BMW X3 i X4 w mocnej wersji M - Trends Magazines

BMW X3 i X4 w mocnej wersji M

Kierowcy tak bardzo pokochali SUV-y, że domagają się ich nawet w sportowych wersjach. BMW nie pozostaje głuche na głosy rynku i przygotowuje eMki na bazie modeli X3 oraz X4.

Pierwsza psychologiczna bariera pękła w 1999 r., gdy BMW zaprezentowało pierwszego SUV-a w swojej historii. X5 drugiej generacji poszło krok dalej – doczekało się 555-konnej wersji M. X5 M było pierwszą eMką z napędem na cztery koła i klasyczną automatyczną skrzynią z przetwornikiem momentu obrotowego. Idąc za ciosem Bawarczycy stworzyli potrójnie doładowanego trzylitrowego diesla (381 KM, 740 Nm), który trafił do X5 M50d, czyli modelu z rodziny M Performance.

Najnowsze X3 oraz X4 doczekały się już pomostowych wersji M Performance (M40i/M40d). Teraz przyszedł czas na pełnowartościowe odmiany M. Otrzymają one trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 480 KM i 600 Nm, a wariant Competition, z podwójnie doładowanym silnikiem 3.0 R6 zapewni 510 KM.Spaliny będzie wyprowadzał wydech zakończony czterema rurami. Nie zabraknie też hamulców o dużej średnicy, pakietu aerodynamicznego i zmienionych względem słabszych wersji lusterek.

O tym jak duże nadzieje BMW wiąże z nowymi SUV-ami świadczyła m.in. ich prezentacja na Nürburgringu podczas wyścigów DTM. Północna pętla kultowego toru była zresztą miejscem, gdzie inżynierowie szlifowali nastawy zawieszenia czy układu przeniesienia napędu – nie będzie to zwykły xDrive, tylko M xDrive, który chętniej przerzuca na tylną oś większe porcje momentu obrotowego w celu uzyskania lekko nadsterownej charakterystyki prowadzenia.

W zarządzaniu siłami napędowymi pomoże także inteligentny mechanizm różnicowy tylnej osi, który w zależności od potrzeb może zostać w pełni spięty lub rozpięty, co umożliwi kierowcy utrzymanie auta w kontrolowanym poślizgu lub szybkie wygaszenie go, gdy postanowi jechać na czas.

Fot. BMW

 

Podobne

Tuning silnika M50B25. Jak uzyskać 500 KM?

Motor M50B25 pozostaje jednym z najbardziej solidnych, a do tego podatnych na tuning silników BMW - blok wytrzymuje znaczne przyrosty mocy. Najprostszym sposobem na uzyskanie dodatkowych koni jest „uturbienie” jednostki. Niewątpliwie świetnie do tego nadaje się jeden z najlepszych silników BMW - popularna 2,5-litrówka M50B25. Przypominamy w związku z tym artykuł z BMW TRENDS 2/2007.…

Dwa pokolenia Golfa GTD: I vs. VII generacja

Każdy wie jak wejść w posiadanie najnowszego Golfa GTD – pójść do salonu i kupić. Ponieważ to żadna sztuka, pokażemy jeszcze jeden sposób. Jak się okazuje, wystarczy odpowiednia determinacja, umiejętności oraz środki i można go samemu zbudować. Czarny wóz to najnowsze wcielenie Golfa GTD wyposażone w 184-konny silnik 2.0 TDI i nowoczesną automatyczną skrzynię biegów…