Cosmotron - co można zrobić na bazie BMW Z3 - Trends Magazines

Cosmotron – co można zrobić na bazie BMW Z3

Dla pewnej grupy kierowców seryjnie produkowane samochody to zdecydowanie zbyt mało. Można poddać je tuningowi bądź na ich bazie skonstruować… własny pojazd.

Uporem i nieprzeciętną ambicją wykazał się Paul Bacon. Brytyjski mechanik amator, a jednocześnie fan tuningu, w oparciu o BMW Z3 z 1998 roku własnoręcznie zbudował samochód. Żeby Cosmotron jeździł tak samo dobrze, punktem wyjścia było podwozie ze 192-konnym silnikiem 2,8 l.

Brytyjczyk dążył do stworzenia samochodu jutra. Miał on jednak być widziany z perspektywy osób żyjących w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Projektowanie i budowanie pojazdu trwało osiemnaście miesięcy. Konstruktor wykazał się nie lada pomysłowością. Karoserię nietypowego auta wykonał z włókna szklanego, imitację sterczącego spod maski silnika stworzył m.in. z solniczek i pieprzniczek, w grillu znalazły się zakrętki od butelek, a ozdobna nakładka na kierownicę to element pochodzący z… sylwestrowej rakiety.

Cosmotron został zaprezentowany w grudniu 2012 roku. Od tego czasu efektowne auto uświetnia różnego rodzaju wydarzenia i imprezy. W listopadzie 2013 roku samochód został pokazany na Essen Motor Show w hali poświęconej motoryzacyjnym osobliwościom. Warto dodać, że brytyjskie przepisy nie utrudniają życia konstruktorom nietypowych aut, o ile nowo powstałe pojazdy spełniają elementarne normy bezpieczeństwa. Dzięki temu Cosmotron mógł zostać dopuszczony do ruchu. Właściciel zapewnia, że samochód może rozpędzić się do 200 km/h.

fot. Rainer Schimm/ ESSE ESSEN GmbH

 

Podobne

Nissan Skyline GT-R R32 najlepszy w plebiscycie #NISMOtop20!

W plebiscycie NISMO fani oddali najwięcej głosów na Nissana Skyline GT-R R32, uznając go za najlepszy samochód wyścigowy wszech czasów. Samochód pokonał trzy inne liczące się wersje modelu GT-R: zwycięzcę 12-godzinnego wyścigu Bathurst, serii Blancpain GT i mistrzostw GT300, Nissana GT-R NISMO GT3, zwycięzcę mistrzostw JGTC z 2003 roku, Nissana Skyline GT-R R34, oraz zwycięzcę…

Silnik BMW X6 40d (E71)

BMW nie chce rezygnować z silników spalinowych. Popieramy!

Marka BMW wciąż opiera się przymusowej elektryfikacji i broni silników spalinowych. Niemcy uważają, że całkowite przejście na jednostki elektryczne wcale nie jest dobrą drogą. Ciężko się z nimi nie zgodzić.  Do wprowadzenia całkowitego zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi pozostało zaledwie 11 lat i 10 dni. W świecie motoryzacji to może wydawać się sporo, ale…