W tym tygodniu BMW ogłosiło jedną z największych akcji serwisowych w historii ostatnich lat. Chodzi o 257 481 samochodów BMW, Rolls-Royce i Toyota. Biuletyn nie dotyczy problemu technicznego, ale oprogramowania. Najwyraźniej kamera cofania nie działa tak, jak powinna w niektórych sytuacjach, co potencjalnie może zwiększać ryzyko kolizji oraz uszkodzenia samochodu. Dotyczy to ponad 40 modeli BMW wyprodukowanych w latach 2018-2019.
Biuletyn BMW mówi, że jeśli zmienisz ustawienia wyświetlania w iDrive, a następnie włączysz bieg wsteczny, to kamera wsteczna nie uruchomi się i nie pokaże ci drogi na ekranie iDrive, zwiększając ryzyko kolizji. Narusza to federalny standard bezpieczeństwa pojazdów silnikowych w USA.
Według BMW naprawa jest łatwa i polega na instalacji nowego oprogramowania do kamery. Będzie to oczywiście zrobione bezpłatnie, a BMW zacznie powiadamiać właścicieli pojazdów od 19 listopada. Akcja dotyczy rynku USA i jest koordynowana przez NHTSA.
Pełna lista obejmuje modele BMW 2018 540d, 2018 do 2020 530i, 530i xDrive, 540i, 540i xDrive, M550i xDrive, M5, 530e, 530e xDrive, X3 sDrive i modele xDrive, X3 M40i, X3 M oraz 2019 do 2020 X4 xDrive, X4 M40i, X4 M, X7 xDrive, X7 M50i, 740Li, 740Li xDrive, 750Li, 750Li xDrive, 8 Cabrio i Coupe 840i, 840i xDrive, M850i xDrive, X5 sDrive, X5 xDrive, X5 M50i, X6 xDrive Modele 330i, 330i xDrive, M340i, M340i xDrive, Z4 sDrive, Z4 M40i, ’18 -’19 640i xDrive GT, 740Le xDrive i 745Le xDrive.
Rolls-Royce Phantom również bierze udział w tej akcji serwisowej, ponieważ używa tej samej kamery cofania. Najnowsze modele RR Cullinan, BMW M850i xDrive Gran Coupe i Toyota Supra 2020 są również podlegają pod rewizję oprogramowania.