BMW M5 od AC Schnitzera. Szybsze od supersamochodów - Trends Magazines

BMW M5 od AC Schnitzera. Szybsze od supersamochodów

Mocny silnik w połączeniu z napędem na cztery koła i zapewniającym dodatkowa stabilność dużym rozstawem osi pozwoliły BMW M5 na ustanowienie nowego rekordu na północnej pętli Nürburgringu.

W próbie nie wziął jednak udziału seryjny egzemplarz, tylko M5 poprawione przez AC Schnitzera. Za kierownicą M5 zasiadł Jörg Müller – doświadczony kierowca, który Nürburgring zna jak własną kieszeń, a w CV ma m.in. zwycięstwo w 24-godzinnym maratonie Le Mans za kierownicą prototypu BMW V12 LMR. Wykręconym czasem Müller potwierdził, że wciąż znajduje się w doskonałej formie, a BMW M5 jest obłędnie szybkie – 7:29.5 to wynik osiem sekund lepszy od seryjnego M5, jak również zostawiający w tyle Porsche 911 w przygotowanej z myślą o jeździe po torze wersji GT3.

Serce M5, czyli podwójnie turbodoładowane 4.4 V8, otrzymało nową mapę dla sterownika oraz sportowy wydech. Zamieniło to fabryczne 600 KM i 750 Nm w 700 KM i 850 Nm. AC Schnitzer nie podaje jak wpłynęło to na dynamikę M5. Na zamieszczonym w sieci filmu z bicia rekordu poraża z jaką łatwością blisko 5-metrowa limuzyna rozpędza się do 270 km/h. Na dużo więcej nie pozwala konfiguracja położonego w górach toru.

Zawieszenie podrasowanego M5 opiera się o gwintowany zestaw KW Variant 4. Zmniejszył on prześwit przedniej osi o 15 mm, a tylnej o 10 mm, jak również posiada szeroki zakres regulacji siły odbicia i dobicia – zarówno szybkiego, jak i wolnego. Dopełnieniem modyfikacji układu jezdnego był montaż kutych, 21-calowych felg AC Schnitzer z oponami w rozmiarach 275/30 i 285/30.

Tuner zadbał także o pakiet aerodynamiczny z przednim splitterem, dokładkami progów, lotką dachową, i pokaźnym skrzydłem klapy bagażnika. Jak przystało na AC Schniztera, wszystkie elementy zostały wykonane z włókna węglowego.

Model Czas na Nürburgring Nordschleife
BMW M5 AC Schnitzer 7:29.5
Porsche 911 GT3 7:32.0
Mercedes AMG GTS 7:36.0
BMW M4 GTS 7:37.0
BMW M5 (seria) 7:38.90

Podobne

Diesel BMW M47 i N47. Zmiana na gorsze?

Dwulitrowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny ze stajni BMW to jedna z najciekawszych propozycji w segmencie. Jego zalety to ponadprzeciętne osiągi i niskie spalanie. Nie ma jednak róży bez kolców. BMW słynie z dobrych silników, przeważnie są to jednak rzędowe motory sześciocylindrowe lub widlaste o większej liczbie cylindrów. Podobnie ma się rzecz z jednostkami wysokoprężnymi. O ile…