Chcesz zdobywać w Polsce edukację z firmą Volkswagen? To możliwe! - Trends Magazines

Chcesz zdobywać w Polsce edukację z firmą Volkswagen? To możliwe!

szkoła Volkswagen

Dokładnie 15 lat temu, w roku 2005, w Zespole Szkół nr 1 w Swarzędzu rozpoczęła swe działanie pierwsza klasa pod patronatem Volkswagen Poznań. Przez lata współpraca systematycznie się poszerzała, a klasy pod patronatem spółki nie tylko w Swarzędzu, ale również we Wrześni, opuściło od tego momentu prawie 580 specjalistów – mechaników, mechatroników, elektromechaników i odlewników – z których niemal 88 procent znalazło później zatrudnienie w fabrykach Volkswagen Poznań.

szkoła Volkswagen

Jak zdobywać kadrę?

„Po 10 latach funkcjonowania fabryki Volkswagena w Poznaniu, zarząd zaczął zastanawiać się, jak zapewnić stały dopływ dobrze wykwalifikowanej kadry. Rozpoczął się proces przygotowywania projektu przy wsparciu doświadczonych kolegów z zakładu w Hanowerze. W przygotowaniach aktywny udział brał m.in. Starosta Poznański, Jan Grabkowski oraz Dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Swarzędzu, Przemysław Jankiewicz” – wspomina Jolanta Musielak, Członek Zarządu Volkswagen Poznań ds. Personalnych i Organizacji. „W roku 2005 rozpoczęliśmy współpracę z Zespołem Szkół nr 1 w Swarzędzu, gdzie uruchomiono 20-osobową klasę w zawodzie montera mechatronika – dzisiaj mechatronika. Poza szkołą, naszym partnerem było Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Poznaniu, wtedy funkcjonujące pod nazwą Powiatowego Centrum Edukacji Ustawicznej i Praktycznej, które przez wiele lat, do momentu uruchomienia warsztatów praktycznych w naszej partnerskiej szkole w Swarzędzu, wspierało proces i prowadziło zajęcia praktyczne dla naszych uczniów przygotowując ich zarówno do egzaminów polskich, jak i niemieckich. Zaczynaliśmy z 20 osobową klasą, dzisiaj mamy blisko 150 uczniów w czterech zawodach .”

szkoła Volkswagen

Współpraca przez lata rozwijała się prężnie

Na terenie Zespołu Szkół nr 1 w Swarzędzu rozpoczynały co roku działanie kolejne klasy, kształcące w takich zawodach jak: mechanik pojazdów samochodowych i elektromechanik pojazdów samochodowych, mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych (dzisiaj: automatyk) oraz operator maszyn i urządzeń odlewniczych. W roku 2014, na terenie Odlewni Volkswagen Poznań powołano dodatkowo Szkołę Odlewników – pierwszy tego typu warsztat dedykowany tylko i wyłącznie uczniom. Dziś naukę w zawodzie mechatronika połączono z nauką automatyka. Powołano klasę automatyków, zaś program nauczania został rozszerzony o zakres mechaniczny. Wszystko po to, aby absolwenci mieli kompetencje jakich potrzebuje dzisiejsza produkcja i wyzwania związane z Przemysłem 4.0 oraz produkcją samochodów nowej generacji.
szkoła Volkswagen

Od 2014 również we Wrześni

Również w roku 2014 Volkswagen Poznań we współpracy ze Starostą Wrzesińskim, Dionizym Jaśniewiczem, Dyrektorem Zespołu Szkół Politechnicznych we Wrześni, Bogdanem Nowakiem, Dyrektorem Powiatowego Centrum Edukacji Zawodowej we Wrześni, Markiem Dybą oraz firmą Gestamp Polska, zaczął przygotowania do uruchomienia projektu kształcenia kadr we Wrześni. Ruszył on w roku 2016 w Zespole Szkół Politechnicznych we Wrześni.Przez 15 lat klasy pod patronatem Volkswagen Poznań ukończyło 576 dziewcząt i chłopców. 505 z nich, czyli niemal 88 procent znalazło zatrudnienie w zakładach spółki. Tylko w roku 2020 było to 51 absolwentów, z których 44 zostało przyjętych do pracy w Poznaniu, Wrześni i Swarzędzu. Projekty i cały proces kształcenia kadr cały czas się rozwija. W ostatnich 5 latach, średnio rocznie spółka wydaje na niego 2 mln złotych. Najlepsi absolwenci rozwijają się z powodzeniem zarówno w Polsce – kształcąc się dalej i pnąc po szczeblach kariery zawodowej – ale także za granicą, dzięki dedykowanym tylko im programom rozwojowym, takim jak „Wanderjahre” (w wolnym tłumaczeniu: „Wędrowiec”), polegającym na rocznej pracy w zagranicznym zakładzie koncernu.

Link do rekrutacji Volkswagen

Link do rekrutacji znajdziecie TUTAJ

Podobne

VW TRENDS 4/2022 nadjeżdża!

VW TRENDS 4/2022 nadjeżdża! Od 15 grudnia w sprzedaży: A w środku m.in.: ● Niesamowita elektryczna terenówka – ID. Xtreme ● Golf II Kamei X1 – Jeden z niewielu ● Przemiana Passata B3 35i ● Kamper jesienną porą? – TEST Grand Californii 600 ● Golf VII R – Czarny bandyta ● Fantastycznie uniwersalny - TEST…

Touareg R hybryda plug-in gniazdo ładowania

Rok 2021 – lepsza sprzedaż elektryków niż diesli

Jesteśmy świadkami ogromnej zmiany kierunku w branży motoryzacyjnej. Samochody z silnikami diesla, królujące od lat na europejskich drogach po raz pierwszy ustąpiły miejsca "elektrykom". A to dopiero początek.  Mniej więcej od końca lat 80. popularność samochodów napędzanych olejem napędowym rosła. Także rozwój tej technologii powodował, że auta z silnikami Diesla były dynamiczne, oszczędne, a także…