BMW K2, czyli E36 kompakt w wersji Karmann - Trends Magazines

BMW K2, czyli E36 kompakt w wersji Karmann

BMW K2 E36 KARMANN dynamika tył

Niemiecki Karmann to marka najbardziej kojarzona z samochodami marki Volkswagen, ale w swojej historii firma wyprodukowała również szereg prototypów na bazie aut innych marek. Jednym z nich jest BMW K2 z 1998.

K2 to hybrydowe nadwozie oparte o BMW E36. Mówiąc hybryda nie mam tu na myśli napędu spalinowo-elektrycznego. Chodzi o to, że to BMW łączy ze sobą cechy auta typu hatchback, pickup, kabriolet, targa oraz coupé. Jak to w ogóle jest możliwe?

BMW K2 E36 KARMANN tył wystawa

Jak to działa?

Dwuosobowa karoseria otrzymała łagodnie opadające ku tyłowi masywne słupki B. Dzięki temu szyby boczne w drzwiach i błotnikach nie są niczym przedzielone (jak w BMW serii 8 typoszeregu  E31). Metalowy dach i tylna szyba przesuwają się, a tylna klapa opada w dół niczym w pickupie. Dzięki temu ten projekt może przyjąć różne formy nadwoziowe. Wsuwając tylną szybę pod metalowy dach otrzymujemy dwuosobowego pickupa (takie samochody zwane są również „ute”). Z kolei po przesunięciu dachu ku tyłowi i opuszczeniu go w dół, auto zmienia się w kabriolet.

BMW K2 E36 KARMANN_4 bagażnik

Bite, nie bite

Naszą uwagę zwróciły dwa detale. Deska rozdzielcza nie pochodzi z E36 Compact. Kolejna sprawa to sposób w jaki polakierowany jest prawy bok auta (różnica odcieni między drzwiami i tylnym błotnikiem). Gdyby to było ogłoszenie na OLX, ten egzemplarz BMW byłby okrzyknięty, jako „bite z prawej” w ułamek sekundy.

BMW K2 E36 KARMANN_4bok wystawa

Podobne

BMW najlepiej sprzedającą się marką premium

Według instytutu motoryzacyjnego Samar, Polacy kupili od stycznia do września 2021 roku 68 175 samochodów marek premium. To o prawie 30 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Liderem wśród tych marek okazuje się BMW. Samar wskazał, że wynik na koniec września 2021 roku jest lepszy od rezultatu osiągniętego w okresie styczeń-wrzesień 2020, gdy wówczas polskie…

BMW X5 M: ZAWIESZENIE NA DOPINGU

BMW z gamy M przez wielu są uważane za synonim perfekcji. Nieco inne zdanie ma firma H&R. Specjalista od zawieszeń wziął pod lupę X5 M. Zdiagnozowano zbyt duży prześwit, za miękkie nastawy oraz ograniczony rozstaw kół. Poprawienie bawarskiej fabryki nie było trudne. H&R zredukowało prześwit X5 M o 35 mm. W tym celu na przednią…