BMW usuwa oznaczenie "i" z nazwy. Ma być teraz czytelniej - Trends Magazines

BMW usuwa oznaczenie „i” z nazwy. Ma być teraz czytelniej

BMW zmienia oznaczenia swoich modeli. Teraz, w odmianach benzynowych nie będzie już literki „i” na końcu. Jak teraz będą nazywały się nowe modele BMW?

Kiedyś sytuacja była prosta – BMW 32oi oznaczało, że pod maską pracuje 2-litrowa jednostka benzynowa. Analogicznie, 325i mówiło wszystkim, że ten model napędzany jest 2,5-litrowym motorem. 730d to była oczywiście „siódemka” z 3-litrowym dieslem. Potem, w modelu F30 pojawiło się oznaczenie 328i, co jednak było mylące, bo pod maską nie pracował silnik o pojemności 2,8-litra, a turbodoładowana dwulitrówka. 

Następnie doszły jeszcze elektryczne modele i3, i8, a teraz także i5 i już całkiem można było zwariować. Dlatego teraz BMW chce uprościć nazewnictwo usuwając z nazwy modeli benzynowych literkę „i”. 

BMW zmienia nazwy modeli

BMW 530i bez „i”

I tak, teraz BMW 530i będzie nazywało się po prostu 530, tak samo jak M50 czy M60. Oznaczenie diesli zostanie prawdopodobnie bez zmian, tak jak i wersji elektrycznych. Określenia xDrive (dla napędu na cztery koła) i sDrive (dla przednionapędowej wersji BMW X1) także pozostaną takie same. 

Oznaczenia BMW i ich historia

Skąd w ogóle wzięły się oznaczenia w modelach BMW? Historia sięga jeszcze aut z silnikami opartymi na gaźniku. Aby odróżnić te z układem wtryskowym (nowocześniejszym, wydajniejszym i po prostu lepszym), BMW zdecydowało dodać do modeli literkę „i” (od ang.  injection). W praktyce oznaczenie to było używane przez kilkadziesiąt lat, nawet po odejściu silników z gaźnikiem. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Volkhart V2 Sagitta – Aerodynamiczna doskonałość

Współczynnik oporu aerodynamicznego jest zmorą każdego projektanta samochodów. Jeżeli wartości Cd nie uda się zredukować, szybka jazda będzie wiązała się ze znacznym spalaniem oraz dużą ilością głośnych zawirowań powietrza. Ponad 60 lat temu powstało niemal idealne studium aerodynamiczne – Volkhart V2 Sagitta. O samochodzie zrobiło się głośno w styczniu bieżącego roku, kiedy V2 Sagitta została…

BMW_E31_M8

BMW M8 – Ferrari killer!- HISTORIA

W latach 80. wzorcem sportowego samochodu było Ferrari Testarossa. BMW pracowało jednak nad modelem, który mógł przyćmić włoską ikonę. Ambitny projekt nie wytrzymał zderzenia z działem księgowości. Rok 1989 był przełomowy w historii współczesnej. Nie tylko z powodu początku końca komunizmu. Kiedy upadał mur berliński, BMW dostarczało klientom pierwsze egzemplarze kultowej serii 8. W czasach, gdy na ulicach Berlina wciąż można było…