BMW M4 GT3 - bóbr gotowy do ścigania - Trends Magazines

BMW M4 GT3 – bóbr gotowy do ścigania

W sezonie 2022 dział BMW M Motorsport przygotował bardzo ciekawy samochód – M4 GT3. Pomimo, że auto wygląda tak, jakby chciało odgryźć Ci głowę, jest podobno zaskakująco komfortowe. Co oferuje nowe BMW M4 GT3?

BMW M4 GT3 to następca modelu M6 GT3, które jeździło po torach całego świata od 2016 roku i ma na swoim koncie zwycięstwa m.in. na 24-godzinnym Spa-Francorchamps (BEL), czy Pucharze Świata FIA GT w Makau (CHN). W nowym M4 GT3, BMW dopracowało trzy obszary w stosunku do poprzednika: właściwości jezdne, wydajność i eksploatacja.

BMW podaje spalanie w aucie wyścigowym!

Świat stoi na głowie, BMW chwali się, że nowe M4 GT3 jest oszczędne i komfortowe! To bardzo dziwne, szczególnie że mówimy o samochodzie wyścigowym. I tak, średnie spalanie wg. normy WLTP wynosi 9.8 l/100 km. Jedynym argumentem przemawiającym za stworzeniem oszczędnego silnika jest to, że nie trzeba często tankować podczas wyścigu. 

„Poczułem się bardzo komfortowo w BMW M4 GT3. Nie tylko jest bardzo łatwy w prowadzeniu, ale też przyjazny dla użytkownika. Wszystkie przyciski we wnętrzu znajdują się dokładnie tam, gdzie oczekiwałby ich kierowca”. – Philipp Eng, kierowca fabryczny BMW M.

Pomimo stosunkowo niskiego spalania, auto będzie piekielnie szybkie. Pod maską pracuje jednostka P58 o pojemności 3 litrów i mocy do 590 KM (w zależności od rodzaju wyścigów). Silnik jest o 40 kg lżejszy od motoru V8 z poprzednika – M6 GT3. P58 to zmodyfikowana jednostka S58 z drogowej wersji M4 Competition. W aucie wyścigowym zamontowano suchą miskę olejową z wbudowaną pompą wodno-olejową, a silnik zainstalowany jest pod innym kątem. Napęd jest przekazywany za pomocą 6-stopniowej skrzyni Xtrac. 

BMW M4 GT3 zobaczymy w lidze international GT3, a także w klasie GTD-PRO i serii IMSA.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kupując używaną trójkę F30 uważaj na złodziei!

Czas płynie nieubłaganie. Aktualną, wciąż produkowaną generację trójki można kupić już jako używane 6-letnie auto z przebiegiem 350 tysięcy kilometrów. Oczywiście to skrajny przykład, który jednak dobrze obrazuje, jak szybko zmienia się motoryzacyjna rzeczywistość. Wielu z nas dobrze pamięta okres, w którym pożądaną, a zarazem drogą „używką” było BMW E46, a później E90. Obecnie ceny…

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM przednia szyba

350 km/h, 2.5 sekundy do 100 km/h – oto VW Golf Mk2 VR6. Prawdziwy supercar!

Czerwony kolor, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy, prędkość maksymalna 350 km/h… Pewnie wielu z was zastanawia się, kiedy Ferrari wyprodukowało tak szybki model. Odpowiedź ‒ nigdy. To nie żaden egzotyczny supercar, to po prostu VW Golf Mk2.   Tajemniczy właściciel uważa, że o historii tego auta można by napisać całą książkę,…