Kompaktowe BMW 128ti zalicza obecnie intensywne jazdy konfiguracyjne na pagórkowatych drogach regionu Eifel wokół Pętli Północnej toru Nürburgring i również bezpośrednio na najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata. Nowy model trafi na rynek w listopadzie 2020 roku.
Kompakt z charakterem
BMW 128ti z napędem przednim plasuje się za topowym modelem BMW serii 1, czyli BMW M135i xDrive, wykorzystując także jego silnik o pojemności 2,0 litra. W BMW 128ti ten czterocylindrowiec z technologią BMW TwinPower Turbo dostarcza moc 265 KM, umożliwiając sprint od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Producent zapewnia, że nowe BMW 128ti to więcej niż tylko nowy wariant silnika w BMW serii 1. Oprócz licznych dodatków odróżniających je na zewnątrz i wewnątrz również cały układ jezdny i kierowniczy zostały specjalnie dostrojone, aby zapewnić bardzo sportową charakterystykę. Nowy kompakt z napędem wyłącznie na przednie koła kieruje się tym samym do szczególnie młodej grupy docelowej.
Co nowego?
Nowe BMW 128ti jest standardowo wyposażone w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic oraz blokadę mechanizmu różnicowego Torsen zapewniającą lepszą trakcję na przedniej osi. Wyposażone jest w specjalnie dostrojony sportowy układ jezdny M obniżony o 10 milimetrów oraz układ BMW Performance Control, który został dostosowany pod kątem większej zwinności. Ponadto BMW 128ti jest o około 80 kg lżejsze od BMW M135i xDrive z napędem na wszystkie koła, od którego przejmuje mocno naprężone łożyska stabilizatorów i stabilizatory. Jeszcze większą radość z jazdy mają zapewnić oferowane na życzenie bez dopłaty sportowe opony. Odpowiednie hamowanie zapewniają przejęte od topowego modelu standardowe sportowe hamulce M.