BMW zbudowało E34 M5 Touring z niezwykłym silnikiem V12 - Trends Magazines

BMW zbudowało E34 M5 Touring z niezwykłym silnikiem V12

To normalne, że producenci testują podzespoły „chowając” je w produkowanych seryjnie modelach. Dotyczy to wszystkich marek, jak i wszystkich możliwych technologii. Czasami, właśnie z tego powodu, jesteśmy świadkami narodzin legendy. Pojedynczych wspaniałych fabrycznych projektów z historiami równie zawiłymi, jak ta o potworze z Loch Ness.
Poczas podcastu Collecting Cars z obecnym prezenterem Top Gear, Chrisem Harrisem – usłyszeliśmy o BMW E34 M5 Touring z silnikiem V12. Motor Authority poinformował o tym samochodzie w podcascie, w którym były dyrektor McLaren David Clark mówił o supersamochodzie F1 z lat 90.


Zamów prenumeratę

Podobnie jak w przypadku wszystkich przedsięwzięć motoryzacyjnych obejmujących samochody produkcyjne, konieczne było przeprowadzenie testów również przy budowie F1. Sam silnik luźno bazował na pierwszym V12 BMW, który wtedy napędzał topowe wersje E32 i E31. Dlaczego inżynierowie nie umieścili eksperymentalnej wersji „V-dwunastki” w jednym z tych samochodów, nie wiadomo. Zamiast tego zdecydowali się umieścić ten silnik w BMW E34 w wersji Touring! Znamy historię Mercedesa SL AMG 73, który wyposażony był w silnik z Pagani Zonda. Ale E34 Touring z silnikiem Mclarena F1? Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem!

Niestety, takie prototypy często zostają zmiażdżone, aby mieć pewność, że nie trafią w niepowołane ręce. Jest nadzieja, że tutaj było inaczej. Podczas podcastu Clark powiedział, że pojazd testowy wciąż istnieje w kolekcji szalonych prototypów BMW, z dala od światła dziennego.

Podobne

Replika BMW E30 M3 Sport Evolution

Oryginał, czy nie? BMW E30 M3 Sport Evolution

Ceny oryginalnych i sprawnych M3 E30 Sport Evolution są wręcz horrendalne. Aby stać się posiadaczem tego wyjątkowego samochodu, trzeba liczyć się z wydatkiem co najmniej 500.000 zł. Ale... można zbudować replikę. Tak, jak Maciek. Trochę historii BMW E30 M3 Sport Evolution powstało w liczbie raptem 600 sztuk. Pod maską miało 2,5-litrowy benzynowy silnik R4 o mocy niespełna 240 KM osiąganych przy 7000 obr./min.…

BMW nieoznakowane radiowozy

Policja ma nowe nieoznakowane radiowozy BMW – zobacz, czym zostanie zasilona flota drogówki

Do floty policyjnych radiowozów trafiły właśnie nieoznakowane radiowozy BMW 330e xDrive plug-in i BMW 330i xDrive oraz potężne BMW M340i xDrive. Na pierwszy rzut oka to zwykłe BMW serii 3, ale spotkanie z nimi może skończyć się mandatem. Gdzie "polują"? BMW jest obecnie ulubioną marką polskiej Policji. Do floty dołączyły kolejne auta typoszeregu G20. Wybór…