BMW R18 The Wal - Trends Magazines

BMW R18 The Wal

Motocykle BMW z silnikami typu bokser, to kwintesencja gatunku. Choć marka ma w ofercie silniki jedno, cztero czy nawet sześciocylindrowe, to właśnie przeciwsobne dwa cylindry są jej znakiem rozpoznawczym. Pokazany w 2020 roku cruiser R18 ma być flagowym modelem marki skierowanym do miłośników klasycznej motoryzacji. Dwa gigantyczne cylindry o pojemności 1,8 litra chłodzone są powietrzem i generują 160 Nm momentu obrotowego i 91 KM. Bardziej jednak niż same osiągi, imponuje tu wygląd całej jednostki napędowej. Tak piękny piec, aż prosi się o to, by spróbować obudować go czymś bardziej unikalnym niż możliwy do kupienia w salonie standard.

Shimya Kimura na co dzień zajmuje się renowacją i tuningiem klasycznych motocykli w Japonii. R18 urzekło go charakterem, jednak nie do końca podobała mu się pozycja za kierownicą. Po zakupie, sprzęt od razu został rozebrany. Kimura przesunął podnóżki, obniżył i zmniejszył kierownicę oraz zbudował zupełnie nowy tył, ze znacznie podniesionym siodłem. Wszystkie blachy i owiewki zostały wykonane ręcznie za pomocą młotka, co daje im unikalną fakturę. Niedoskonałości zamiast wyrównane, zostały tu specjalnie uwydatnione tworząc bardzo steampunkowy efekt.

Nazwa The Wal oznacza po niemiecku wieloryba i to właśnie on był inspiracją dla całego projektu. Nie chodzi tu tylko o rozmiary i opływowy kształt całości. Liczy się również charakter – motocykl miał być duży, piękny, ale jednocześnie łagodny w charakterze i przystosowany do pokonywania dużych odległości. Dlatego na przykład powiększono zbiornik paliwa czy zadbano o miękkie i wygodne wyściełanie siodła. Silnik, oprócz zmiany układu wydechowego i dolotowego, nie został zmodyfikowany.

Maciek Kalkosiński

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

G20 320d xDrive i E30 318

BMW G20 320d xDrive vs E30 318: lepsza stara trójka czy nowa?

BMW serii 3 to jeden z kluczowych modeli bawarskiego giganta motoryzacyjnego. W 2018 roku zadebiutowała siódma już generacja popularnej trójki. Historia modelu rozpoczęła się jednak dużo wcześniej... Po raz pierwszy w historii cyfra 3 pojawiła się w oznaczeniu BMW w 1975 roku. Nowe auto, zastępujące starzejący się model E114, otrzymało oznaczenie kodowe E21. Historia trójek rozpoczęła się na dobre. Jednak początki nie były łatwe.…

BMW X6 M50d vs. BMW X5 25d – trudny wybór

X5 25d i BMW X6 M50d są jak dwie rodzone siostry, które pomimo wspólnych genów znacząco różnią się temperamentem. Łączy je wiele, dzieli jeszcze więcej. Jak wypadają w bezpośrednim porównaniu?  Którą wybrać?  Na pierwszy rzut oka to porównanie nie powinno mieć miejsca. Prezentowane X5 i X6 łączy płyta podłogowa, wymiary i forma deski rozdzielczej. Cała reszta to dwie dosyć odległe galaktyki. Ktoś…