Corvette? Ferrari? Nie, to Skoda 1100 OHC Coupe - Trends Magazines

Corvette? Ferrari? Nie, to Skoda 1100 OHC Coupe

Możecie się zdziwić, ale to piękne klasyczne auto sportowe nie pochodzi z USA ani z Maranello, a z Mlady Boleslav. Skoda 1100 OHC Coupe to wierna rekonstrukcja zapomnianego modelu. 

Rekonstrukcja sportowej Skody przeszła długi i mozolny proces. Zaczęto go w 2015 roku przez całkowite odnowienie oryginalnej ramy, podwozia i silnika. Przebudowano także nadwozie zgodnie z dokumentacją historyczną. Zastosowano nowoczesne technologie, jak również tradycyjne techniki z budowy karoserii. Auto powstało w 120. rocznicę Škoda Motorsport. 

Co ciekawe, wiele elementów oryginalnych zostało zachowanych w świetnym stanie i użyto ich ponownie w tym aucie. Największym wyzwaniem było odnowienie aluminiowej karoserii. Do pomocy zaprzęgnięto kolegów z Centrum Prototypowania Škoda Auto. Na podstawie skanów rysunków 2D w skali 1:1 powstała trójwymiarowa bryła, którą następnie przerobiono optycznie. Sprawdzono i poprawiono kształty poszczególnych elementów np. z przodu pojazdu oraz w okolicy tylnych świateł. Zdjęcia historyczne porównano z wykonaną dokumentacją i modelem 3D.

Skoda 1100 OHC Coupe napędzana jest 4-cylindrowym silnikiem o mocy 92 KM przy 7.700 obr./min. Moc wyjściowa wynosiła 85 KM na litr pojemności skokowej. Silnik, w połączeniu z bardzo niską maską (nieco ponad 500 kg) powodowało, że sportowa Skoda rozpędzała się do 200 km/h. Aby wyhamować auto z takiej prędkości, z przodu zamontowano hamulce dwuobwodowe, z tyłu zaś bębnowe. 

Czesi z pewnością mogą być dumni z efektów ponad 7-letniej pracy nad Skodą 1100 OHC Coupe. Samochód zachwyca wyglądem i możemy im jedynie zazdrościć tak bogatej historii oraz odbudowanego modelu. Swoją drogą, auto przypomina trochę Syrenę Sport, która też została zrekonstruowana przez prywatną firmę kilka lat temu. Ale to już zupełnie inna historia. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning Scirocco GT II widok z tyłu

To Scirocco zyskuje na popularności

Na warszawskim zlocie fanów aut klasycznych oraz youngtimerów wypatrzyłem zadbane i nieco przerobione Scirocco II. Dzięki Internetowi, poczcie pantoflowej i innym współczesnym narzędziom do zdobywania informacji dotarłem do jego właściciela. Poznajcie auto, które jest oczkiem w głowie Marcina. Król jest tylko jeden! Nazywa się Golf i jest najczęściej przerabianym autem przez fanów koncernu z Wolfsburga. Scirocco? To kultowy model, który zyskuje…

BMW E36 M3 USA DINAN S3

DINAN S3 nr 008 na sprzedaż. Jedyne E36 M3 z USA, które ma odpowiednią moc

E36 M3 USA uważane jest za prawdopodobnie najgorszy samochód ze stajni M-Power. Wszystko za sprawą 240-konnego silnika S52, który był dużo słabszy od europejskiej wersji napędzanej motorem S50. S52 i tuning w USA S52 jako silnik miało zbyt wiele cech wspólnych ze "zwykłym" motorem M52. Rezultat? Mimo pojemności 3.0 auto dysponowało mocą jedynie 240 KM,…