BMW i8 po tuningu w Japonii. Trudna sztuka umiaru - Trends Magazines

BMW i8 po tuningu w Japonii. Trudna sztuka umiaru

Futurystyczne i8 należy do najrzadziej tuningowanych modeli BMW. Trudno się dziwić. W oryginalnym aucie łatwiej coś zepsuć niż faktycznie poprawić. Wyzwanie podjęło japońskie 3DDesign.

Tuner przygotował pakiet aerodynamicznych dodatków z włókna węglowego. W samochodzie, którego karoseria została w większości wykonana z karbonu użycie innego materiału byłoby świętokradztwem. Najbardziej rzucającym się w oczy dodatkiem jest tylny spojler. Jego podstawą jest aluminiowy szkielet, którego konstrukcja pozwala na regulację kąta natarcia skrzydła, a więc i siły docisku aerodynamicznego.

Na przepływ strug powietrza wokół nadwozia wpływają też dokładki przedniego zderzaka i progów. Tylny dyfuzor występuje w dwóch wersjach – podstawowej (podobnie jak seryjny odpowiednik zakrywa rury wydechowe) oraz przystosowanej do montażu centralnie wyprowadzonego tłumika 3DDesign, co świetnie komponuje się z równie drapieżnym spojlerem i sprawia, że i8 zaczyna wyglądać jak najszybsze supersamochody.

W ofercie 3DDesign nie zabrakło także dodatków do wnętrza – aluminiowych nakładek na pedały czy manetki zmiany biegów. Niewiele, jednak wystarczy, by urozmaicić dosyć zachowawczy fabryczny wystrój kabiny.

fot. www.3ddesign.jp

Podobne

Ultralekka felga z Polski – tylko 3,5 kg

Jak ważna jest każdy kilogram w aucie wiedzą wszyscy w motorsporcie i od niedawna w e-motoryzacji. Jednym z ciężarów są koła. Projekt firmy Fibratech może okazać się rewolucyjny w tej dziedzinie. Polska spółka, która zespół pracuje nad stworzeniem ultralekkiej felgi wykonanej z kompozytu węglowego stworzyła ważący  zaledwie 3,5 kg prototyp. Dla porównania, waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha…

BMW E39 kabriolet

Jedyne takie BMW E39 Landaulet; nie Baur, nie Alpina, nie M5, nie E36

Tytuł tego artykułu to oczywiście żart. Mimo to powstał, ponieważ na grupie TANIE GRUZY znaleźliśmy E39, które po prostu musimy Wam pokazać. Ten egzemplarz z dwulitrowym silnikiem pod maską przeszedł prawdziwą kurację "gruzującą".  E39 kabriolet Samochód kosztuje 1000 złotych i jest... kabrioletem. A konkretnie, to bliżej mu do konstrukcji takich firm  albo Baur lub Landaulet.…