BMW M3 E46 V10 - tego jeszcze nie widzieliście! - Trends Magazines

BMW M3 E46 V10 – tego jeszcze nie widzieliście!

Już seryjne BMW M3 E46 z wolnossącym R6 robi „robotę”, ale tutaj to zupełnie inna bajka. To M3 z wielkim spoilerem i V10 pod maską. Po prostu musicie to zobaczyć!

Silniki w BMW M3 stosunkowo rosły w pojemność, liczbę cylindrów i finalnie moc. Od niezbyt mocnego R4 w E30, poprzez różne odmiany silnika 6-cylindrowego w E36, E46 do wolnossącego V8 w E90. Później nadeszła era turbodoładowania i powrót do 6 cylindrów. Podsumowując w M-trójce nigdy nie pojawił się silnik większy jak V8. Aż to teraz.

Pod maską tego E46 zamontowano wolnossące V10 prosto z BMW M5 E60! Moc? 507 KM i 520 Nm! To jednak nie koniec przeróbek. Tunerzy wymontowali też seryjną 6-stopniową manualną skrzynię i zainstalowali automat DCT z następcy, czyli E90. 

Chyba nie potrzebujecie więcej zachęty do obejrzenia filmu z przejazdu E46 V10 na niemieckiej autostradzie.

Konrad Maruszczak

Podobne

BMW M2 CSR, czyli swap karbonem podszyty

Przed laty jednym z najpopularniejszych sposobów na radykalne zwiększenie mocy silnika były swapy. W dobie turbodoładowanych jednostek clou programu stały się ingerencję w elektronikę. Lightweight Performance postanowiło połączyć oba zabiegi. Mocne już w standardowej wersji M2 otrzymało wyżyłowany, a zarazem bardziej pancerny silnik z M3, który następnie poddano konkretnemu tuningowi. Efekty robią wrażenie. Projekt o…

Tuning-BMW-G22-440i-ACSchnitzer-silnik

Poprawione BMW M440i, ale czy lepsze?

Nie każdy jest zachwycony urodą najnowszego BMW serii 4 Coupé. AC Schnitzer postanowił nieco poprawić wygląd auta, a przy okazji zadbał o zastrzyk mocy nawet dla topowej wersji M440i. Ubiegłorocznej premierze serii 4 (G22) towarzyszył duży szum medialny. Wszystko przez nerki, które zostały rozciągnięte prawie na całą wysokość pasa przedniego. BMW wyjaśniało, że to nawiązanie…