Kalifornijska firma All German Motorsports jest wyspecjalizowanym dystrybutorem akcesoriów do wyczynowych samochodów terenowych. Jak wypromować swoje usługi? Recepta była tylko jedna – obecnością wśród potencjalnych klientów. W tym celu AGM postanowiło zbudować pustynną rajdówkę. Aby zaistnieć w roli nośnika reklamowego, musiała być nad wyraz oryginalna i rzucać się w oczy. Zobowiązywała też nazwa firmy. Podjęto próbę stworzenia mutacji BMW X6.
Zacznijmy od punktu wyjścia, czyli regulaminu technicznego klasy Trophy Truck. Został opracowany przez amerykańskie Sanctioning Committee Off Road Events (SCORE), by umożliwić budowanie wyspecjalizowanych rajdówek do terenowych imprez z mocarnymi V8 pod maską, zawieszeniami o ogromnym skoku i… brakiem drogowej homologacji. Trophy Trucks mają nadawać się do ekstremalnie szybkiej jazdy po wszystkim, co znajdzie się pod ich kołami – piasku, kamieniach czy pustynnej roślinności. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że to jeszcze mocniejsze i bardziej zaawansowane konstrukcje od dakarowych buggy czy znanych z polskich rajdów terenowych zmot.

Źródłem mocy jest wolnossące V8. Zamontowana na jednostce plastikowa osłona z cywilnego BMW to zasłona dymna. Liczne redakcje dały się nabrać i w publikacjach X6 Trophy Truck mówiły o silniku BMW. Tymczasem motor zbudowany przez amerykańską firmę Danzio nie ma nic wspólnego z bawarskimi jednostkami. Postawiono na silnik Chevroleta, który rozwiercono do 7,7 litra. W zależności od ustawień kierowca ma do dyspozycji od 725 do 800 KM. Apetyt potężnego motoru i długość odcinków specjalnych wymusiły zamontowanie 348-litrowego zbiornika paliwa.
Przednie koła są prowadzone przez solidne wahacze poprzeczne, sprężyny Eibacha oraz zdublowane amortyzatory firmy Fox. Imponujące 64 cm skoku oraz odpowiednio miękkie nastawy gwarantują filtrowanie nawet poważnych wyrw w terenie. Z tyłu postawiono na analogiczny układ sprężyn i amortyzatorów oraz wahacze wzdłużne. Zostały spięte masywnym, sztywnym mostem, któremu lądowania nawet po największych hopach niestraszne. Wynoszący 82 cm (!) skok zawieszenia nie wymaga komentarza. Warto natomiast poszukać w sieci filmów prezentujących X6 Trophy Truck w akcji. Łatwość, z jaką rajdówka pędzi po trudnym terenie czy miękkość lądowań po skokach robią ogromne wrażenie.

Swoich sił w ujarzmianiu bestii próbował Armin Schwarz – rajdowy mistrz Niemiec i Europy. Jedne z pierwszych testów auta przeprowadzono w październiku 2011 roku na poligonie koło Lipska. Okazało się wówczas, że wydech jest tak głośny, że kierowca nie jest w stanie zrozumieć poleceń pilota. Inżynierowie Remusa stanęli na wysokości zadania i nieco wytłumili przeszywający ryk V8. Prezes SCORE był obecny podczas testów i stwierdził, że X6 Trophy Truck otworzyło nowy rozdział w technicznej historii tej klasy. W słowach nie było cienia przesady. Dość powiedzieć, że w chwili debiutu pojazd ważył 800 kg mniej od rajdówek konkurencji! Niższa masa daje przewagę nad konkurencją. Nie tylko poprawia dynamikę samochodu, ale pozwala również na późniejsze hamowanie przed zakrętami i wcześniejsze otwieranie przepustnicy gazu.

Zbudowana pod koniec 2011 roku rajdówka wystąpiła w najbardziej prestiżowych amerykańskich rajdach terenowych. Wypracowała kilka satysfakcjonujących wyników, jednak zabrakło serii zwycięstw, o których z pewnością marzył zespół. Aktualnie X6 Trophy Truck szuka nowego właściciela. Pozostaje trzymać kciuki, by pustynny potwór szybko powrócił na trasy. Jego przejazdy są nie lada atrakcją dla kibiców każdej dyscypliny motorsportu. Potwierdził to aplauz, jaki Schwarz zbierał podczas pokazowych przejazdów X6 w trakcie Rajdu Niemiec w 2104 roku.
| Silnik | 7.7 V8 General Motors LS, wolnossący, wydech Remus (2x 4-1) |
| Maks. moc | 800 KM |
| Maks. moment obrotowy | 780 Nm |
| Skrzynia biegów | 5-biegowa, sekwencyjna Fortin FRST5 |
| Napęd | na tylną oś, szpera Drexler |
| Zawieszenie (przód/ tył) | niezależne/ sztywny most |
| Rozstaw osi | 3140 mm |
| Koła | 17×9 Method Truck |
| Opony | 37×12.5 R17 BF Goodrich Baja T/A KR |
| Hamulce | tarcze o średnicy 355 mm, nacinane i wentylowane; 6-tłoczkowe zaciski Alcon |
| Sprężyny | Eibach |
| Amortyzatory | Fox |
| Fotele | Recaro Profi SPA |
| Pasy bezpieczeństwa | 5-punktowe Schroth Racing |
| Pokładowa elektronika | Wyświetlacze Motec, nawigacja Lowrance 9200c, radioodbiornik Kenwood, interkom Avcomm |
| Pojemność zbiornika paliwa | 348 l |
| Masa własna | 2200/ 2358 kg |



