Nowe logo BMW na oficjalnym fanpage’u marki otrzymało tęczowe tło nawiązujące do środowisk LGBT.
Fanpage BMW ma ponad 20 mln. polubień. Wszyscy fani oraz inni użytkownicy platformy facebook.com mogli wczoraj zobaczyć nowe logo BMW przyozdobione kolorami tęczy. Tym ruchem BMW jasno określa swój stosunek do środowiska potocznie określanego jako LGBT.
Czerwiec i PRIDE
Czerwiec nazywany jest miesiącem PRIDE. Zwyczajowo w tym okresie środowiska LGBT świętują, a ostatnie dni czerwca są kulminacją tych wydarzeń. Prawdopodobnie dlatego BMW wybrało właśnie 28.06.2020, jako datę premiery nowego zdjęcia profilowego.
BMW tak skomentowało popularny post:
At BMW we live diversity. We believe in an open culture in which no one shall be disadvantaged, favored or harassed as a result of ethnic origin, skin color, nationality, sex, religion, disability or age.
We are all human beings, connected by Sheer Driving Pleasure. Neither within our company, nor on our social media channels is there room for hatred or disrespect. This said, we encourage everyone to comment and act in a respectful and friendly way.
Tłumaczenie:
W BMW żyjemy różnorodnością. Wierzymy w otwartą kulturę, w której nikt nie będzie dyskryminowany, uprzywilejowany ani nękany ze względu na pochodzenie etniczne, kolor skóry, narodowość, płeć, religię, niepełnosprawność lub wiek.
Wszyscy jesteśmy ludźmi połączonymi Radością z jazdy. Ani w naszej firmie, ani w kanałach społecznościowych nie ma miejsca na nienawiść lub brak szacunku. To powiedziawszy, zachęcamy wszystkich do komentowania i działania w sposób pełen szacunku i przyjazny.
Kontrowersje
W momencie rozpoczęcia pisania tego artykułu zmiana logo została skomentowana ponad 13 tys. razy, a ponad 66 tys. użytkowników facebook’a zareagowało pod nowym zdjęciem. Gdy kończyłem pisać ten tekst było to już ponad 71 tys. reakcji i ponad 14 tys. komentarzy… W 24 godziny po publikacji post zgromadził 203 tys. reakcji i 47 tys. komentarzy.