BMW naszych Czytelników: Dawid i jego BMW E46 320Cd - Trends Magazines

BMW naszych Czytelników: Dawid i jego BMW E46 320Cd

Dawid Jabłoński to jeden z naszych czytelników. Jego projektem jest BMW E46 320Cd z 2004 roku. Modyfikacje, które dotychczas przeprowadził to:

  • silnik to „hybryda” M50B25NV (cały dół) oraz M52B28 (głowica).
  • wałek wydechowy M50B25NV (ssący),
  • wałek ssący M54B30,
  • głowica po remoncie, odprężone przekładką i skręcone śrubami M11 z S54B32.
  • kolektor ssący M50B25,
  • doładowanie 1,1 bar, moc nie mierzona ze względu na ciągłe zmiany i nowe pomysły – nie jest to nadal ostateczna wersja tego setupu.
  • OCT w atmosferę. Silnik złożony przez Radka (Thunder) z Grzmiącej.
  • sprężarka: Obecnie GT3076PRC + wastegate replika turbosmarta 50 mm, w tym sezonie zmiana na Borg Warnera z wbudowanym zaworem wastegate i muszlą na twinscroll-u.
  • termostat 82st,
  • hamulce: Obecnie setup z 330Ci, na montaż czekają 4 tłokowe zaciski z Alfy Stelvio na przednią oś,
  • zawieszenie / układ napędowy: Całe zawieszenie na twardym poliuretanie 90/95Sha, tylne wahacze regulowane, dyferencjał 3.38 osadzony na odnowionym wózku + poliuretan na mocowaniach. Gwintowane zawieszenie według własnego pomysłu – przód FK Sport + tył sprężyny 8kg/mm progresywne + krótkie amortyzatory. Podłoga poprawiona po fabryce wzmocnieniami od FTWL Motorsport, usunięta wnęka na zbiornik podtlenku gazotu. Stablizator przód M3 E46 cabrio 27mm, Tył 330xD kombi 22mm (oczywiście również na poliuretanie).
  • Koła: Lekkie ATS DTM 8” + 9,5” odziane w 225/40/18 + 265/35/18 na adapterach zmieniających rozstaw (25mm + 28mm szerokości).
  • Dolot: Customowe orurowanie ze stali nierdzewnej dopasowane do zminimalizowania ilości łączeń, intercooler 550×230[mm], BOV HKS SQV IV, przepustnica seryjna M50B25, wtrysk metanolu Snow Performance stage 3 z progresywnym sterownikiem po doładowaniu.
  • Wydech: 3” układ wydechowy z jednym tłumikiem z czterema końcówkami. 76mm.
  • Układ paliwowy: Wtryski Siemens Deka 630, wydajniejsza pompa w baku.
  • Elektronika: ECU Master classic z dodatkowymi modułami (BT, CAN ) oraz sondą szerokopasmową LSU 4.2 . Wiązka silnika zrobiona od podstaw.
  • Wnętrze: Lekkie fotele, dodatkowy wskaźnik boost, sterownik od Snow Performance w miejscu kratki wlotu nad radiem, zegary M3 E46. Kierownica M3 obszyta na nowo gładką skórą + mieszki alcantara całość szyta nicą w kolorach M-power. Czerwone pasy bezpieczeństwa.
  • Zewnątrz: Dołożony M-pakiet rozbodowany o zderzak M3 z przodu, lekka klapa carbonowa wzorowana na M3 CSL. Dyfuzor tylnego zderzaka custom na bazie oryginalego z Clio RS. Wloty na masce na wzór M3 E46 GTR dla lepszej wentylacji silnika.
  • Sprzęgło: lekkie koło jednomasowe + tarcza kevlar + docisk M47N.
  • Skrzynia: 330i (M54B30),
  • Audio: PowerBass S-60C zasilane osobnym wzmacniaczem Alpine, Subwoofer Rockford Fosgate P2D2 10” w tylnym podłokietniku zasilany wzmacniaczem Crunch. Wzmacniacze ukryte pod podłogą, sub w dużej skrzyni (30 mm ścianki, z BR skierowanym w podłokietnik pod głośnikiem w tym samym miejscu) RCA wyciągnięte z ori radia.

BMW E46 po zakupie:

BMW E46 po modyfikacjach:

  • Chcesz zaprezentować nam swoje BMW? Wyślij nam wiadomość, poprzez FP BMW Trends, ze zdjęciami i opisem według powyższego schematu, a my opublikujemy je na łamach naszej strony. Najciekawsze projekty trafiają do „20 projektów naszych Czytelników i Fanów” do kolejnych numerów czasopisma BMW Trends, a 2 najlepsze projekty przedstawiamy w formie obszernego artykułu.

Podobne

Klasyczne BMW 2002ti – galeria zdjęć

BMW 2002 to prawdziwa klasyka gatunku. Samochód, który zwraca uwagę i budzi podziw wszędzie tam, gdzie się pojawi! Widoczny na zdjęciach egzemplarz należący do Pawła zwiedził pół Europy! Waszym zdaniem klasyk służy do częstego jeżdżenia czy do trzymania pod kocem?

Konkurs „Pokaż swoje BMW” – II miejsce

Dobiegł końca nasz KONKURS - "Pokaż swoje BMW". Po kilku tygodniach i wielu dyskusjach wyłoniliśmy zwycięzców. Oto zdobywca II miejsca.  Znamy już kolejnego laureata naszego konkursu. II miejsce, latarkę ledową Philips PJH10 oraz prezentację swojej bawarki na stronie trends.com.pl, wywalczyło BMW E61 Touring (zdjęcie nr 7). Jak to określił jeden z komentujących jest to: "Najładniejszy turas jakiego widziałem,…