BMW osiągnęło szczyt. Marka z Monachium już nie będzie taka sama - Trends Magazines

BMW osiągnęło szczyt. Marka z Monachium już nie będzie taka sama

Jak stwierdził dyrektor finansowy niemieckiej marki – BMW osiągnęło „punkt krytyczny” w swojej strategii, przechodząc z pojazdów spalinowych na pojazdy elektryczne. Czy to oznacza, że marka już nie będzie produkowała silników spalinowych. Nie do końca.BMW TRENDS prenumerata

BMW zdaje się być jedną z niewielu marek, które niezbyt przychylnym okiem patrzą na postępującą elektryfikację. Prezes marki, Oliver Zipse wielokrotnie powtarzał, że całkowity zakaz sprzedaży aut z silnikami spalinowymi nie jest dobrym pomysłem. Bawarczycy chcą produkować takie samochody tak długo, jak będzie to możliwe. 

Niestety, czas biegnie nieubłaganie, a decyzje zapadły i nawet BMW musi ugiąć się pod nowymi przepisami. Jak stwierdził dyrektor finansowy, marka osiągnęła właśnie szczyt jeśli chodzi o produkcję „spalinówek” i od teraz krzywa będzie przechylać się w stronę elektryków. 

BMW mówi, że osiągnęli już punkt zwrotny w kierunku elektryków

W zeszłym roku elektryczne samochody z Monachium stanowiły 15% globalnej sprzedaży aut na prąd. Sprzedano ponad 300 tys. elektrycznych modeli, z których najpopularniejsze były iX1 oraz i4. Już drugi rok z rzędu, najpopularniejszym BMW M był model elektryczny – i4 M50, choć wielu twierdzi, że to „nie jest prawdziwe M”. Nie wchodząc zbytnio w tę dyskusję, trzeba przyznać, że elektryki po prostu sprzedają się coraz lepiej i ten trend zapewne się utrzyma. 

TEST BMW i4 M50 Gran Coupé – Miłość od pierwszego…

Jochen Goller, członek zarządu BMW, twierdzi, że marce uda się „sprzedać ponad pół miliona pojazdów w pełni elektrycznych w 2024 roku”.  „Punktem zwrotnym dla silników spalinowych był ostatni rok” – wyjaśnił mediom dyrektor finansowy BMW Walter Mertl. „Przyszły wzrost będzie pochodził głównie z pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami”. Mimo że kilku producentów samochodów, w tym Ford i GM, ogranicza inwestycje w pojazdy elektryczne, Mertl uważa, że ​​„obecny poziom sprzedaży samochodów spalinowych będzie się utrzymywał, a następnie nieznacznie spadnie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

MKBHD o Porsche Taycan i Tesli Model S- VIDEO

Na wstępie proszę o wyrozumiałość, ponieważ video, które komentuję i prezentuję jest w języku angielskim. Dlaczego więc piszę o nim na polskim portalu? Powód jest prosty. Rewolucja elektryczna w motoryzacji sięga dalej, niż mogłoby się wydawać.  Świat samochodów nie należy już tylko do nas- motomaników. Nowy rodzaj bezemisyjnych samochodów stał się teraz częścią szerokopojętego świata…

Logo Alpina

Historia marki Alpina w 9 minut – WIDEO

Czy wiecie kiedy firma Alpina po raz pierwszy podjęła się modyfikowania BMW? A może zastanawialiście się nad tym, co przedstawia logo niemieckiej manufaktury? Odpowiedź na te pytania oraz mnóstwo innych informacji o marce Alpina znajdziecie w tym filmiku. Po polsku! Tę ciekawą produkcję przygotował polski kanał Wheel with it. Film zaczyna się wraz z początkami…