Nowa odmiana nazywa się Tribe Edition i skupia się głównie na detalach. Cupra Formentor VZ może spodobać się fanom indywidualnych personalizacji.
Marka Cupra odnotowała rekordową sprzedaż. W 2022 roku osiągnęła najwyższe wyniki sprzedażowe w swojej historii, dostarczając do klientów 152 900 pojazdów. Stała się tym samym najszybciej rozwijającą się marką samochodową w Europie. To wzrost o 92,7% w stosunku do 2021 roku.
Głównym „koniem pociągowym” sukcesu Cupry jest model Formentor. W 2022 r. sprzedano go w liczbie 97 600 egzemplarzy, co stanowi 63,8% sprzedaży marki oraz ponad ¼ wyników całościowych firmy Seat S.A.
Cupra Formentor Tribe Edition
Wyróżnikiem Cupry Tribe Edition jest połączenie lakieru Cliff Grey lub Midnight Black z matowymi akcentami na grillu, lusterkach, listwach i zaciskach hamulcowych. Uzupełnieniem tego są 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym.
We wnętrzu znajdują się skórzane wykończenia, kubełkowe fotele oraz nakładki na pedały z ciemnego aluminium. Wyposażenie z zakresu komfortu jest bogate i obejmuje m.in.: podgrzewaną kierownicę, 12-calowy ekran multimedialny i cyfrowe wskaźniki.
Modyfikacje nie są drastyczne, ale wersja Tribe Edition to bardzo ciekawa propozycja dla kogoś ceniącego sobie indywidualizm.
Cupra Formentor VZ Tribe Edition jest dostępna z dwoma jednostkami napędowymi – oczywiście tymi najmocniejszymi. Pierwszy z nich to hybryda plug-in oparta na silniku 1.4 TSI. Łączna moc to 245 koni mechanicznych i 370 Nm. Przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się siedmiobiegowy automat.
Mocniejszy wariant ma już silnik 2.0 TSI pracujący bez elektrycznego wsparcia. Maksymalna moc 310 koni mechanicznych i 400 niutonometrów przekazywana jest na cztery koła.