BMW M3 E46 V10 - tego jeszcze nie widzieliście! - Trends Magazines

BMW M3 E46 V10 – tego jeszcze nie widzieliście!

Już seryjne BMW M3 E46 z wolnossącym R6 robi „robotę”, ale tutaj to zupełnie inna bajka. To M3 z wielkim spoilerem i V10 pod maską. Po prostu musicie to zobaczyć!

Silniki w BMW M3 stosunkowo rosły w pojemność, liczbę cylindrów i finalnie moc. Od niezbyt mocnego R4 w E30, poprzez różne odmiany silnika 6-cylindrowego w E36, E46 do wolnossącego V8 w E90. Później nadeszła era turbodoładowania i powrót do 6 cylindrów. Podsumowując w M-trójce nigdy nie pojawił się silnik większy jak V8. Aż to teraz.

Pod maską tego E46 zamontowano wolnossące V10 prosto z BMW M5 E60! Moc? 507 KM i 520 Nm! To jednak nie koniec przeróbek. Tunerzy wymontowali też seryjną 6-stopniową manualną skrzynię i zainstalowali automat DCT z następcy, czyli E90. 

Chyba nie potrzebujecie więcej zachęty do obejrzenia filmu z przejazdu E46 V10 na niemieckiej autostradzie.

Konrad Maruszczak

Podobne

BMW E28 Turbo – mistrz kamuflażu, czy profanacja?

BMW E28 śmiało można okrzyknąć klasykiem. Na tę limuzynę z lat 80. wzdycha każdy miłośnik bawarskiej marki. Pomijając wersję M5, auto niestety cierpi na brak mocy. Jednak na sprzedaż pojawiła się wersja, która zawstydzi nawet współczesne M5. Oto BMW E28 Turbo z 540-konnym silnikiem! Na naszej stronie pojawiały się różne projekty związane z "piątką" E28.…

Jeden z niewielu – BMW E21 Baur Alpina C1

Modele BMW, którymi zajęła się Alpina, są prawdziwym świętym Graalem dla fanów bawarskiej marki. Paweł, właściciel prezentowanego auta, spełnił swoje marzenia, stając się posiadaczem unikatowego na skalę międzynarodową samochodu. Nie zdecydował się jednak na zakup nowej Alpiny. To by było zbyt proste. Postanowił odbudować pięknego klasyka zgodnie ze swoją wizją oraz, co najważniejsze, zgodnie z…