BMW M5 od AC Schnitzera. Szybsze od supersamochodów - Trends Magazines

BMW M5 od AC Schnitzera. Szybsze od supersamochodów

Mocny silnik w połączeniu z napędem na cztery koła i zapewniającym dodatkowa stabilność dużym rozstawem osi pozwoliły BMW M5 na ustanowienie nowego rekordu na północnej pętli Nürburgringu.

W próbie nie wziął jednak udziału seryjny egzemplarz, tylko M5 poprawione przez AC Schnitzera. Za kierownicą M5 zasiadł Jörg Müller – doświadczony kierowca, który Nürburgring zna jak własną kieszeń, a w CV ma m.in. zwycięstwo w 24-godzinnym maratonie Le Mans za kierownicą prototypu BMW V12 LMR. Wykręconym czasem Müller potwierdził, że wciąż znajduje się w doskonałej formie, a BMW M5 jest obłędnie szybkie – 7:29.5 to wynik osiem sekund lepszy od seryjnego M5, jak również zostawiający w tyle Porsche 911 w przygotowanej z myślą o jeździe po torze wersji GT3.

Serce M5, czyli podwójnie turbodoładowane 4.4 V8, otrzymało nową mapę dla sterownika oraz sportowy wydech. Zamieniło to fabryczne 600 KM i 750 Nm w 700 KM i 850 Nm. AC Schnitzer nie podaje jak wpłynęło to na dynamikę M5. Na zamieszczonym w sieci filmu z bicia rekordu poraża z jaką łatwością blisko 5-metrowa limuzyna rozpędza się do 270 km/h. Na dużo więcej nie pozwala konfiguracja położonego w górach toru.

Zawieszenie podrasowanego M5 opiera się o gwintowany zestaw KW Variant 4. Zmniejszył on prześwit przedniej osi o 15 mm, a tylnej o 10 mm, jak również posiada szeroki zakres regulacji siły odbicia i dobicia – zarówno szybkiego, jak i wolnego. Dopełnieniem modyfikacji układu jezdnego był montaż kutych, 21-calowych felg AC Schnitzer z oponami w rozmiarach 275/30 i 285/30.

Tuner zadbał także o pakiet aerodynamiczny z przednim splitterem, dokładkami progów, lotką dachową, i pokaźnym skrzydłem klapy bagażnika. Jak przystało na AC Schniztera, wszystkie elementy zostały wykonane z włókna węglowego.

Model Czas na Nürburgring Nordschleife
BMW M5 AC Schnitzer 7:29.5
Porsche 911 GT3 7:32.0
Mercedes AMG GTS 7:36.0
BMW M4 GTS 7:37.0
BMW M5 (seria) 7:38.90

Podobne

Tuning BMW E36 320i widok z przodu

Ta „Żaba” E36 może budzić podziw

„Strasna zaba” ‒ to tytuł satyrycznego „wiersza dla sepleniących” Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Utworu, przy którym można zdrowo się pośmiać. Zielone E36 należące do Michała pokazuje jednak, że „Żaba” może także budzić podziw. Zanim Michał nabył swoje E36 i nadał mu taki przydomek, jeździł ostatnim tylnonapędowym kompaktem przed erą BMW serii 1 i 2, czyli Polonezem…

Kolejne problemy z silnikami BMW. Sprawdź, czy dotyczą Twojego modelu

Wydawałoby się, że problem silników BMW z wadliwymi łańcuchami rozrządu i samozapalającymi się chłodniczkami EGR został już zażegnany. Okazuje się jednak, że pojawiają się kolejne doniesienia o poważnych wadach. Sprawdź, których silników BMW należy unikać jak ognia. Wielu kierowców pokochało wysokoprężne jednostki BMW. Nie ma się co dziwić, niskie spalanie, dobra kultura pracy i świetne…