanych odpowiedziało, że tak!

Czy trzeba podłączać hybrydę do gniazdka?

To jeszcze nie koniec. Jedne z kolejnych pytań brzmiało – Czy trzeba podłączać hybrydę do gniazdka? Nie każda hybryda ma przecież gniazdko do ładowania, do niektórych aut można po prostu wsiąść i jechać. Ale i tutaj grono pytanych nie błysnęło inteligencją – 75% odpowiedziało, że tak. Co więcej, nawet hybrydy plug-in nie ma potrzeby ładować. Można bowiem jechać na samym silniku spalinowym. 

Istotą badań Toyoty było sprawdzenie, jaką wiedzę o hybrydach i samochodach elektrycznych mają ludzie. Okazuje się, że jest całkiem spora dziura i dobrze byłoby doinformować społeczeństwo jakie są różnice. Tym bardziej, że w niedalekiej przyszłości samochody elektryczne i zelektryfikowane będą dominować na światowych ulicach. 

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używany Volkswagen Golf VII. Zalety, wady i typowe usterki. Czy warto kupić?

Volkswagen Golf GTE. Test hybrydy, która wymaga wyrzeczeń

Doskonale wygląda, świetnie jeździ i pali niewiele. Ideał? Nie do końca. W naszych warunkach hybrydowy Golf GTE wymaga jednak pewnych wyrzeczeń. Volkswagen nie spieszył się z wprowadzaniem samochodów hybrydowych do salonów. I dobrze, bo tym samym uniknięto niedopracowanych modeli. Trzonem hybrydowej oferty koncernu staje się linia GTE. To hybrydy z możliwością „dokarmiania” akumulatora trakcyjnego prądem…

Audi S3 dwie wersje

Nowe Audi S3 – jeszcze bardziej premium

Ponad dwadzieścia lat temu Audi po raz pierwszy pokazało model S3. Dziś cztery pierścienie prezentują nową generację Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine. Ich dwulitrowy motor 2.0 TFSI wytwarza 310 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. TFSI oraz quattro Oba nowe modele S3 wyposażane są w silnik 2.0 TFSI o mocy 310 KM…