BMW serii 7 kończy 45 lat. Tak powinno wyglądać - Trends Magazines

BMW serii 7 kończy 45 lat. Tak powinno wyglądać

Flagowiec BMW zaprezentowano w 1976 roku, ale jego produkcja ruszyła rok później. Przez cztery i pół dekady wiele się zmieniło, ale BMW serii 7 nie przestaje zaskakiwać i nadawać kierunek dla mniejszych modeli marki. 

Zaczęło się od modelu E23, który zaprezentowano w lipcu 1976 roku, a produkcję rozpoczęto na początku 1977. Tu zaczyna się historia serii 7, bowiem wcześniejszy flagowiec – E3 nie nosił jeszcze oznaczeń modelowych, które znamy dziś. W BMW E23 wszystkie silniki były rzędowe z sześcioma cylindrami. W tym modelu po raz pierwszy pojawił się silnik z turbodoładowaniem oznaczony jako 745i. We wrześniu 1982 auto przeszło gruntowny facelifting, a jego produkcja trwała do 1986 roku. 

Obecnie na rynku mamy siódmą generację BMW serii 7. Podczas debiutu została mocno skrytykowana za design, a przede wszystkim ogromne nerki. Podobne oburzenie wywołała premiera modelu E65 w 2001 roku. Obecna generacja, oznaczona jako G70 zadebiutowała w kwietniu 2022 roku. Po raz pierwszy równolegle do zwykłej „siódemki” pokazano elektryczną wersję – i7. Tradycyjnie dla serii 7, auto wyznacza standardy dla przyszłych modeli marki w kwestii technologii. Miejmy jednak nadzieję, że nie w kategorii designu. 

Na zdjęciu powyżej widzimy render instagramera – Siima Parna, który nieco przerobił nową serię 7 i zdecydowanie poprawił jej wygląd. Czyż nie tak powinien wyglądać flagowiec BMW? Zmiany nie są drastyczne. Wystarczyło nieco zmodyfikować reflektory, które są nieco bardziej „ukryte”, oraz zmniejszyć nerki, w których pojawiło się miejsce na tablicę rejestracyjną. Z tyłu zmodyfikowano oświetlenie, które definitywnie wygląda lepiej niż w serii. Jak widzicie, różnice nie są drastyczne, a znacznie odmieniły wygląd BMW serii 7. BMW – uczcie się!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Wilk w owczej skórze: tuning VW Golfa 2

Tym razem prezentujemy poczciwego Golfa drugiej generacji, który na pierwszy rzut oka nie budzi większych emocji. Nic bardziej mylnego. Wystarczy dłuższa chwila, by dostrzec, że to wilk w owczej skórze. Chcąc przedstawić genezę powstania tego auta, najpierw należy opowiedzieć historię o jego dwóch właścicielach – Rafale i Miśku. Poznali się w 2001 roku na spotach…

BMW M2 Cabrio

BMW M2 Cabrio. Jedyne takie!

370-konne BMW M2 jest świetnym samochodem. Nie każdy będzie jednak zachwycony brakiem w ofercie wersji Cabrio. Bawarski koncern uznał, że wprowadzanie go na rynek było pozbawione sensu – koszt jego opracowania najprawdopodobniej byłby wyższy od zysków płynących ze sprzedaży auta. Lukratywną niszę zagospodarowała szwajcarska firma Dähler Design & Technik, która własnymi siłami stworzyła sportowca z…