BMW i8 po tuningu w Japonii. Trudna sztuka umiaru - Trends Magazines

BMW i8 po tuningu w Japonii. Trudna sztuka umiaru

Futurystyczne i8 należy do najrzadziej tuningowanych modeli BMW. Trudno się dziwić. W oryginalnym aucie łatwiej coś zepsuć niż faktycznie poprawić. Wyzwanie podjęło japońskie 3DDesign.

Tuner przygotował pakiet aerodynamicznych dodatków z włókna węglowego. W samochodzie, którego karoseria została w większości wykonana z karbonu użycie innego materiału byłoby świętokradztwem. Najbardziej rzucającym się w oczy dodatkiem jest tylny spojler. Jego podstawą jest aluminiowy szkielet, którego konstrukcja pozwala na regulację kąta natarcia skrzydła, a więc i siły docisku aerodynamicznego.

Na przepływ strug powietrza wokół nadwozia wpływają też dokładki przedniego zderzaka i progów. Tylny dyfuzor występuje w dwóch wersjach – podstawowej (podobnie jak seryjny odpowiednik zakrywa rury wydechowe) oraz przystosowanej do montażu centralnie wyprowadzonego tłumika 3DDesign, co świetnie komponuje się z równie drapieżnym spojlerem i sprawia, że i8 zaczyna wyglądać jak najszybsze supersamochody.

W ofercie 3DDesign nie zabrakło także dodatków do wnętrza – aluminiowych nakładek na pedały czy manetki zmiany biegów. Niewiele, jednak wystarczy, by urozmaicić dosyć zachowawczy fabryczny wystrój kabiny.

fot. www.3ddesign.jp

Podobne

Elektryczny Golf 2 GTI

eDub jest brytyjską firmą specjalizującą się w przebudowie klasyków na auta elektryczne. W ofercie firmy znaleźć można zarówno uniwersalne moduły do przeróbek, jak i gotowe, dedykowane zestawy przeznaczone do konkretnych modeli. Najbardziej znanym w ofercie firmy, jest zestaw do przebudowy Volkswagena T1 i T2 Camper Vana. Taka przebudowa ma zresztą spory sens – zamiast niezbyt…

Zagadkowy Mini Cooper

Marka John Cooper Works powstała w 2000 roku. Znany z tworzenia aut wyścigowych syn Johna Coopera, Michael, zajął się produkcją akcesoriów tuningowych do MINI, a jego firma stała się oficjalnym tunerem marki.  Pierwszym oficjalnym produktem JCW był zestaw części do Mini Coopera. W jego skład wchodziły: zmodyfikowana głowica silnika, sportowy układ dolotowy, końcowy układ wydechowy,…