BMW X4 M40i po tuningu. Aż 430 KM w małychm SUV-ie!

BMW X4 M40i po tuningu. 430 KM w małym SUV-ie!

BMW X4 M40i po tuningu
BMW X4 M40i po tuningu
fot. Jordi Miranda

BMW nie zdecydowało się na przygotowanie X4 M. Amatorom niewielkich, ale szybkich SUV-ów musi wystarczyć 360-konne BMW X4 M40i. Szwajcarska firma dÄHLer Design & Technik GmbH wzięła auto pod lupę.

Samochód został poddany kompleksowym modyfikacjom. Trzylitrowy silnik N55 jest znany z podatności na tuning. Dużo można zdziałać nawet ingerencją w nastawy komputera sterującego pracą jednostki napędowej i zamontowaniem mniej restrykcyjnego układu wydechowego. Oferta dÄHLera przewiduje trójstopniowy tuning. Programem minimum jest 400 KM i 570 Nm. Za większą dopłatą z sześciu cylindrów zostanie wyciśnięte 420 KM i 580 Nm. Kto chciałby zasmakować wrażeń na miarę litery M, może zlecić podkręcenie BMW X4 M40i do 430 KM i 590 Nm. To górna granica bezpieczeństwa. Mając na uwadze trwałość elementów układu przeniesienia napędu, a także charakterystykę motoru, specjaliści z firmy dÄHLer nie windowali momentu obrotowego, choć było to możliwe.

fot. Jordi Miranda
fot. Jordi Miranda

Przy prędkości maksymalnej na poziomie 270 km/h i czasie sprintu do 100 km/h w 4,5 s mało kto będzie tęsknił za jeszcze mocniejszym silnikiem. Tuner podkreśla, że zmodyfikowane silniki dalej spełniają normę czystości spalin Euro 6 i emitują do atmosfery tyle samo dwutlenku węgla, co przed zmianami – oczywiście w cyklu pomiarowym, który nie przewiduje pełnego wykorzystania osiągów. Aby wykorzystanie zwiększonej dynamiki X4 było możliwie bezpieczne, tuner wyposażył samochód w gwintowane zawieszenie z 18-stopniową regulacją siły tłumienia, 400-milimetrowe tarcze przedniej osi z 8-tłoczkowymi zaciskami oraz 21-calowe felgi dÄHLer CDC1.

Samochód nie rzuca się przy tym specjalnie w oczy. Za całkowicie wystarczający uznano fabryczny M-pakiet, który wzbogacono dokładką przedniego zderzaka i tylnym dyfuzorem z wycięciami – jak przystało na model ze stajni M – wycięciami na cztery rury wydechowe. Modyfikacje wnętrza dÄHLer uzależnia od preferencji klienta. Jedną z wartych rozważenia propozycji jest wielofunkcyjny wyświetlacz. Trafia w miejsce kratki wentylacji i przekazuje istotne informacje o parametrach pracy silnika – ciśnieniu doładowania, temperaturze oleju w silniku i skrzyni biegów czy napięciu ładowania akumulatora.

Podobne

My BMW App iphone aplikacja

Co potrafi nowa aplikacja My BMW App?

Koncern BMW prezentuje aplikację My BMW App i w pokazuje, co potrafi to oprogramowanie. Czy to słuszny kierunek? Przecież firma oferuje do swoich samochodów inteligentne kluczyki z dotykowymi ekranami. Dlaczego My BMW App? Aplikacja My BMW to kolejny etap integracji samochodów ze smartfonami właścicieli. W nowych BMW możemy już korzystać z bezprzewodowego systemu CarPlay, czy…

BMW Nazca M12 – hiperauto od BMW? Pojawiły się ciekawe zdjęcia

BMW Nazca M12 było próbą Niemców stworzenia supersportowego samochodu, którego przecież BMW nigdy nie miało (może nie licząc modelu M1). Nazca powstał jako bardzo ekskluzywny projekt, bo szacuje się że powstało zaledwie 4 egzemplarze. Co ciekawe, jeden z nich jest w rękach prywatnych. BMW Nazca M12 miało być wstępem do ligi supersportowych aut – pięknych,…