BMW wymyśla kierownicę na nowo? - Trends Magazines

BMW wymyśla kierownicę na nowo?

Schemat nowej kierownicy BMW

Ujawniono patent jaki zgłosiło do ochrony BMW. Jest to zupełnie zrewolucjonizowana kierownica, o ile można tak ją jeszcze nazwać.

Schemat nowej kierownicy BMW

Dla aut autonomicznych

Kierownica przedstawiona na rysunkach ma znaleźć zastosowanie w samochodach autonomicznych. Jak wiadomo, w tego rodzaju projektach będzie się już liczyła nie tylko przestrzeń dla pasażerów, ale również dla kierowcy. Takie było jedno z głównych założeń tego projektu. Uzyskanie jak najwięcej przestrzeni, aby osoba kierująca, a właściwie włączająca jedynie autopilota miała miejsce na czytanie prasy, czy odbieranie maili podczas jazdy. Drugą kwestią na jakiej skupiali się projektanci była możliwość prowadzenia samochodu jedną ręką. Ma być to możliwe dzięki specyficznemu przemieszczaniu się ramion kierownicy. Tłumacząc to najprościej, będziemy mogli zrobić pełny obrót kierownicy bez zmiany pozycji dłoni, cały czas mając kciuk skierowany do góry i bez konieczności puszczania jej nawet na sekundę.

Schemat nowej kierownicy BMW

Koniec z kierownicą jaką znamy?

Cele zdecydowanie zostały osiągnięte, taki projekt zabiera tak mało miejsca jak jest to tylko możliwe. Dodatkowo całkowicie zmienia sposób prowadzenia samochodu, gdy to my będziemy to robili. Mówiąc o takich pojazdach wydaje się to być odległa przyszłość jednak pamiętajmy, że aktywne tempomaty są już z nami od dawna. Na dodatek większość nowoczesnych samochodów posiada asystenta utrzymywania pasa ruchu. Autonomiczne pojazdy są, więc jedynie kwestią czasu.

BMW już przygotowuje się do takiej przyszłości i po tym projekcie można powiedzieć, że traktuje ją bardzo poważnie. Jednakże jest to jedynie patent, co w żadnym wypadku nie zobowiązuje producenta do wykorzystania go. Choć powagi całej sytuacji dodaje fakt, że został on wypełniony nie tylko w Niemczech, ale również w Chinach. Czas pokaże czy trafi ona do produkcji. Mnie osobiście podoba się innowacyjność tego rozwiązania, ale sam wygląd takiej kierownicy za bardzo kojarzy się z samolotami. 

Co sądzicie o takim designie? Będziecie czekać na tę przyszłość, czy jesteście tradycjonalistami i kierownica według was powinna być w kształcie koła? 

Mateusz Zimoń

Żródło i fot. caranddriver.com

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

TEST VW Amarok – nowe rozdanie

Pikapy nie mają obecnie zbyt dobrej passy na rynku. Większość konstrukcji ma już swoje lata, zatem każda nowość pobudza ciekawość. Nie inaczej przedstawia się sytuacja z tym autem. VW Amarok to jeden z młodszych linii modelowych koncernu, choć przyznajemy, że niezwykle ciekawy. Gdy w 2010 pierwsza generacja pojawiła się na rynku w Europie (rok wcześniej…

VW ID.7 Tourer widok z tyłu

 ID.7 Tourer Pro – elektryk, z którego nie chce się wysiadać

Volkswagen bez wątpienia potrafi zrobić ładne i dobre kombi. Przypomnijmy sobie Golfa w wersji Variant, pakownego wymarzonego przez wielu Passata czy Arteona w tej wersji nadwoziowej. W dobie elektromobilności dołączył do nich elektryk ID.7 i… od razu podbił moje serce. Już pierwsze spojrzenie na ID.7 w wersji kombi wywołuje uśmiech na twarzy. Zgrabna sylwetka tego prawie…