BMW wkracza w nową erę swojego wzornictwa. Szlak przetarło zaprezentowane w ubiegłym roku X7 z ogromnymi nerkami. W tym samym duchu utrzymano model G11 LCI, czyli odświeżoną serię 7.
Wzornictwo jest niezwykle ważną, a zarazem delikatną kwestią. Radykalne zmiany mogą narobić więcej zamieszania niż pożytku o czym koncern przekonał się, prezentując na początku XXI wieku linię modeli nakreślonych pod dyktando Chrisa Bangle’a. Odważne, futurystyczne wręcz linie siódemki E65, a później piątki czy szóstki w chwili debiutu tych aut były tematem ożywionych dyskusji. Z perspektywy kilkunastu lat można zaryzykować jednak stwierdzenie, że designerzy stanęli na wysokości zadania. Dzisiaj wspomniane auta nie wyglądają archaicznie. Wręcz przeciwnie – mogłyby z powodzeniem wrócić do produkcji choćby od jutra.
Największym dobrem każdej firmy są jej znaki rozpoznawcze. Akcenty, z którymi klienci mogą się identyfikować i które sprawiają, że dany produkt nie ginie w tłumie, choćby innych samochodów na ulicy. BMW identyfikujemy za pomocą charakterystycznego, niebiesko-białego logo. Jeszcze ważniejsze, bo widoczne z daleka są nerki. Koncern rozpoczął właśnie powiększanie ich do niespotykanych wcześniej rozmiarów.
Czy to dobry pomysł? Jednoznaczny werdykt pewnie będziemy mogli wystawić za kilka lat. Na tle starszych modeli przód odświeżonej siódemki z ogromnymi nerkami i zmrużonymi kloszami reflektorów (LED w serii, laserowe za dopłatą) wygląda niemal karykaturalnie. Do zmian w pasie przednim dopasowano także tylne lampy, które stały się o 35 mm węższe niż w dotychczasowym modelu i zostały połączone świetlną listwą.
Na szczęście cała reszta auta pozostała taka, jak lubimy – zaawansowana technicznie, zwarta i dopracowana. Co równie ważne, wbrew spekulacjom mediów BMW nie odesłało do lamusa podwójnie doładowanego silnika 6.6 V12. Już od samego początku będzie on dostępny w 585-konnej wersji M760i xDrive, która po 3,8 s od startu przekroczy 100 km/h. Na drugim biegunie znalazła się oszczędna, hybrydowa 745e (394 KM) z trzylitrowym silnikiem benzynowym, jednostką elektryczną oraz akumulatorem trakcyjnym, który pozwoli na pokonanie blisko 60 km w trybie czysto elektrycznym.
Kabina serii 7 nie zdążyła się zestarzeć, ale mimo tego dokonano kilku korekt, m.in. odświeżając kierownicę, listwy dekoracyjne, wprowadzając możliwość odtwarzania filmów z płyt Blu-ray i poprawiając wyciszenie dodatkową warstwą mat dźwiękochłonnych oraz grubszymi o 5,1 mm szybami bocznymi. Wyposażenie standardowe zostało poszerzone o system kamer 360 stopni oraz tempomat (bierny, aktywny wciąż wymaga dopłaty). Każda siódemka otrzyma pneumatyczne zawieszenie. Kto szuka maksymalnego możliwego komfortu przy zachowaniu świetnych właściwości jezdnych będzie mógł dopłacić za system skanujący drogę i dopasowujący do krzywizny zakrętów czy wybojów nastawy podwozia.
Sprzedaż odświeżonej siódemki ruszy wiosną 2019 r. Paletę będzie otwierało 265-konne 730d z trzylitrowym dieslem i napędem na tylną oś.
Najgorętsza premiera roku to... nerki nowego BMW 4. Przy okazji premierę będzie miał "cały samochód", ale najwięcej kontrowersji budzi grill. Jak duże? Spekulacje dotyczące nowego wzoru dotyczą rozmiaru kultowych nerek. Jakiś czas temu firma pokazała BMW i4. To auto elektryczne i tym samym nie wymaga potężnego grilla, ze względu na brak chłodnicy silnika. Mimo to…
Do startu w I rundzie Rallysprint Challenge zgłosiło się już ponad 50 uczestników, a zapisy nadal trwają. Automobilklub Bydgoski wraz z Pilskim przygotowali dla kierowców odcinek o długości ok. 8 km. To świetna okazja by rozruszać się po zimowej przerwie! Ogólnopolski cykl Rallysprint Challenge rozpoczyna sezon od zawodów na lotnisku w Pile. I rundę zaplanowano na…
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatnościAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.