BMW najlepiej sprzedającą się marką premium - Trends Magazines

BMW najlepiej sprzedającą się marką premium

Według instytutu motoryzacyjnego Samar, Polacy kupili od stycznia do września 2021 roku 68 175 samochodów marek premium. To o prawie 30 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Liderem wśród tych marek okazuje się BMW.

Samar wskazał, że wynik na koniec września 2021 roku jest lepszy od rezultatu osiągniętego w okresie styczeń-wrzesień 2020, gdy wówczas polskie wydziały komunikacji zapisały w bazie danych 52 210 samochodów. W 2019 roku zarejestrowano nieco więcej, bo 56 297 aut. Widać więc, że rynek się ożywił. 

BMW numerem jeden

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek na koniec września 2021 roku zajęło ponownie BMW. Koncern z Monachium zarejestrował w naszym kraju 18 372 nowe samochody osobowe. To wynik o 48,40 proc. większy niż w takim samym okresie roku 2020. Najczęściej rejestrowane od stycznia do września modele w gamie bawarskiego koncernu to: „trójka” (3 378 szt.), X3 (2 288 szt.) oraz model X5 (2 067 egzemplarzy).

Drugie miejsce przypadło marce Audi z 15 222 sprzedanymi samochodami. Najlepiej sprzedawały się modele Q5 (3 059 sztuk). Na drugiej pozycji znalazło się Q3 (2 414 sztuk), a trzecie miejsce przypadło w udziale Audi A6 (1 998 egz.).

Podium zamknął Mercedes, który zarejestrował 14 584 samochodów. W gamie Mercedesa zwycięska na koniec III kwartału okazała się klasa A z 1 638 zarejestrowanymi autami, przed klasą E (1 464 egz.) oraz GLE (1 350 sztuk).

Podobne

Znamy datę ostatniego V12 od BMW. Pojawi się w M760Li

Spieszmy się kochać silniki V12, bo znikają coraz szybciej. BMW podało datę śmierci największego silnika w ofercie. Ostatnim modelem z 12-cylindrową jednostką będzie M760Li.  Silniki V12 w dzisiejszych czasach są jak czarne owce, bo porównaniu z hybrydami, a już tym bardziej z elektrykami wypadają słabo pod kątem norm emisji spalin. A te niestety dziś liczą…

Koronawirus w samochodzie. Tesla opracowała ultranowoczesny system filtrowania powietrza w kabinie – ŚWIAT

Świat stanął w obliczu zagrożenia, jakim jest wirus 2019-nCoV potocznie znany jako koronawirus. Powszechnie wiadomo, że wirus ten przenoszony jest drogą kropelkową (czyli m. in. w powietrzu), a najpopularniejszą metodą obrony są maski filtrujące na usta i nos. Tesla, jako jedyny producent samochodów, przewidziała zagrożenie epidemiologiczne i wyposażyła swoje samochody w potężny system filtrujący powietrze…