BMW M5 CS vs Porsche Taycan Turbo - kto wygra pojedynek? - Trends Magazines

BMW M5 CS vs Porsche Taycan Turbo – kto wygra pojedynek?

Elektryczna innowacja, czy tradycyjna klasyka? 625 KM z doładowanego V8, czy 680 KM z elektrycznych baterii? Odpowiedź na pytanie kto wygra ten wyścig nie jest prosta. Najlepiej obejrzeć filmik.

Jak wiadomo samochody elektryczne znane są z błyskawicznego i nieprzerwanego przyspieszenia. Jeśli dodamy do tego kontrolę startu i przewagę w koniach mechanicznych zwycięzcą okazuje się Porsche Taycan Turbo. 

Jednak nie zapominajmy, że rywal Porsche – BMW M5 CS – to najmocniejsze auto, które wyszło z warsztatu M Gmbh. Doładowane V8 w wersji CS krzesa aż 635 KM i 750 Nm (zwykłe M5 ma 600 KM i 750 Nm). Mamy więc tu do czynienia z liczbami z ligi superaut.

Jak wyglądają osiągi obu aut na papierze? Wygląda na to, że Taycan ma przewagę nad M5 CS pod względem mocy i momentu obrotowego, ale jest nieco gorsze w przyspieszeniu do 100 km/h, a także cięższe. Wszystkie te czynniki mają kluczowy wpływ na wynik wyścigu.

Auto BMW M5 CS Porsche Taycan Turbo
Moc 635 KM 680 KM
Moment obr. 750 Nm 850 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 2,9 s 3,2 s
Prędkość maks. 306 km/h 260 km/h
Masa własna 1 925 kg 2 305 kg

Kto wygra ten wyścig? BMW M5 CS czy Porsche Taycan Turbo? Obejrzyjcie filmik!

Konrad Maruszczak

 

Podobne

Manhart MH2 GTR II – idealne auto Kena?

Manhart czasami zaskakuje swoimi projektami, ale przy tym BMW M2 naprawdę odlecieli! To projekt 1 of 1, więc nie spotkacie na ulicy drugiej takiej sztuki. Manhart MH2 GTR II ma ponad 700 KM, więc nie śmiej się z koloru jego lakieru. Niedawno pokazywaliśmy już projekt Manharta, oparty na nowym BMW M2, czyli MH2 560. Manhart…

BMW E23 735i i BMW E23 740iL z przodu

Anioł i Demon – dwie limuzyny BMW

BMW E32 to dziś prawdziwy youngtimer. Majestatyczna seria 7 z przełomu lat 80. i 90. była biznesowym samochodem, którym Zachód wjechał do Polski po upadku komunizmu. Mercedes dopiero kończył prace projektowe nad kultowym W140, a Audi A8 jeszcze w ogóle nie istniało. Dlatego właśnie BMW 7 typoszeregu E32 jest najwspanialszą limuzyną z okresu zmian ustrojowych w Polsce. Prawdę mówiąc po 30 latach niewiele się zmieniło, bo wciąż…