Dawid Nowak to jeden z naszych czytelników. Jego projektem jest BMW E61 530d z 2004 roku. Modyfikacje, które dotychczas przeprowadził to:
- ZAWIESZENIE: Zawieszenie to AIR RIDE zbudowany na zawieszeniu gwintowanym FK. Z przodu poduszki dwubałwankowe o średnicy 170mm, natomiast z tyłu 150mm. Zostały zrobione customowe łożyska przednich amortyzatorów (fabryczne miały około 7cm teraz łożyska mają 1,7cm), tylne amortyzatory z gwintu FK od sedana założone dla lepszego tłumienia posiadają przerobione mocowania z dołu powędrowały na bok obudowy amortyzatora. Modyfikacji zostały poddane także tylne podłużnice oraz wahacze, aby auto siadło jak najniżej. W bagażniku znalazły się dwa kompresory. Butla około 35litrów zamontowana w bagażniku robiona na zamówienie z Kwasówki. Pod maską znalazła się rozpórka kielichów firmy Staffa z grawerem na zamówienie która scala się z fabryczna rozpórką rozpórki pomalowane na ciemno złoty kolor.
-
SILNIK: Silnik to 3-litrowy diesel, który dostał piankowy filtr powietrza Pipercross. Wpadło także hybrydowe turbo stage3 zbudowane rzez firmę TC turbo oraz wtryskiwacze z 3-litrowego diesla bi-turbo tak zwane 219-stki. Został usunięty zawór EGR oraz klapy wirowe, a także jest kompletnie odbudowany (wzmacniane panewki, pierścienie w głowicy spolerowane kanały dolotowe jak i wylotowe) w pełni przelotowy układ wydechowy z Kwasówki o średnicy 2,75 wraz z downpipem z usuniętym katalizatorem i filtrem DPF zakończony 4 końcówkami po dwie na stronę. Wpadł także duży IC TurboWorks wraz z kompletnym zimnym dolotem, a także separator oleju Pro-perfect. Wszystko to zostało wystrojone przez TC Performance. Dzięki tym modyfikacja udało się uzyskać 356KM i 760Nm, gdzie fabryczna jednostka generowała 218KM i 500NM. Na założenie czeka pokrywa zaworów z 535d dzięki czemu miejsce zmieni filtr powietrza oraz zostanie przeniesiona pompa abs. Ten zabieg pozwoli wykrzesać kolejne porcję koni i trochę momentu, będę starał się celować w moc około 400KM.
-
UKŁAD HAMULCOWY: Hamulce zostały przeszczepione z BMW e60 M5, czyli potężne zaciski dwu tłoczkowe kompletnie odbudowane (wszystkie gumki oraz tłoczki nowe) pomalowane proszkowo na złoto wraz z nawiercanymi, pływającymi tarczami 374mm z przodu i 340mm z tyłu. Przewody hamulcowe zostały wymienione na teflonowy oplot firmy HEL w czerwonym przezroczystym kolorze. Wszystkie przewody sztywne wymienione na nowe.
-
NADWOZIE: Z zewnątrz auto przebudowane na Hamma’na czyli M-pakiet (przedni zderzak, progi oraz zderzak tył) + przedni spliter oraz tylni dyfuzor, przedni zderzak gładki tablica wylądowała za szybą. Na maskę oraz klapę wpadły emblematy Hammana. Daszek na klapę CSR design która jest ciężkim tematem do zdobycia. Grill czyli tak zwane nerki M-Performance podwójne. Tylnie lampy od wersji po lifcie, halogeny przednie wymienione na soczewkowe. Ramki dookoła drzwi zrobione na shadowline. Auto oklejone w łaty czy też moro (jak kto woli ?) Dokodowane światła do jazdy dziennej wykorzystujące około 50% mocy świateł drogowych, a także lusterka zewnętrzne składające się z pilota.
-
WNĘTRZE: We wnętrzu elementy dekoracyjne czyli listwy itp. zmienione na czarne szczotkowane aluminium oraz część z nich pokryta czarnym zamszem, zostało także dołożone oświetlenie ambient light. Wszystkie żaróweczki wymienione na led’y. Do systemu Idrive dokodowane odtwarzanie MP3 oraz gniazdo AUX wgrany także język polski. Zmieniony moduł Mulf na moduł z wersji poliftowej jest po prostu mniej awaryjny. Dodatkowym gadżetem jak i pomocą jest zegar ciśnienia doładowania turbiny. Dołożony magiczny przycisk odblokowywujący ukryty tryb sport. Popielniczkę zastąpiły manometry od AIR RIDE oraz przyciski do sterowania wysokością jak i przycisk do odłączania kompresorów. W bagażniku zamontowane dwa wentylatory o średnicy 120mm i przepływie powietrza 170m3/h do chłodzenia kompresorów a także wcześniej wspomniana butla z powietrzem od pneumatyki. Zabudowa bagażnika w trakcie budowy (boki będą obite czarną pikowaną skórą butla od Air Ride dostanie złoty kolor a na podłogę trafią czarne panele podłogowe).
-
KOŁA: Koła 20 calowy MK Motorsport z przodu 9cali obute w opony Nankang 225/35 z tyłu 10,5cala obute w opony Nankang 255/30.
-
AUDIO: Fabryczny system nagłośnienia Logic7.
-
Auto jest w SGteam, czyli grupie ambasadorów polskiego producenta kosmetyków samochodowych Shiny Garage.
BMW E61 po zakupie:
BMW E61 po modyfikacjach:
- Chcesz zaprezentować nam swoje BMW? Wyślij nam wiadomość, poprzez FP BMW Trends, ze zdjęciami i opisem według powyższego schematu, a my opublikujemy je na łamach naszej strony. Najciekawsze projekty trafiają do „20 projektów naszych Czytelników i Fanów” do kolejnych numerów czasopisma BMW Trends, a 2 najlepsze projekty przedstawiamy w formie obszernego artykułu.