Corvette? Ferrari? Nie, to Skoda 1100 OHC Coupe - Trends Magazines

Corvette? Ferrari? Nie, to Skoda 1100 OHC Coupe

Możecie się zdziwić, ale to piękne klasyczne auto sportowe nie pochodzi z USA ani z Maranello, a z Mlady Boleslav. Skoda 1100 OHC Coupe to wierna rekonstrukcja zapomnianego modelu. 

Rekonstrukcja sportowej Skody przeszła długi i mozolny proces. Zaczęto go w 2015 roku przez całkowite odnowienie oryginalnej ramy, podwozia i silnika. Przebudowano także nadwozie zgodnie z dokumentacją historyczną. Zastosowano nowoczesne technologie, jak również tradycyjne techniki z budowy karoserii. Auto powstało w 120. rocznicę Škoda Motorsport. 

Co ciekawe, wiele elementów oryginalnych zostało zachowanych w świetnym stanie i użyto ich ponownie w tym aucie. Największym wyzwaniem było odnowienie aluminiowej karoserii. Do pomocy zaprzęgnięto kolegów z Centrum Prototypowania Škoda Auto. Na podstawie skanów rysunków 2D w skali 1:1 powstała trójwymiarowa bryła, którą następnie przerobiono optycznie. Sprawdzono i poprawiono kształty poszczególnych elementów np. z przodu pojazdu oraz w okolicy tylnych świateł. Zdjęcia historyczne porównano z wykonaną dokumentacją i modelem 3D.

Skoda 1100 OHC Coupe napędzana jest 4-cylindrowym silnikiem o mocy 92 KM przy 7.700 obr./min. Moc wyjściowa wynosiła 85 KM na litr pojemności skokowej. Silnik, w połączeniu z bardzo niską maską (nieco ponad 500 kg) powodowało, że sportowa Skoda rozpędzała się do 200 km/h. Aby wyhamować auto z takiej prędkości, z przodu zamontowano hamulce dwuobwodowe, z tyłu zaś bębnowe. 

Czesi z pewnością mogą być dumni z efektów ponad 7-letniej pracy nad Skodą 1100 OHC Coupe. Samochód zachwyca wyglądem i możemy im jedynie zazdrościć tak bogatej historii oraz odbudowanego modelu. Swoją drogą, auto przypomina trochę Syrenę Sport, która też została zrekonstruowana przez prywatną firmę kilka lat temu. Ale to już zupełnie inna historia. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 3.0 CSi – sportowy rekin

Wyjątkowe połączenie elegancji, luksusu i sportu. Przyjemność jazdy BMW 3.0 CSi jest zarezerwowana dla wybranych. Na szczęście wszyscy mogą nacieszyć oko wyjątkowo urodziwym coupé z Bawarii. Lata 60. XX wieku to dla BMW czas powracania do przedwojennej formy. Co rusz przedstawiano nowe modele samochodów. Wypełniały one kolejne rynkowe nisze. Niezwykle ważnym etapem rozwoju firmy była prezentacja BMW Neue Klasse, czyli…

Tuning-VW-Golf-3-VR6-widok z przodu

Nie tylko felgi wyróżniają tego Golfa 3 VR6

To było dokładnie w 2001 roku. Przemek, młody miłośnik motoryzacji, po raz pierwszy zasiadł w przygotowanym na 20-lecie specjalnym modelu Golfa III. Zakochał się w nim od pierwszego wejrzenia, lecz dopiero po trzech latach udało mu się kupić upragnione auto. Cel - Golf z flagowym silnikiem VR6 Po czteroletnim epizodzie z „trójką” w wersji GT…