BMW usuwa oznaczenie "i" z nazwy. Ma być teraz czytelniej - Trends Magazines

BMW usuwa oznaczenie „i” z nazwy. Ma być teraz czytelniej

BMW zmienia oznaczenia swoich modeli. Teraz, w odmianach benzynowych nie będzie już literki „i” na końcu. Jak teraz będą nazywały się nowe modele BMW?

Kiedyś sytuacja była prosta – BMW 32oi oznaczało, że pod maską pracuje 2-litrowa jednostka benzynowa. Analogicznie, 325i mówiło wszystkim, że ten model napędzany jest 2,5-litrowym motorem. 730d to była oczywiście „siódemka” z 3-litrowym dieslem. Potem, w modelu F30 pojawiło się oznaczenie 328i, co jednak było mylące, bo pod maską nie pracował silnik o pojemności 2,8-litra, a turbodoładowana dwulitrówka. 

Następnie doszły jeszcze elektryczne modele i3, i8, a teraz także i5 i już całkiem można było zwariować. Dlatego teraz BMW chce uprościć nazewnictwo usuwając z nazwy modeli benzynowych literkę „i”. 

BMW zmienia nazwy modeli

BMW 530i bez „i”

I tak, teraz BMW 530i będzie nazywało się po prostu 530, tak samo jak M50 czy M60. Oznaczenie diesli zostanie prawdopodobnie bez zmian, tak jak i wersji elektrycznych. Określenia xDrive (dla napędu na cztery koła) i sDrive (dla przednionapędowej wersji BMW X1) także pozostaną takie same. 

Oznaczenia BMW i ich historia

Skąd w ogóle wzięły się oznaczenia w modelach BMW? Historia sięga jeszcze aut z silnikami opartymi na gaźniku. Aby odróżnić te z układem wtryskowym (nowocześniejszym, wydajniejszym i po prostu lepszym), BMW zdecydowało dodać do modeli literkę „i” (od ang.  injection). W praktyce oznaczenie to było używane przez kilkadziesiąt lat, nawet po odejściu silników z gaźnikiem. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

„Super Bulli” to VW Bus T6.1 od ABT- TUNING

ABT poprawia wygląd i osiągi VW T6.1. Teraz jest niżej i dużo ciekawiej dzięki pakietowi aerodynamicznemu. Silnik 2.0 TDI ma teraz 226 KM i 490 Nm. Silnik i aero Od początku marca 2020 r. do VW T6.1 dostępny będzie zestaw ABT Power Performance Upgrade. Standardowy silnik 2.0 TDI o mocy 199 KM (146 kW) i…

VW Garbus 1200 1965 r. widok z przodu

Garbus jak marzenie

„Marzyliśmy z żoną o klasycznym samochodzie, konkretnie – Volkswagenie Garbusie. Przez dwa lata myśleliśmy o tym bardzo poważnie. Sprawdzaliśmy w sieci co, kto i za ile sprzedaje. Już wtedy wiedziałem, że nie może to być Garbus na tzw. stojącej lampie”.   Nim marzenie się spełniło i prezentowany „Dolcwagen” był gotów, Kasia i Marcin musieli pokonać wiele przeciwności. Ale po kolei… Pewnego dnia Marcin…