BMW X4 M40i po tuningu. Aż 430 KM w małychm SUV-ie!

BMW X4 M40i po tuningu. 430 KM w małym SUV-ie!

BMW X4 M40i po tuningu
BMW X4 M40i po tuningu
fot. Jordi Miranda

BMW nie zdecydowało się na przygotowanie X4 M. Amatorom niewielkich, ale szybkich SUV-ów musi wystarczyć 360-konne BMW X4 M40i. Szwajcarska firma dÄHLer Design & Technik GmbH wzięła auto pod lupę.

Samochód został poddany kompleksowym modyfikacjom. Trzylitrowy silnik N55 jest znany z podatności na tuning. Dużo można zdziałać nawet ingerencją w nastawy komputera sterującego pracą jednostki napędowej i zamontowaniem mniej restrykcyjnego układu wydechowego. Oferta dÄHLera przewiduje trójstopniowy tuning. Programem minimum jest 400 KM i 570 Nm. Za większą dopłatą z sześciu cylindrów zostanie wyciśnięte 420 KM i 580 Nm. Kto chciałby zasmakować wrażeń na miarę litery M, może zlecić podkręcenie BMW X4 M40i do 430 KM i 590 Nm. To górna granica bezpieczeństwa. Mając na uwadze trwałość elementów układu przeniesienia napędu, a także charakterystykę motoru, specjaliści z firmy dÄHLer nie windowali momentu obrotowego, choć było to możliwe.

fot. Jordi Miranda
fot. Jordi Miranda

Przy prędkości maksymalnej na poziomie 270 km/h i czasie sprintu do 100 km/h w 4,5 s mało kto będzie tęsknił za jeszcze mocniejszym silnikiem. Tuner podkreśla, że zmodyfikowane silniki dalej spełniają normę czystości spalin Euro 6 i emitują do atmosfery tyle samo dwutlenku węgla, co przed zmianami – oczywiście w cyklu pomiarowym, który nie przewiduje pełnego wykorzystania osiągów. Aby wykorzystanie zwiększonej dynamiki X4 było możliwie bezpieczne, tuner wyposażył samochód w gwintowane zawieszenie z 18-stopniową regulacją siły tłumienia, 400-milimetrowe tarcze przedniej osi z 8-tłoczkowymi zaciskami oraz 21-calowe felgi dÄHLer CDC1.

Samochód nie rzuca się przy tym specjalnie w oczy. Za całkowicie wystarczający uznano fabryczny M-pakiet, który wzbogacono dokładką przedniego zderzaka i tylnym dyfuzorem z wycięciami – jak przystało na model ze stajni M – wycięciami na cztery rury wydechowe. Modyfikacje wnętrza dÄHLer uzależnia od preferencji klienta. Jedną z wartych rozważenia propozycji jest wielofunkcyjny wyświetlacz. Trafia w miejsce kratki wentylacji i przekazuje istotne informacje o parametrach pracy silnika – ciśnieniu doładowania, temperaturze oleju w silniku i skrzyni biegów czy napięciu ładowania akumulatora.

Podobne

BMW TRENDS 4/2020 nadjeżdża! Zobacz kiedy będzie dostępny

Od 10 grudnia w sprzedaży ● Wyjątkowe i tajemnicze – E21 Peters tuning   ● Jak w prywatnym odrzutowcu – test G11 750i ● 225xe – Rodzinny expres ● Jedyne takie – M3 F80  ● Kupujemy UŻYWANE E38: luksusowa, ale kosztowna siódemka – nasz poradnik ● 3 x E36: Coupé by Golonka, Cabrio, Touring ●…

To sławne BMW E60 LPG przyjechało do Polski i nagle wyparowało 750 tys. km

To auto w Holandii zyskało niemałą sławę, a to za sprawą przebiegu, który sięgnął prawie miliona kilometrów. Niedawno samochód trafił do Polski, ale z przebiegiem o 750 tys. km niższym. Niestety sprzedający chyba nie był świadomy jego głośnej przeszłości.  Ta historia pokazuje nam wyraźnie dwie rzeczy. Pierwsza to głupota i niekompetencja polskich handlarzy, a druga…