BMW najlepiej sprzedającą się marką premium - Trends Magazines

BMW najlepiej sprzedającą się marką premium

Według instytutu motoryzacyjnego Samar, Polacy kupili od stycznia do września 2021 roku 68 175 samochodów marek premium. To o prawie 30 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Liderem wśród tych marek okazuje się BMW.

Samar wskazał, że wynik na koniec września 2021 roku jest lepszy od rezultatu osiągniętego w okresie styczeń-wrzesień 2020, gdy wówczas polskie wydziały komunikacji zapisały w bazie danych 52 210 samochodów. W 2019 roku zarejestrowano nieco więcej, bo 56 297 aut. Widać więc, że rynek się ożywił. 

BMW numerem jeden

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek na koniec września 2021 roku zajęło ponownie BMW. Koncern z Monachium zarejestrował w naszym kraju 18 372 nowe samochody osobowe. To wynik o 48,40 proc. większy niż w takim samym okresie roku 2020. Najczęściej rejestrowane od stycznia do września modele w gamie bawarskiego koncernu to: „trójka” (3 378 szt.), X3 (2 288 szt.) oraz model X5 (2 067 egzemplarzy).

Drugie miejsce przypadło marce Audi z 15 222 sprzedanymi samochodami. Najlepiej sprzedawały się modele Q5 (3 059 sztuk). Na drugiej pozycji znalazło się Q3 (2 414 sztuk), a trzecie miejsce przypadło w udziale Audi A6 (1 998 egz.).

Podium zamknął Mercedes, który zarejestrował 14 584 samochodów. W gamie Mercedesa zwycięska na koniec III kwartału okazała się klasa A z 1 638 zarejestrowanymi autami, przed klasą E (1 464 egz.) oraz GLE (1 350 sztuk).

Podobne

BMW 8 Gran Coupe. Luksus ponad wszystko

Ofertę BMW uzupełniła seria 8 Gran Coupé – dynamicznie stylizowany sedan, w którym spróbowano połączyć sport z luksusem. Przez lata BMW do mistrzostwa doprowadziło opakowywanie sprawdzonych wcześniej komponentów mechanicznych nowymi karoseriami. Efektem są kolejne modele, które wypełniają nawet drobne nisze w ofercie. Najnowszą propozycją koncernu jest ósemka w wersji Gran Coupé, czyli podszyta sportem pochodna…

Tuning VW Caddy Mk1 auto od tyłu

Air Caddy Mk1 czyli pickup na powietrzu

VW Caddy Typ14d to pierwsze auto użytkowe Volkswagena, produkowane początkowo jedynie na rynek amerykański pod nazwą Rabbit. W roku 1983 trafiło do Europy. Wtedy nikt w fabryce w Sarajewie nie wyobrażał sobie, że może ono skończyć, tak jak prezentowany egzemplarz.   To miało być stare, nietuzinkowe auto z grupy VAG. Wybór był przemyślany ‒ Caddy…