BMW X5 M: ZAWIESZENIE NA DOPINGU - Trends Magazines

BMW X5 M: ZAWIESZENIE NA DOPINGU

BMW z gamy M przez wielu są uważane za synonim perfekcji. Nieco inne zdanie ma firma H&R. Specjalista od zawieszeń wziął pod lupę X5 M.

Zdiagnozowano zbyt duży prześwit, za miękkie nastawy oraz ograniczony rozstaw kół. Poprawienie bawarskiej fabryki nie było trudne. H&R zredukowało prześwit X5 M o 35 mm. W tym celu na przednią oś zamontowano akcesoryjne sprężyny. Z tyłu zmodyfikowano mocowania pneumatycznego zawieszenia.

Tuner podkreśla, że obniżony prześwit nie zaburza charakterystyki pracy pozostałych elementów – z amortyzatorami czy łącznikami stabilizatorów włącznie. Dodał jednak X5 M charakteru. Muskularny SUV pięknie przysiadł. Na szybciej pokonywanych zakrętach docenimy obniżony środek ciężkości. Właściwości jezdne można poprawić także podkładkami dystansowymi, które zwiększają rozstaw kół. Do X5 H&R proponuje dyski o grubości 6-60 mm.

Tradycyjnie już H&R nie zleciło zewnętrznej firmie elektronicznego tuningu jednostki napędowej. 575 KM i 720 Nm z podwójnie doładowanego 4.4 V8 uznano za całkowicie satysfakcjonujące.

Podobne

Polensky-Monopoletta-F3-widok zboku

Monopoletta – nieznany bolid z silnikiem BMW

Słyszeliście o Polensky Monopoletta F3? Pewnie nie, a szkoda, bo w latach 50. był to jeden z najszybszych bolidów Formuły 3. Jego sercem był silnik BMW. Świętym Graal motorsportu Stosunek mocy do masy jest Świętym Graalem dla inżynierów pracujących nad sportowymi samochodami. Równie ważne jest trzymanie w ryzach ciężaru pojazdu. Im jest on bowiem lżejszy,…

Drift BMW na parkingu

Drift BMW na parkingu zakończony srogim mandatem

Wielu kierowców BMW, gdy tylko spadnie śnieg chce spróbować swoich sił w kontrolowanym poślizgu. Nic w tym złego, ale niestety większość z nich robi to na drogach publicznych. Drift tego kierowcy BMW na parkingu pod supermarketem zakończył się interwencją policji i bardzo wysokim mandatem.  Aż chciałoby się napisać, że "piłowanie Golfa na ręcznym pod supermarketem…