BMW M5 CS vs Porsche Taycan Turbo - kto wygra pojedynek? - Trends Magazines

BMW M5 CS vs Porsche Taycan Turbo – kto wygra pojedynek?

Elektryczna innowacja, czy tradycyjna klasyka? 625 KM z doładowanego V8, czy 680 KM z elektrycznych baterii? Odpowiedź na pytanie kto wygra ten wyścig nie jest prosta. Najlepiej obejrzeć filmik.

Jak wiadomo samochody elektryczne znane są z błyskawicznego i nieprzerwanego przyspieszenia. Jeśli dodamy do tego kontrolę startu i przewagę w koniach mechanicznych zwycięzcą okazuje się Porsche Taycan Turbo. 

Jednak nie zapominajmy, że rywal Porsche – BMW M5 CS – to najmocniejsze auto, które wyszło z warsztatu M Gmbh. Doładowane V8 w wersji CS krzesa aż 635 KM i 750 Nm (zwykłe M5 ma 600 KM i 750 Nm). Mamy więc tu do czynienia z liczbami z ligi superaut.

Jak wyglądają osiągi obu aut na papierze? Wygląda na to, że Taycan ma przewagę nad M5 CS pod względem mocy i momentu obrotowego, ale jest nieco gorsze w przyspieszeniu do 100 km/h, a także cięższe. Wszystkie te czynniki mają kluczowy wpływ na wynik wyścigu.

Auto BMW M5 CS Porsche Taycan Turbo
Moc 635 KM 680 KM
Moment obr. 750 Nm 850 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 2,9 s 3,2 s
Prędkość maks. 306 km/h 260 km/h
Masa własna 1 925 kg 2 305 kg

Kto wygra ten wyścig? BMW M5 CS czy Porsche Taycan Turbo? Obejrzyjcie filmik!

Konrad Maruszczak

 

Podobne

Ponadczasowe BMW 850i E31

Niektóre auta nie potrzebują żadnej rekomendacji. Na ich widok każdy fan motoryzacji ma gęsią skórkę. BMW 850i E31 to niemiecka klasyka gatunku w najlepszym wydaniu. Odpalam mocarne V12 i zabieram dostojną ósemkę w podróż po Warszawie. Bawarski producent aut wypuścił na rynek wiele podniecających modeli. Klasyczne bawarki cieszą się niesłabnącym uznaniem. Dostojne limuzyny wożą możnych…

Platnośc visa za ładownie elektryka

Koniec koszmaru. Łatwiejsze ładowanie elektryka dzięki karcie Visa?

Wygląda na to, że skończy się koszmar właścicieli elektryków, którzy muszą wybierać operatora i mieć odpowiednią kartę lub aplikację. Znana wszystkim Visa, której karty mamy w porfleach zwróciła uwagę na konieczność ustandaryzowania systemów, które umożliwią płynne i intuicyjne płatności w punktach ładowania pojazdów elektrycznych (EV) w całej Europie. Organizacja kieruje się przekonaniem, że europejska branża ładowania…