Corvette? Ferrari? Nie, to Skoda 1100 OHC Coupe - Trends Magazines

Corvette? Ferrari? Nie, to Skoda 1100 OHC Coupe

Możecie się zdziwić, ale to piękne klasyczne auto sportowe nie pochodzi z USA ani z Maranello, a z Mlady Boleslav. Skoda 1100 OHC Coupe to wierna rekonstrukcja zapomnianego modelu. 

Rekonstrukcja sportowej Skody przeszła długi i mozolny proces. Zaczęto go w 2015 roku przez całkowite odnowienie oryginalnej ramy, podwozia i silnika. Przebudowano także nadwozie zgodnie z dokumentacją historyczną. Zastosowano nowoczesne technologie, jak również tradycyjne techniki z budowy karoserii. Auto powstało w 120. rocznicę Škoda Motorsport. 

Co ciekawe, wiele elementów oryginalnych zostało zachowanych w świetnym stanie i użyto ich ponownie w tym aucie. Największym wyzwaniem było odnowienie aluminiowej karoserii. Do pomocy zaprzęgnięto kolegów z Centrum Prototypowania Škoda Auto. Na podstawie skanów rysunków 2D w skali 1:1 powstała trójwymiarowa bryła, którą następnie przerobiono optycznie. Sprawdzono i poprawiono kształty poszczególnych elementów np. z przodu pojazdu oraz w okolicy tylnych świateł. Zdjęcia historyczne porównano z wykonaną dokumentacją i modelem 3D.

Skoda 1100 OHC Coupe napędzana jest 4-cylindrowym silnikiem o mocy 92 KM przy 7.700 obr./min. Moc wyjściowa wynosiła 85 KM na litr pojemności skokowej. Silnik, w połączeniu z bardzo niską maską (nieco ponad 500 kg) powodowało, że sportowa Skoda rozpędzała się do 200 km/h. Aby wyhamować auto z takiej prędkości, z przodu zamontowano hamulce dwuobwodowe, z tyłu zaś bębnowe. 

Czesi z pewnością mogą być dumni z efektów ponad 7-letniej pracy nad Skodą 1100 OHC Coupe. Samochód zachwyca wyglądem i możemy im jedynie zazdrościć tak bogatej historii oraz odbudowanego modelu. Swoją drogą, auto przypomina trochę Syrenę Sport, która też została zrekonstruowana przez prywatną firmę kilka lat temu. Ale to już zupełnie inna historia. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW X5 i X6 przeszły facelifting

Nowy kształt grilla oraz przednich lamp dodał BMW X5 więcej świeżości. Natomiast w BMW X6 M-pakiet będzie teraz standardem. W obydwu modelach znajdziemy nową deskę rozdzielczą z mocno zredukowaną liczbą przycisków.  Zarówno BMW X5 jak i X6 stylistycznie mocno zbliżyły się do swoich braci. Wygładzone przednie lampy znamy już chociażby z BMW 3 po faceliftingu,…

Prąd, wodór, czy silnik spalinowy? Który układ napędowy jest lepszy?

Motoryzacja stanęła u progu największych przemian od początku swojego istnienia. Do lamusa odchodzą bowiem silniki tłokowe. Który układ napędowy jest lepszy? Prąd, wodór, czy może wciąż silnik spalinowy? Volkswagen nie skreślił napędu wodorowego – został on użyty w prototypowym Crafterze HyMotion. Koncern z Wolfsburga postawił jednak na energię elektryczną. Prąd wprawi w ruch całą rodzinę ID. Inwestycja w rozwój…