Złomowisk ADESA w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej, to pole gdzie znajduje się prawie 3000 pozornie zupełnie nowych modeli BMW i Mini zaparkowanych zderzak przy zderzaku. Samochody wrastają w ziemię.
Jak do tego doszło?
W lutym 2015 r. burza wstrząsnęła portem Halifax, gdy przybyła nowa dostawa samochodów BMW i Mini z roku modelowego 2014 i 2015. Ze względu na rozległą „ekspozycję na wodę i sól przez dłuższy okres” Transport Canada – wydział regulacji transportu rządu kanadyjskiego – wydał nakaz wycofania z rynku 2966 pojazdów w porcie dotkniętych burzą w 2015 roku. Od tego czasu samochody stoją na aukcyjnym placu ADESA Vancouver.
Wycofane ze względów bezpieczeństwa
Zgodnie z oficjalnym powodem wycofania, w modelach Mini stwierdzono zwiększone ryzyko awarii z powodu „korozji na złączach kabli zasilających rozrusznik, co może prowadzić do niemożności ponownego uruchomienia silnika po wyłączeniu silnika przez start-stop. (MSA). ” Ten sam dokument wykazał, że modele BMW były narażone na zwiększone ryzyko wypadku, ponieważ „smarowanie niektórych elementów wewnętrznych w zębatce kierowniczej mogło być narażone na działanie nadmiernej ilości wody lub soli, co mogło skutkować większym niż zwykle wysiłkiem lub zablokowaniem kierownicy”. Dokument traktował również o uszkodzeniu przewodów elektrycznych i złączy w samochodach.
Lista wycofanych BMW
Lista modeli, których to dotyczy, obejmowała BMW serii 2, 3, 4, 5, 6, 7, elektryczny hatchback i3, elektryczne coupé i8, crossover X1, roadster Z4, Mini Cooper, Cooper Cabrio, Coupe, Mini Paceman. i Mini Roadster. Wśród aut nie brakuje samochodów M oraz modeli marki Alpina.
źródło: JALOPNIK