Już seryjne BMW M3 E46 z wolnossącym R6 robi „robotę”, ale tutaj to zupełnie inna bajka. To M3 z wielkim spoilerem i V10 pod maską. Po prostu musicie to zobaczyć!
Silniki w BMW M3 stosunkowo rosły w pojemność, liczbę cylindrów i finalnie moc. Od niezbyt mocnego R4 w E30, poprzez różne odmiany silnika 6-cylindrowego w E36, E46 do wolnossącego V8 w E90. Później nadeszła era turbodoładowania i powrót do 6 cylindrów. Podsumowując w M-trójce nigdy nie pojawił się silnik większy jak V8. Aż to teraz.
Pod maską tego E46 zamontowano wolnossące V10 prosto z BMW M5 E60! Moc? 507 KM i 520 Nm! To jednak nie koniec przeróbek. Tunerzy wymontowali też seryjną 6-stopniową manualną skrzynię i zainstalowali automat DCT z następcy, czyli E90.
Chyba nie potrzebujecie więcej zachęty do obejrzenia filmu z przejazdu E46 V10 na niemieckiej autostradzie.
Konrad Maruszczak