BMW M3 E46 V10 - tego jeszcze nie widzieliście! - Trends Magazines

BMW M3 E46 V10 – tego jeszcze nie widzieliście!

Już seryjne BMW M3 E46 z wolnossącym R6 robi „robotę”, ale tutaj to zupełnie inna bajka. To M3 z wielkim spoilerem i V10 pod maską. Po prostu musicie to zobaczyć!

Silniki w BMW M3 stosunkowo rosły w pojemność, liczbę cylindrów i finalnie moc. Od niezbyt mocnego R4 w E30, poprzez różne odmiany silnika 6-cylindrowego w E36, E46 do wolnossącego V8 w E90. Później nadeszła era turbodoładowania i powrót do 6 cylindrów. Podsumowując w M-trójce nigdy nie pojawił się silnik większy jak V8. Aż to teraz.

Pod maską tego E46 zamontowano wolnossące V10 prosto z BMW M5 E60! Moc? 507 KM i 520 Nm! To jednak nie koniec przeróbek. Tunerzy wymontowali też seryjną 6-stopniową manualną skrzynię i zainstalowali automat DCT z następcy, czyli E90. 

Chyba nie potrzebujecie więcej zachęty do obejrzenia filmu z przejazdu E46 V10 na niemieckiej autostradzie.

Konrad Maruszczak

Podobne

BMW logo

Dlaczego warto wyposażyć BMW w zawieszenie gwintowane?

BMW to jedna z najpopularniejszych marek samochodów na polskich drogach. Odznacza się doskonałym wyposażeniem i właściwościami jezdnymi, a wiele modeli tej marki należy do samochodów klasy premium. Co więcej, każdy z nich, nawet ten, który nie jest typowym samochodem sportowym, może nabrać jego cech, jeśli zostanie wyposażony w odpowiednie elementy. Na pierwszym miejscu wśród nich…

Dwie królowe: ALPINA B3S Cabrio i ALPINA B3S Coupé

ALPINA to kwintesencja BMW zaklęta w zaledwie sześciu magicznych literach. Za każdym razem, kiedy wypowiadam jej nazwę, czuję się, jakbym rzucał sekretne zaklęcie przenoszące mnie w zupełnie inny wymiar. ALPINA Burkard Bovensiepen KG została powołana do życia 1 stycznia 1965 roku w Kaufbeuren, choć już trzy lata wcześniej Burkard Bovensiepen opracował podwójny gaźnik do BMW 1500, a w uznaniu jego jakości BMW objęła…