BMW M5 CS vs Porsche Taycan Turbo - kto wygra pojedynek? - Trends Magazines

BMW M5 CS vs Porsche Taycan Turbo – kto wygra pojedynek?

Elektryczna innowacja, czy tradycyjna klasyka? 625 KM z doładowanego V8, czy 680 KM z elektrycznych baterii? Odpowiedź na pytanie kto wygra ten wyścig nie jest prosta. Najlepiej obejrzeć filmik.

Jak wiadomo samochody elektryczne znane są z błyskawicznego i nieprzerwanego przyspieszenia. Jeśli dodamy do tego kontrolę startu i przewagę w koniach mechanicznych zwycięzcą okazuje się Porsche Taycan Turbo. 

Jednak nie zapominajmy, że rywal Porsche – BMW M5 CS – to najmocniejsze auto, które wyszło z warsztatu M Gmbh. Doładowane V8 w wersji CS krzesa aż 635 KM i 750 Nm (zwykłe M5 ma 600 KM i 750 Nm). Mamy więc tu do czynienia z liczbami z ligi superaut.

Jak wyglądają osiągi obu aut na papierze? Wygląda na to, że Taycan ma przewagę nad M5 CS pod względem mocy i momentu obrotowego, ale jest nieco gorsze w przyspieszeniu do 100 km/h, a także cięższe. Wszystkie te czynniki mają kluczowy wpływ na wynik wyścigu.

Auto BMW M5 CS Porsche Taycan Turbo
Moc 635 KM 680 KM
Moment obr. 750 Nm 850 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 2,9 s 3,2 s
Prędkość maks. 306 km/h 260 km/h
Masa własna 1 925 kg 2 305 kg

Kto wygra ten wyścig? BMW M5 CS czy Porsche Taycan Turbo? Obejrzyjcie filmik!

Konrad Maruszczak

 

Podobne

BMW i3 dla Papieża Franciszka

Papież przesiada się na elektryki. Włoski dział BMW postanowił podarować mu BMW i3. Co więcej, to nie będzie jedyne auto elektryczne Ojca Świętego. "Firma, której mam zaszczyt przewodniczyć, zdecydowała się podarować Ojcu Świętemu BMW i3. To auto, które świadczy o naszym holistycznym podejściu do zrównoważonego rozwoju. Znajduje się w czołówce pod względem wpływu na środowisko,…

BMW 3 przeszło facelifting

BMW zaprezentowało odświeżoną "trójkę". Zmiany zewnętrzne są kosmetyczne, więcej nowości znajdziemy w środku. Oto facelifting BMW 3 G20. Po obejrzeniu pierwszych zdjęć możemy odetchnąć z ulgą. BMW nie użyło języka stylistycznego z nowej "siódemki", która wywołała sporą falę hejtu podczas premiery. Seria 3 jest po prostu ładna. Rozmiar nerek, a także kształt reflektorów pozostały praktycznie…