Czerwoniutkie cacko, czyli projekt Corrado G60- TUNING - Trends Magazines

Czerwoniutkie cacko, czyli projekt Corrado G60- TUNING

VW_Corrado_G60

Sequele hollywoodzkich superprodukcji stały się oczywistością. Powroty do wątków i postaci z wcześniejszych filmów zdarzają się też w zupełnie innym typie kina, także polskiego, czego przykładem jest „Rewizyta”. Pokazywane już w VW TRENDS Corrado G60 Sławka przeszło subtelne zmiany, lecz podczas naszej nowej „reVWizytowej” sesji nie mogliśmy się na nie napatrzeć.

VW_Corrado_G60

Epokę motoryzacyjnych „Rambo V”, których rolę odgrywały niekiedy mocno ospojlerowane samochody ze słabymi silnikami, mamy już raczej za sobą. Dużym uznaniem cieszy się natomiast nurt German Style, do którego od początku dąży Sławek. Stara szkoła niemieckiego tuningu opiera się na trzech założeniach: nisko, szeroko i ciemno. Dwie pierwsze, wiążące się ze zmianą felg i obniżeniem auta, są wspólnym mianownikiem większości stylów tuningowych.

VW_Corrado_G60

Modyfikacje te są podstawą, ale ważne jest również właściwe ich dopełnienie. W przypadku OEM+ polega ono na doborze ciekawych fabrycznych akcesoriów, a w German Style’u liczy się też przyciemnienie auta.

VW_Corrado_G60

Choć po eksperymentach z tylnym zawieszeniem FK z regulacją twardości oraz z gwintowanym zestawem amortyzatorów i sprężyn firmy Weitec Sławek wrócił do gwintu GT Cupline, udało się mu opuścić Corrado jeszcze niżej. Nowe wcielenie czerwonego coupé do wzorca starej niemieckiej szkoły przybliżyły też przeróbki lamp połączone ze zmianą przedniego zderzaka na oryginalny.

VW_Corrado_G60

Pierwszym zabiegiem przeprowadzonym w maju 2011 roku było przyciemnienie świateł drogowych. Jesienią Sławek polakierował na czerwono zaciski hamulcowe oraz odnowił nakrętki gwintowanego zawieszenia, by nie mieć problemu z obniżaniem auta.

VW_Corrado_G60

Felgi nie zostały zastąpione innym modelem, lecz lepszy wygląd kół udało się uzyskać dzięki zmianie ogumienia z Toyo o rozmiarach 195/45 z przodu i 215/40 z tyłu na cztery Dunlop SP Sport 9000 charakteryzujące się rozmiarem 195/40.

VW_Corrado_G60

Początek sezonu 2012 Sławek rozpoczął od prac nad przednimi lampami oraz założenia oryginalnych plastikowych osłon zamków. W maju zakupił też oryginalny radioodtwarzacz Volkswagen Gamma. Największe zmiany dokonał przed VW Manią. Wygładzony zderzak zastąpił elementem oryginalnym. Halogeny i kierunkowskazy w zderzaku poddał przyciemnianiu, aby komponowały się z nowymi, czarnymi lampami świateł mijania i drogowych. Tylne lampy typu clear też są już czerwone. To dzięki klubowemu koledze, Radkowi, który wykazał się cierpliwością, niezbędną przy pracy z folią.

VW_Corrado_G60

W silniku, w którym rozwiercono sprężarkę i przepustnicę, wystąpił problem braku kompresji. Przyczyną był zawór typu bypass, zapobiegający upuszczaniu nadmiaru ciśnienia. Sławek, właściciel Corrado od 2005 roku, czyli czasów, gdy tego typu maszyna była jedną z najszybszych na drodze, zdaje sobie sprawę, iż mechaniczne modyfikacje układu napędowego to dziedzina, w której polscy miłośnicy motoryzacji często samodzielnie zdobywają wiedzę. Żartuje więc, iż wymagająca jednostka G60 dostała ostatnią szansę. Modyfikacje elektroniczne dokonane przez GTO zostaną cofnięte. Motor pozbawiony będzie również sportowego katalizatora, gdyż planowany jest montaż przelotowego układu wydechowego. Odnawiając silnik, Sławek przemalowuje też jego elementy na czarno.

VW_Corrado_G60

Jeżeli kultowy motor zawiedzie ponownie, zostanie zastąpiony innym, prawdopodobnie VR6. W grę wchodzi tylko jednostka, która może zapewnić Corrado lepsze osiągi.

VW_Corrado_G60

Prędzej czy później samochód stanie też na klasycznych i znakomicie pasujących do volkswagenowskiego coupé kołach BBS RS.

VW_Corrado_G60

Scenariusze filmowe kończą się słowami „fade out” oznaczającymi zaciemnienie, które coraz częściej ma być dla widza początkiem oczekiwania na kontynuację opowiedzianej historii. Odkąd Corrado zostało przyciemnione, by jeszcze bardziej zbliżyć się do wzorca German Style, z niecierpliwością czekamy, co będzie dalej…

VW_Corrado_G60

Andrzej Szczodrak

Fot. Mikołaj Urbański

VW_Corrado_G60

VW Corrado, G60, 1990 rok

SILNIK/NAPĘD: jednostka napędowa G60, seryjna moc maksymalna 160 KM przy 5600 obr./min, seryjny maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 3800 obr./min, przebudowany układ wydechowy FK z kolektorem TA-Technix, wkładka filtra powietrza K & N, rozwiercona sprężarka typu G, rozwiercona przepustnica, modyfikacje elektroniczne silnika wykonane przez GTO, usunięty tłumik szmerów ssania

NADWOZIE: trzywarstwowy lakier z palety Chryslera, poszerzone nadkola, usunięte oznaczenia i listwy boczne, przyciemnione przednie lampy i oryginalne światła w zderzaku, usunięte oznaczenia i listwy boczne, szeroki przedni spojler pod zderzakiem, osłona chłodnicy FK bez znaczka VW, klosze tylnych lamp typu clear wyklejone czerwoną folią

KOŁA/OPONY: felgi firmy Proline Wheels wykonane ze stopów lekkich, średnica obręczy: 16 cali, szerokość: 9 cali, opony Dunlop SP Sport 9000 o rozmiarze 195/40

ZAWIESZENIE: gwintowane GT Cupline

WNĘTRZE: trójramienna kierownica Raid HP, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele Recaro ze skórzaną tapicerką, skórzana tapicerka kanapy, zestaw wskaźników Indiglo, gałka dźwigni zmiany biegów VW Motorsport, dodatkowe wskaźniki ciśnienia oleju i napięcia, przełączniki podświetlane na czerwono, szelkowe pasy Schroth z elektrycznymi napinaczami

AUDIO: radioodtwarzacz Volkswagen Gamma

WŁAŚCICIEL: Sławek z Tczewa

STYL: German Style

PODZIĘKOWANIA: dla mojej dziewczyny Magdy Twardowskiej za cierpliwość i doping przy modyfikowaniu auta, dla Tomka Wosika, Emili Cyranowskiej, Dawida Sulewskiego za pomoc i dobre słowo w niejednej denerwującej sytuacji oraz dla chłopaków z klubu TczeVW za to, że są. Projekt i jego obecność w VW TRENDS dedykuję też świętej pamięci „Młodemu” ‒ Piotrkowi Tomasikowi ‒ z wyrazami wdzięczności za wsparcie, jakiego mi udzielał.

(VW TRENDS 6/2012)

Podobne

VW GOLF VARIANT

Lepszy Variant Golfa

Większa przestrzeń i nowe cyfrowe wnętrze zmieniają postrzeganie Golfa. Więcej miejsca z tyłu na nogi i więcej jeszcze bardziej praktycznych schowków sprawia, że zaciera się różnica między Golfem Variantem a samochodami kombi o klasę większymi. Większa przestronność to zasługa zwiększonej długości. Funkcje konwencjonalnych przycisków i pokręteł oraz wyświetlaczy pełnią teraz dotykowe panele, suwaki i ekrany.…

Mazda 6

Ostatnie takie auto? Subiektywnie o Mazda 6

Downsizing to zło? Też jesteś tego zdania? Małe silniczki wyposażone w turbo nie robią na Tobie wrażenia? Jednostka o mniejszej pojemności niż 1,5-litrowy Jack Daniels mogłaby dla Ciebie nie istnieć? Witaj w klubie. W klubie… Mazdy. Japończycy od wielu już lat bronią się przed downsizingiem i… wychodzi im to całkiem nieźle. Ale jak mawiał Pan…