BMW Vision iNEXT – nowe BMW iX (w całości) - Trends Magazines

BMW Vision iNEXT – nowe BMW iX (w całości)

BMW iX

Kochani, oto nowe elektryczne BMW iX. Jak jest -sami oceńcie. Oto pełen komunikat prasowy od BMW. Oceńcie sami:Zaprenumeruj już dziś. BMW Trends

Wizja staje się rzeczywistością, a BMW Vision iNEXT – BMW iX.BMW iX jest pierwszym modelem opartym na nowym, skalowalnym modułowo systemie BMW Group i stanowi nową interpretację stylistyki, zrównoważonego rozwoju, radość z jazdy, wszechstronności i luksusu. Model zaprojektowany od samego początku z myślą o czysto elektrycznej mobilności BMW jest nową definicją popularnej koncepcji Sports Activity Vehicle (SAV).
Dzięki zupełnie nowej, precyzyjnej i minimalistycznej konstrukcji BMW iX jest pierwszym modelem zorientowanej na przyszłość generacji samochodów, która na nowo definiuje wrażenia z jazdy, poczucie przestrzeni i relacje między pojazdem a jego pasażerami. Dzięki najnowszym innowacjom w zakresie elektryfikacji napędu, zautomatyzowanej jazdy i łączności sieciowej BMW iX zapewnia mobilność, która stawia człowieka w centrum uwagi bardziej niż kiedykolwiek dotąd. W tym celu jego stylistyka została opracowana od wewnątrz na zewnątrz. iX jest zaprojektowane jako indywidualne miejsce do życia i dobrego samopoczucia. Dzięki wyraźnej i minimalistycznej stylistyce zewnętrznej wyraża początek nowej formy mobilności, która konsekwentnie dostosowuje się do potrzeb pasażerów. Jego wnętrze oferuje przełomowe możliwości wykorzystania czasu jazdy w relaksie, przytulnej atmosferze i nowej formie luksusu.
BMW iX

„kuźnia przyszłości”

Nowy flagowy projekt technologiczny BMW Group z „kuźni przyszłości” BMW i.
Stylistyka i technologie BMW iX tworzą całość, która stwarza warunki do jazdy nowatorskiej pod wieloma względami. Tym samym uosabia w szczególnie kompleksowej formie charakter marki BMW i, która symbolizuje zmianę indywidualnej mobilności i odgrywa centralną rolę w BMW Group jako „kuźnia przyszłości” i napęd innowacyjności dla całej firmy.

— BMW Group nieustannie stara się definiować na nowo. Jest to centralna część naszej strategii korporacyjnej — mówi Oliver Zipse, prezes zarządu BMW AG. — BMW iX wyraża to podejście w szczególnie skoncentrowanej formie.

BMW iX

Począwszy od drugiej połowy 2021 roku BMW iX będzie produkowane w zakładach BMW w Dingolfing jako flagowy model technologiczny BMW Group. W tym samochodzie koncentrować się będą najnowsze osiągnięcia firmy w strategicznych obszarach innowacji, takich jak stylistyka, automatyzacja jazdy, łączność, elektryfikacja i usługi. Ponadto koncepcja i stylistyka BMW iX charakteryzuje się kompleksowym podejściem do kwestii zrównoważonego rozwoju. Widać to między innymi w zoptymalizowanych właściwościach aerodynamicznych, inteligentnej lekkiej konstrukcji oraz wszechstronnym wykorzystaniu naturalnych materiałów i materiałów pochodzących z recyklingu, które wyznaczają przyszłościowy luksus i przyczyniają się do dobrego samopoczucia we wnętrzu.

Wybitna wydajność i duży zasięg dzięki technologii BMW eDrive piątej generacji.
Piąta generacja technologii BMW eDrive obejmuje dwa silniki elektryczne, elektronikę mocy, układ ładowania i akumulator wysokonapięciowy. To wszystko gwarantuje maksymalną wydajność. Napęd opracowany przez BMW Group i wyprodukowany w zrównoważonym procesie bez użycia krytycznych surowców tzw. ziem rzadkich, generować będzie maksymalną moc wynoszącą według najnowszych obliczeń ponad 370 kW (500 KM), co da BMW iX przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 5,0 s.

BMW iX

BMW iX: Niskie zużycie energii.

Wyraźnym celem jest niskie na tle konkurencji zużycie energii – poniżej 21 kWh na 100 km w cyklu testowym WLTP. Przy pojemności energetycznej brutto powyżej 100 kWh akumulator wysokonapięciowy najnowszej generacji powinien zapewniać zasięg ponad 600 km w cyklu WLTP. Odpowiada to ponad 300 milom zgodnie z cyklem testowym EPA FTP-75. (Wszystkie danedotyczące osiągów, zużycia energii i zasięgu są prognozami opartymi na aktualnym stanie rozwoju pojazdu.)

Szybkie ładowanie prądem stałym: ponad 120 km dodatkowego zasięgu w dziesięć minut.
Nowa technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 200 kW. W ten sposób akumulator można naładować od 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut. Ponadto w ciągu dziesięciu minut można dostarczyć ilość energii wystarczającą do tego, aby zwiększyć zasięg o ponad 120 km. Czas potrzebny do naładowania akumulatora wysokonapięciowego od 0 do 100% ze stacji Wallbox o mocy

BMW iX

11 kW wynosi mniej niż jedenaście godzin.

Akumulatory BMW iX są zaprojektowane jako część długoterminowego cyklu zasobów i umożliwiają szczególnie wysoki wskaźnik recyklingu. Do ogniw akumulatorowych i całego akumulatora wysokonapięciowego stosowana jest wyłącznie energia elektryczna ze źródeł odnawialnych.

BMW iX

BMW iX: Nowy moduł technologiczny jako fundament dalszego postępu w kierunku zautomatyzowanej jazdy.

Nowy moduł technologiczny zastosowany po raz pierwszy w BMW iX jest też fundamentem znacznego postępu w zakresie automatyzacji jazdy i usług cyfrowych. Na przykład moc obliczeniowa ma na celu przetworzenie wolumenu danych, który jest o 20 razy większy niż w poprzednich modelach. W rezultacie można przetwarzać dwukrotnie więcej danych z systemu czujników pojazdu niż dotychczas.

— Technologie BMW iX wyznaczają standardy w branży: BMW iX ma większą moc obliczeniową do przetwarzania danych, wydajniejsze czujniki niż najnowsze pojazdy w naszym obecnym portfolio, jest kompatybilne z 5G, będzie miało nowe i ulepszone funkcje zautomatyzowanej jazdy i parkowania oraz wykorzystuje wydajny napęd elektryczny piątej generacji — mówi Frank Weber, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój.

BMW iX

Nowa stylistyka zapewniająca nowe wrażenia z jazdy.

Pionierski charakter BMW iX wyraźnie widać w jego stylistyce. Stanowczo demonstruje ona funkcjonalność BMW iX jako lokalnie bezemisyjnego samochodu z wnętrzem komfortowym zarówno na krótkich trasach miejskich jak i w dłuższej podróży. Tworzy to podstawę dla nowych wrażeń z jazdy charakteryzujących się zaufaniem, relaksem i samostanowieniem.

Wygląd zewnętrzny BMW iX jest nową interpretacją potężnych proporcji dużego SAV-a BMW. BMW iX ma podobną długość i szerokość co BMW X5, a ze względu na płynną linię dachu jego wysokość niemal odpowiada BMW X6, podczas gdy rozmiar kół zaczerpnięto z BMW X7.

Minimalistyczne zastosowanie linii przetłoczeń i obszerne powierzchnie zapewniają niezależny wygląd. Precyzyjne linie, klarowna struktura i niemal prostokątne kontury nadkoli tworzą wrażenie monolitycznej karoserii. Minimalistyczna stylistyka kieruje uwagę na precyzyjnie zaprojektowane detale podkreślające wysokiej klasy szlachetny charakter, tożsamość marki i zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne BMW iX.

BMW iX

Przód pojazdu: ekspresyjna, pionowa atrapa chłodnicy jako „inteligentna” powierzchnia.
Pośrodku przodu pojazdu znajduje się ekspresyjna, ustawiona pionowo atrapa chłodnicy BMW. Ponieważ napęd elektryczny BMW iX wymaga jedynie niewielkiego dopływu powietrza chłodzącego, atrapa chłodnicy BMW jest całkowicie zamknięta. Zamiast tego pełni funkcję „inteligentnej” powierzchni. Pod przezroczystą powierzchnią atrapy chłodnicy BMW umieszczono kamery, radar i inne czujniki.

„Nerki” BMW iX opracowane i wyprodukowane w Centrum Materiałów lekkich i Technologii (LuTZ) BMW Group w Landshut są starannie zaprojektowanym symbolem inteligentnej mobilności. Pełnią rolę innowacyjnej, wielofunkcyjnej i zaawansowanej technicznie konstrukcji, przystosowanej do nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, dzięki którym BMW iX toruje drogę do zautomatyzowanej jazdy.

BMW iX: Klarowne powierzchnie, dyskretnie zintegrowana technika.

Inne ciekawe elementy wyglądu zewnętrznego BMW iX to najbardziej płaskie reflektory, jakie kiedykolwiek zastosowano w modelu BMW Group, ukryte
w powierzchni drzwi klamki, wysuwane przyciskiem, bezramkowe szyby boczne, a także klapa bagażnika obejmująca cały tył oraz niezwykle wąskie lampy tylne.

BMW iX

Podobnie jak w przypadku atrapy chłodnicy BMW, wiele innych dyskretnie rozmieszczonych kamer i czujników, jak również ukryte płasko klamki drzwi, także wlew zbiornika na płyn do spryskiwaczy pod logo BMW na masce oraz kamera cofania ukryta w logo BMW na klapie bagażnika są przykładami stylistyki „Shy Tech” zastosowanej w BMW iX. Technologia pozostaje w tle, a jej działanie objawia się dopiero w momencie użycia.

— BMW pokazuje, jak możemy nadać nowym technologiom bardzo nowoczesny i emocjonujący design. Pojazd jest wysoce złożony technologicznie, ale jego wygląd jest bardzo klarowny i nieskomplikowany — mówi Adrian van Hooydonk, szef działu projektowania BMW Group. — BMW iX oferuje mobilną przestrzeń, w której ludzie czują się komfortowo, a inteligencja pojazdu jest zawsze w gotowości, lecz nie narzuca się.

Stylistyka wnętrza: skupienie na człowieku.

Przestronność, wysokiej jakości materiały, nowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz wyjątkowo duży szklany dach panoramiczny tworzą luksusową salonową atmosferę na wszystkich pięciu miejscach w kabinie iX. Zupełnie nowa architektura wnętrza BMW umożliwia klarowną i nieskomplikowaną funkcjonalność całkowicie dostosowaną do potrzeb

i emocji kierowcy i jego współpasażerów. Brak środkowego tunelu wynikający z koncepcji napędu podkreśla przestronność wnętrza i tworzy dodatkowe miejsce na nogi z przodu i z tyłu, a także na schowki i konsolę środkową zaprojektowaną jak szlachetny mebel. Minimalistyczna stylistyka i wyraźnie uporządkowane powierzchnie jeszcze bardziej podkreślają przestronność wnętrza.

BMW iX

Wszystkie elementy wskazań i obsługi są zredukowane do tego, co niezbędne, co dodatkowo wzmacnia wrażenie schludnego, relaksującego wnętrza. Technologie w BMW iX są wykorzystywana inteligentnie i pojawiają się dopiero wtedy, gdy są potrzebne. Dzięki temu nie są postrzegane jako skomplikowane, ale jako intuicyjne w użyciu. Stylistyka wnętrza daje poczucie bezpieczeństwa i ufności oraz tworzy nowy rodzaj więzi pomiędzy pasażerami a samochodem. Zasada „Shy Tech” wewnątrz to m.in. niewidoczne głośniki, filigranowe nawiewy powietrza, ogrzewane powierzchnie czy jednorodny projektor wyświetlacza BMW Head-Up wbudowany w desce rozdzielczej w niemalniewidoczny sposób. Sześciokątna kierownica, kołyskowy przełącznik biegów oraz zakrzywiony wyświetlacz BMW jako element systemu operacyjnego BMW nowej generacji natychmiast sygnalizują przyszłościową radość z jazdy.

BMW iX: Większy zasięg dzięki inteligentnej lekkiej konstrukcji i zoptymalizowanej aerodynamice.

Efektywność energetyczna i zasięg BMW iX to efekt innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie lekkiej konstrukcji i aerodynamiki. Konstrukcja karoserii z aluminiową ramą i innowacyjną karbonową klatką zapewnia niezwykle wysoką sztywność skrętną oraz zwinność i maksymalną ochronę pasażerów przy optymalnej masie. Inteligentny dobór materiałów, w którym różne materiały w odpowiednim miejscu mogą wykazać swoje konkretne zalety, jest unikalny w segmencie BMW iX. W połączeniu ze świetną aerodynamiką daje to niezwykle spokojne i zrelaksowane właściwości jezdne, a jednocześnie spontaniczną i precyzyjną reakcję na każde naciśnięcie ruch jazdy i każdy ruch kierownicy.

BMW iX

Konsekwentne wykorzystanie zalet wynikających z czysto elektrycznego napędu oraz szczególnie kompleksowe wdrożenie sprawdzonych już środków w obszarze przodu, podwozia, kół i tyłu pojazdu daje iX optymalne właściwości aerodynamiczne, które pozytywnie wpływają zarówno na osiągi, jak i zasięg SAV-a z całkowicie elektrycznym napędem.

 

 

Podobne

BMW M3 Competition vs VW Golf R w drag race

Czy mocniejsze BMW M3 Competition poradzi sobie z najmocniejszą odmianą Golfa? Odpowiedź nie jest wcale taka oczywista.  Do walki w wyścigu na prostej stają dwaj bardzo mocni "niemcy". Przedstawmy kilka faktów - BMW M3 Competition ma 510 KM i 650 Nm. To o prawie 200 KM i ponad 200 Nm więcej niż Volkswagen. Do tego…

BMW E36 320i „Individual” Racing Dynamics

Tomasz od wielu lat marzył o modelu E36 Cabrio. Nie miał zbyt wygórowanych oczekiwań: pragnął zadbanego auta w kolorze innym niż czarny, z elektrycznym dachem, klimatyzacją, silnikiem co najmniej R6. Poszukiwania wymarzonego samochodu rozpoczął w 2013 roku. Szybko okazało się, że to nie takie proste. Obejrzał wiele aut, jednak żadne mu nie odpowiadało. Uznał, że…