BMW M2 Cabrio. Jedyne takie! - Trends Magazines

BMW M2 Cabrio. Jedyne takie!

BMW M2 Cabrio
BMW M2 Cabrio
fot. Jordi Miranda

370-konne BMW M2 jest świetnym samochodem. Nie każdy będzie jednak zachwycony brakiem w ofercie wersji Cabrio. Bawarski koncern uznał, że wprowadzanie go na rynek było pozbawione sensu – koszt jego opracowania najprawdopodobniej byłby wyższy od zysków płynących ze sprzedaży auta.

Lukratywną niszę zagospodarowała szwajcarska firma Dähler Design & Technik, która własnymi siłami stworzyła sportowca z brezentowym dachem. Obyło się bez cięcia karoserii M2 i usztywniania jej dolnych partii chałupniczymi metodami. Punktem wyjścia do stworzenia M2 Cabrio było 240i Cabrio. Dähler wyposażył je w nowe błotniki, zderzaki i progi, większe koła, wydajniejsze hamulce z 400-milimetrowymi tarczami, gwintowane zawieszenie i akcesoryjny układ wydechowy ze stali nierdzewnej.

BMW M2 Cabrio
fot. Jordi Miranda

Daleki od serii pozostał trzylitrowy, sześciocylindrowy motor N55. Wyciśnięto z niego 425 KM i 610 Nm. Obłędne wartości w małym i niezbyt ciężkim samochodzie zapewniają świetne osiągi oraz sięgającą 300 km/h prędkość maksymalną. Czy tak mocne Cabrio ma sens? Jak najbardziej. Pozwala cieszyć się nie tylko wiatrem we włosach, ale również melodią wygrywaną przez cztery rury wydechowe.

Podobne

Odwracalny tuning BMW X5 M

Fostla udowodniła, że nieprodukowane już BMW E70 jest świetnym materiałem do tuningu. Kilkadziesiąt metrów kwadratowych matowej folii potrafi radykalnie zmienić prezencję bawarskiego SUV-a. Niemiecki tuner wziął na warsztat flagową wersję X5, czyli 555-konne X5 M. Samochód wyposażono w kompletny wydech firmy Akrapovic oraz elektronikę przygotowaną przez PP-Performance. Podwójnie doładowane 4.4 V8 świetnie zareagowało na modyfikacje.…

BMW M5 F90 Competition I BMW E28 M5 widok z przodu

Nowy, czy youngtimer? Walka na szczycie: E28 M5 vs. F90 M5

625 KM, 750 Nm, 3,3 sekundy do setki oraz 305 km/h prędkości maksymalnej. Dane techniczne BMW M5 Competition robią wrażenie. Jeszcze większe na wszystkich fanach marki robi pierwsza generacja bawarskiego supersedana. Nieosiągalna, kultowa i bardzo rzadka. Zobaczyć te dwa auta obok siebie graniczy z cudem. Nam jednak udało się zorganizować spotkanie na prawdziwym motoryzacyjnym szczycie! E28 M5 Rok 1984 jest ważny…